Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimd:

Någon som kan förklara hur jag får låtarna från min Iphone till en Mac som inte har dessa låtar i sitt bibliotek? Hittar nämligen ingen sådant alternativ i Itunes.

Vet inte, men prova med programmet iPodDisk som ger den funktionaliteten till iPods. (eller ipoden dyker upp som en enhet i finder, så kan man bläddra i mapparna och sedan dra de album man vill in i iTunes). Har tyvärr inte testat detta själv än.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-11-02 20:38
Ursprungligen av Porcelina:

Vet inte, men prova med programmet iPodDisk som ger den funktionaliteten till iPods. (eller ipoden dyker upp som en enhet i finder, så kan man bläddra i mapparna och sedan dra de album man vill in i iTunes). Har tyvärr inte testat detta själv än.

Tack, men borde inte en funktion som detta vara självklart? Om bilderna dyker upp i bildinsamling, bör ju låtarna kunna gå att föra över till datorn i Itunes? Annars är något jävligt fel.

Ursprungligen av joakimd:

Tack, men borde inte en funktion som detta vara självklart? Om bilderna dyker upp i bildinsamling, bör ju låtarna kunna gå att föra över till datorn i Itunes? Annars är något jävligt fel.

Jo, men har alltid varit så. Skulle gissa på att Apple lagt in begränsningen att inte kunna föra över låtar fram och tillbaka mellan iTunes och iPods obehindrat för att få sin välsignelse av skivbolagen att sälja musik på iTunes Store mm...

Hej! Har ett problem på min iPhone, har sökt men hittade nada!

Jag har precis synkat min iPhone, lagt in alla kontakter från min dator till iPhonen.
Men när någon ringer visas endast nummer inte namn?
I enstaka fall visas namn men endast enstaka..
Någon vet hur jag ska gå till väga?

Mvh

Ursprungligen av Stoffen:

Hej! Har ett problem på min iPhone, har sökt men hittade nada!

Jag har precis synkat min iPhone, lagt in alla kontakter från min dator till iPhonen.
Men när någon ringer visas endast nummer inte namn?
I enstaka fall visas namn men endast enstaka..
Någon vet hur jag ska gå till väga?

Mvh

Har du verkligen lagt in både namn och nummer i adressboken i Mac.
Den synkas ju sedan tillsammans med iCal när du kör iTunes.

Ticko: Kan du synka din SE med Outlook?
I så fall är du hemma - iPhone synkar med Outlook.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-05 21:22

Jag använder Thunderbird hemma som mail och det va inte nått alternativ eftersom jag tror att det inte funkar o synka.

Jag löste det själv tillslut på ett enkelt sätt som även kan hjälpa nån annan.
Jag markerade alla kontakter i p990 och skickade de som mail från p990 till ett mailkonto som jag har lagt in på iphonen.
Då frågar iphone så snällt om jag vill lägga in alla 217kontakter i adressboken:D
Tjoho! Hur kunde jag vara så knäpp att börja skriva lappar

Ursprungligen av Ticko:

Jag använder Thunderbird hemma som mail och det va inte nått alternativ eftersom jag tror att det inte funkar o synka.

Jag löste det själv tillslut på ett enkelt sätt som även kan hjälpa nån annan.
Jag markerade alla kontakter i p990 och skickade de som mail från p990 till ett mailkonto som jag har lagt in på iphonen.
Då frågar iphone så snällt om jag vill lägga in alla 217kontakter i adressboken:D
Tjoho! Hur kunde jag vara så knäpp att börja skriva lappar

Grym lösning Ticko!
Tack för att du tipsade.

Kan iPhone ta emot kontakter via bluetooth måntro?

  • Medlem
  • 2007-11-05 22:56
Ursprungligen av Powerslave91:

Kan iPhone ta emot kontakter via bluetooth måntro?

nej, iphones bluetooth suger pung, funkar bara med iphone headsetet om jag förstått rätt.

Ursprungligen av JGG:

nej, iphones bluetooth suger pung, funkar bara med iphone headsetet om jag förstått rätt.

Funkar med många olika headsets faktiskt, inte bara Apples orginal headset

Hej! Jag vill ha en iPhone och jag vet att det här var tråden för er som hade iPhone men vill fråga lite.
Min mamma ska åka till Boston imorgon, och tänkte be henne köpa hem en iPhone till mig. Borde jag inte det?

ÄR det krångligt med att låsa upp den och fixa svenskt tangent bord osv.

Måste bestämma mig vill ju ha en

Tack! Mvh / Peter

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-06 01:41

Det är ju bara att slå till. Alla verktyg för upplåsning finns ute på Internet.

Yahoo har äntligen uppdaterat sin databas med städer för iPhone.
Jag kan numera se vädret i Malmö.

Om jag förstått det rätt så ska det komma med en ordlista på svenska när man installerat swephone. Existerar den verkligen? Har Enable Autocorrection på men tycker inte jag får någon hjälp alls när jag skriver i ord i sms med mera. Däremot så kommer den ihåg ord som jag själv skrivit tidigare.

Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Om jag förstått det rätt så ska det komma med en ordlista på svenska när man installerat swephone. Existerar den verkligen? Har Enable Autocorrection på men tycker inte jag får någon hjälp alls när jag skriver i ord i sms med mera. Däremot så kommer den ihåg ord som jag själv skrivit tidigare.

Känner exakt samma! Det är vissa ord som en hjälper till med, men annars så kommer det till och med upp engelska ord ibland.

Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Om jag förstått det rätt så ska det komma med en ordlista på svenska när man installerat swephone. Existerar den verkligen? Har Enable Autocorrection på men tycker inte jag får någon hjälp alls när jag skriver i ord i sms med mera. Däremot så kommer den ihåg ord som jag själv skrivit tidigare.

Som jag har förstått det fungerar ordlistorna i SwePhone sådär än så länge.

har hämtat ut min iphone, köpt från blocket. Jailbreakad, upplåst, med svenska menyer, ordlista, och nummerformatering. Således postar jag mitt första iphone-skrivna inlägg här på forumet via wifi. Lyckan är total! Det tog "bara" 15 minuter att knåpa ned det

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-13 19:50
Ursprungligen av danbrynefall:

har hämtat ut min iphone, köpt från blocket. Jailbreakad, upplåst, med svenska menyer, ordlista, och nummerformatering. Således postar jag mitt första iphone-skrivna inlägg här på forumet via wifi. Lyckan är total! Det tog "bara" 15 minuter att knåpa ned det

Grattis, jag förstår att lyckan är total

Ursprungligen av Eva:

Grattis, jag förstår att lyckan är total

Tack! Kommer få skriva en del sms eller foruminlägg innan jag vänjer mig vid tangentbordet, just nu är jag ungefär lika snabb som min far är vid en pc. Om det är speciellt snabbt eller inte får ni räkna ut själva

Fick luren idag, gött mos. Har dock inte hunnit göra nått då jag jobbar natt till 7 men imorn blire åka av. Kom på en sak dock. Hur är batteriet när "out of the box" måste man ladda den först som man brukar måsta med alla mobiler? Isof ärdet bara att sätta i den i dockan fast inte synka mot itunes? För att sedan göra upplåsningen

Ursprungligen av jonmannen:

Fick luren idag, gött mos. Har dock inte hunnit göra nått då jag jobbar natt till 7 men imorn blire åka av. Kom på en sak dock. Hur är batteriet när "out of the box" måste man ladda den först som man brukar måsta med alla mobiler? Isof ärdet bara att sätta i den i dockan fast inte synka mot itunes? För att sedan göra upplåsningen

Tror inte man behöver ladda den i ett antal timmar, så det är bara att sätta igång och leka med den på en gång

Precis, batteriet behöver inte laddas fullt i en viss tid eller liknande så vitt jag vet. Däremot är det ju bra att ha tillräckligt med kräm i telefonen när man ska genomföra upplåsningen, jag skulle inte vilja vara med om batteritorsk just då. (Man kan förstås ha den på laddning medan man låser upp.)

Den var ganska fullkrämad ouyt of the box så det var inga problem

  • Medlem
  • 2007-11-14 15:11

funkar iphone med 1.0 usb? äldre versionen av usb alltså

Snart kommer min iPhone till Sverige. Den 22 november beräknas den vara framme. Sen ska jag äntligen få känna på mästerverket. Allt som jag har läst på och lärt mig om iPhone kommer absolut inte att vara förgäves. Måste rikta ett stort tack till alla här på forumet som är så generösa med sin kunskap. 99.se är ett väldigt trevligt forum med många väldigt trevliga människor.. Tack till er alla.

Nu till min fråga.

Vad tycker ni att jag ska förbereda för min iPhone. Jag har redan lag in mina kontakter på PC här hemma. Finns det några fler saker ni tycker man bör göra för att kunna börja använda så snabbt som möjligt?

Vill du ha att det ska synas en bild när kontakterna ringer så kan du ju alltid förbereda en mapp med sådana om du inte redan har dom inbäddade i dina kontakter. tog ett atg för mig att fixa det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-14 17:00

Hur gör man för att spara bifogade filer i ett mail, t.ex. en jpg-bild som jag vill lägga in i bildvisaren?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-14 17:29

Hur fungerar det med mail om man använder EDGE?

Den tar bara typ 3 rader innan jag väljer att "ladda" ner hela mailet, men hela bilagan följer sedan med oavsett storlek? Går det att avbryta i såfall.

Letat lite men inte hittat något svar. Vill inte få hutlösa räkningar.

Mvh, Kidde

Ursprungligen av Grandy:

Hur gör man för att spara bifogade filer i ett mail, t.ex. en jpg-bild som jag vill lägga in i bildvisaren?

Det går inte att spara filer från Mail idag.

Bevaka tråden