Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nej jag gör ju tyvärr inte det.. har börjat inse nu att det är en ganska stor fördel att ha mac när man äger iphone

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-10 14:29
Ursprungligen av viv viper:

Nej jag gör ju tyvärr inte det.. har börjat inse nu att det är en ganska stor fördel att ha mac när man äger iphone

Inte för att vara sån men det är ganska stor fördel att ha mac även om man inte äger en iPhone

Ursprungligen av kainen:

Inte för att vara sån men det är ganska stor fördel att ha mac även om man inte äger en iPhone

Hah, mjo det är dock en diskussion vi kanske inte ska ta här :D:)

Verkar som att jag får bita i det sura och lägga in kontakterna manuellt..

Efter snart en vecka med telefonen är jag helt lyrisk! Livet har blivit så mycket roligare...

Men... Textmeddelandefunktionen funkar inte siom den skall. Har jag telefonen avstängt och någon skickar ett textmeddelande får jag inte detta meddelande när jag sedan sätter på telefonen. Samma sak är det när någon lämnar meddelande på min telesvar, så får jag inget textmeddelande om att "det finns ett meddelande till dig...". Har tele2 Comviq som operatör.

Någon annan med samma problem? Eller någon som har samma operatör som får det att funka?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-11 17:50

Man får ha det på dygnet runt helt enkelt.. Lite sunkigt att det inte lirar (jag har också tele2, men min iPhone har inte kommit ännu), men å andra sidan kan man kanske inte gnälla så mycket när man har en hackad produkt.. Jag kommer givetvis gnälla ändå, men bara lite för mig själv.

Vore det inte intressant att göra en undersökning och kolla hur många som har iPhone på 99?

Ursprungligen av koze:

Vore det inte intressant att göra en undersökning och kolla hur många som har iPhone på 99?

Det finns redan en sådan, men den har drunknat lite bland alla miljarder iPhone-trådar:

Omröstning: Hur många har iPhone här på 99.se?

Jag uppmanar alla här på 99.se som har en iPhone att rösta där så siffrorna blir rätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-13 23:21
Ursprungligen av Adrian B:

Omröstning: Hur många har iPhone här på 99.se?

Jag uppmanar alla här på 99.se som har en iPhone att rösta där så siffrorna blir rätt.

Många som har röstat nej, har skaffat en iPhone i efterhand. Och eftersom man inte kan rösta igen, så stämmer inte siffrorna i omröstningen.

Ursprungligen av Reisan:

Många som har röstat nej, har skaffat en iPhone i efterhand. Och eftersom man inte kan rösta igen, så stämmer inte siffrorna i omröstningen.

Hmm, man borde inte ha tillåtit folk att rösta nej egentligen, hur intressant är det? Vi borde bara ha: "Rösta här om du har en iPhone."

Nåväl, hur går man vidare med det då? Raderar hela omröstningen och startar från början?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-14 10:13
Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, man borde inte ha tillåtit folk att rösta nej egentligen, hur intressant är det? Vi borde bara ha: "Rösta här om du har en iPhone."

Nåväl, hur går man vidare med det då? Raderar hela omröstningen och startar från början?

Ja, starta från början. Ersätt denna tråd med en ny, som innehåller ny omröstning, omformulerad fråga och andra svarsalternativ. Förslagsvis:

"Äger du en iPhone?"

Svarsalternativen kan t ex vara:

  1. Ja

  2. Nej, men planerar att skaffa en

  3. Nej, väntar på en svensklanserad iPhone

  4. Nej, vill inte ha en iPhone

Kanske ska man be medlemmarna att även skriva inlägg som svarar på ytterligare frågor från en mall som anges i huvudinlägget? T ex:

"Om du har röstat Ja, svara gärna på följande frågor. Kopiera frågorna och fyll i med svar på varje."

  1. Hur och var köpte du din iPhone? Svar:

  2. Hur mycket fick du betala för den, inkl. frakt, tull och/eller skatt? Svar:

  3. Vad tycker du om din nya iPhone? Svar:

Ursprungligen av Reisan:

Ja, starta från början. Ersätt denna tråd med en ny, som innehåller ny omröstning, omformulerad fråga och andra svarsalternativ. Förslagsvis:

"Äger du en iPhone?"

Svarsalternativen kan t ex vara:

  1. Ja

  2. Nej, men planerar att skaffa en

  3. Nej, väntar på en svensklanserad iPhone

  4. Nej, vill inte ha en iPhone

Kanske ska man be medlemmarna att även skriva inlägg som svarar på ytterligare frågor från en mall som anges i huvudinlägget? T ex:

"Om du har röstat Ja, svara gärna på följande frågor. Kopiera frågorna och fyll i med svar på varje."

  1. Hur och var köpte du din iPhone? Svar:

  2. Hur mycket fick du betala för den, inkl. frakt, tull och/eller skatt? Svar:

  3. Vad tycker du om din nya iPhone? Svar:

Bra ide´tycker jag - hoppas ansvarig tutar och kör

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-15 13:01

Ok jag kan starta med att svara på dom frågorna efterosm jag precis blivit ägare till denna vackra tingest

"Äger du en iPhone?"

  1. Ja

Kanske ska man be medlemmarna att även skriva inlägg som svarar på ytterligare frågor från en mall som anges i huvudinlägget? T ex:

"Om du har röstat Ja, svara gärna på följande frågor. Kopiera frågorna och fyll i med svar på varje."

  1. Hur och var köpte du din iPhone? Svar: I USA, Atlanda

  2. Hur mycket fick du betala för den, inkl. frakt, tull och/eller skatt? Svar: Ingen frakt eller tull. VAT på 7% vilket gav ett pris i SEK på 2748.

  3. Vad tycker du om din nya iPhone? Svar: Återkommer efter grundlig genomgång.

Ursprungligen av Reisan:

Ja, starta från början. Ersätt denna tråd med en ny, som innehåller ny omröstning, omformulerad fråga och andra svarsalternativ. Förslagsvis:

"Äger du en iPhone?"

Svarsalternativen kan t ex vara:

  1. Ja

  2. Nej, men planerar att skaffa en

  3. Nej, väntar på en svensklanserad iPhone

  4. Nej, vill inte ha en iPhone

]

Jag har låst den gamla tråden, ska starta en ny omröstning.

Men ditt förslag löser ju inte problemet när folk röstar nej och sen köper en iPhone. Mitt förslag är att vi bara låter folk rösta ja eller inte alls. Dvs bara ett enda alternativ. Har du ingen iPhone så röstar du inte. Om/när du skaffar en så går du in i tråden och röstar. Är inte det bättre långsiktigt?

artistfinder:
Min Textmeddelandefunktionen funkar mkt bra, både när iPhonen är helt avstängd och när jag låter bli att svara. Nästan omedelbart efter påslagning kommer messet om telesvar. Jag använder Telia.

vad ska jag göra?

hej,
sitter här med min nya iphone, fick den ifag och den var redan upplåst, vet doch inte hur (Mac el PC) spelar det någon roll? Problemet är att jag precis som alla adnra vill installera program på iphonen men det finns ingen sådan ikon på telefonen samt att jag ju alltså inte låst upp den på min dator. Jag undrar om man kan fixa detta på något bra sätt utan att jag fförstör för mycket, måste låsa upp den igen osv.

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig!

Ursprungligen av skellefteroger:

artistfinder:
Min Textmeddelandefunktionen funkar mkt bra, både när iPhonen är helt avstängd och när jag låter bli att svara. Nästan omedelbart efter påslagning kommer messet om telesvar. Jag använder Telia.

Har du gjort några speciella inställningar för att kuna styra detta. Hittar själv inga sådan funktioner; antalet ringsignaler innan svararen går på... Utan det ända som finns är ju under Settings-Phone. Call forwarding och call waiting.

Någon annan som får detta att funka under tele2/comviq?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-12 10:28

Jag har alltid haft mina telefoner på dygnet runt men det inträffar ju ibland att den är avstängd så det är kasst om man inte kan ta emot sms då. Jag har också Tele2 och de enda meddelande jag vet att jag inte kan ta emot är de från telesvar. Jag får nog ta och testa detta med min iPhone.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-12 12:21

Jag testade att skicka ett sms när min telefon var avstängd och jag fick det när jag satte på telefonen igen så det var inga problem. Men som jag skrev i inlägget ovan så funkar fortfarande inte sms från telesvar. Vad jag har förstått så beror detta på att avsändaren står som text, ex. Tele2, och inte ett nummer, ex 71111. Det var även någon som skrev i en tråd att det "jobbades" på problemet så vi får hålla tummarna på en lösning.

Är det nån här som använder IPSF som provat att uppgradera till 1.1.1? Dom antyder ju att det är helt okej med bibehållen funktionalitet?

"This exciting news means we are now able to gladly welcome all SIMFREE unlocked phone owners to UPGRADE to 1.1.1 if they so wish"

Ursprungligen av diskonto:

Är det nån här som använder IPSF som provat att uppgradera till 1.1.1? Dom antyder ju att det är helt okej med bibehållen funktionalitet?

"This exciting news means we are now able to gladly welcome all SIMFREE unlocked phone owners to UPGRADE to 1.1.1 if they so wish"

Fungerar kalas!

låste upp min nyinköpta iphone idag, allting funkade, frid å fröjd, försökte köra in swe-kittet, men då slutade den boota ... *svettigt* men en recover å en ny upplåsning löste problemen, väntar nog lite med försvenskningen...

nu har jag bara en liten konstig sak kvar... när jag ringer ut så hör jag inte den andra parten, funkar jättebra när nån ringer TILL mig dock, är det nån som stött på samma problem, jag kör ett 3g telia-kort i den nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-12 23:04
Ursprungligen av possan2:

nu har jag bara en liten konstig sak kvar... när jag ringer ut så hör jag inte den andra parten, funkar jättebra när nån ringer TILL mig dock, är det nån som stött på samma problem, jag kör ett 3g telia-kort i den nu

Mitt 3G-kort från Tele2Comviq funka inte alls efter upplåsningen. Fick byta till ett vanligt GSM/2G-kort. Och nu funkar allt som det ska. Har läst att 3G-kort kan strula eller ej funka i en USA-importerad iPhone.

Kolla i tråden som handlar om upplåsning av operatörsspärr.

Ursprungligen av Reisan:

Mitt 3G-kort från Tele2Comviq funka inte alls efter upplåsningen. Fick byta till ett vanligt GSM/2G-kort. Och nu funkar allt som det ska. Har läst att 3G-kort kan strula eller ej funka i en USA-importerad iPhone.

Kolla i tråden som handlar om upplåsning av operatörsspärr.

Jag kör med Tele2 3G kort. Fungerar perfekt. Kanske beror på att grabbarna på iFun och Martin B låst upp den och installerat programvaran. Hämtade den igår kväll. Natten var lång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-13 23:19
Ursprungligen av adress@mac:

Jag kör med Tele2 3G kort. Fungerar perfekt. Kanske beror på att grabbarna på iFun och Martin B låst upp den och installerat programvaran. Hämtade den igår kväll. Natten var lång.

Ja, nåt gick nog snett när jag låste upp telefonen. Men allt funkar som det ska, med mitt 2G-kort. Har nog bara haft otur med det.

får springa och köpa ett kontantkort i morgon och testa det då, funkar det så får telia skramla fram ett vanligt gsmkort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 18:35

Synkronisering.

Får allt att funka GSM,SMS, e-mail och Safari!
Dock synkar inte Adressbok + Kalender (musik, Podcast & Video synkar fin fint).
Tydligen är jag inte ensam - det råder tydligen lynch stämning för att iPhonen synkar så dåligt... Någon som har haft samma problem och lyckats hitta ngn mirakel kur?

Jag kör med mitt Telia-sim i min iPhone och det är ett sådant kombinerat 2G/3G.

Mvh,

Oh, crap, det går inte att bara ha ett alternativ, man måste minst ha två, där föll min tes...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 06:18
Ursprungligen av Adrian B:

Oh, crap, det går inte att bara ha ett alternativ, man måste minst ha två, där föll min tes...

Ja, det är lite knivigt att göra en omröstning i detta fallet. Dock hade du kunnat ha:

"Om du har en iPhone, rösta här"

Med svarsalternativen:

  1. Ja, köpt via nätet...

  2. Ja, köpt i butik...

Eller vad sägs?

Ursprungligen av Reisan:

J"Om du har en iPhone, rösta här"

Med svarsalternativen:

  1. Ja, köpt via nätet...

  2. Ja, köpt i butik...

Eller vad sägs?

Ah, du är lite klurig! Det köper jag, en sådan omröstning kan jag ordna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 13:07
Ursprungligen av Adrian B:

Ah, du är lite klurig! Det köper jag, en sådan omröstning kan jag ordna.

Hehe, jag har gjort ett och annat frågeformulär tidigare.

Bevaka tråden