Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 19:21
Ursprungligen av noxire:

Jag har laddat ned senasste bossprefs version 1.67 och där finns inte den valmöjligheten under "more". Jag har rensat "queue" 500 gånger utan resultat.

Idag när själva installern uppdaterades märkte jag att paket laddades ned helt och fullt med sedan så blev det ändå inte installerat, med samma felmeddelande "package download failed!

Observera att jag först tankade SB 3.2 som inte fungear på 1.1.2. och sedan tankade jag SB 3.0. Kan det vara så att SB 3.2 ligger kvar dolt någonstans och krockar med SB 3.0?

Då gör du något fel eftersom jag kollade precis och i min bossprefs 1.67 finns knappen more längst uppe till höger.

Det är kanske dags att uppgradera till 1.1.4?

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-13 19:25

Som jag ska så trycker jag på "more" upp i höger hörnet. Då kommer följande alternativ upp

*Dock Icons
*Bossprefs to double tap home
*Show free disk space

Sen finns det inget mer....det är tomt. Vad ska jag göra Robo-X...installera 1.1.4 känner jag inte för då min 1.1.2 fungerar ypperligt bortsett från det här.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 21:28

Verkar inte som 1.1.2 fungerar särskilt bra.

Den optionen kanske finns endast för 1.1.3 och 1.1.4 men inte för 1.1.2.

//Rob

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-14 19:20

Är det någon som är sugen på att säga allt roligt man kan göra och skaffa till sin iPhone? Har nämligen köpt en ny, och denna tänker jag behålla

Hade varit schysst av er!

Ursprungligen av ShiBBan:

Är det någon som är sugen på att säga allt roligt man kan göra och skaffa till sin iPhone? Har nämligen köpt en ny, och denna tänker jag behålla

Hade varit schysst av er!

Finns massor att göra, om du söker i forumet - ex. program.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-15 16:50
Ursprungligen av adress@mac:

Finns massor att göra, om du söker i forumet - ex. program.

Okej, då kör jag på de O:-)

Nu är det så här att jag tänkte göra en restore på min iPhone och göra om allt med Pwnage. Min fråga lyder:

Har 3.9F (gjorde upplåsningen med iLiberty+), går det att göra en restore med iTunes utan att det händer något med telefonen?

Jag o min fru har nu varsin. Vi sitter på kvällarna och lär varran hur iPhone fungerar. Det är en underbar liten Gismo även om det finns saker som inte är bra men förhoppningsvis kommer att rättas till. Önskar man kunde copy&paste. Vidarebefodra SMS samt stänga av ordlistan. Som sagt är det bara småsaker och förhoppningsvis mjukvaruuppdateringar som kommer att rätta till detta.

Kamera på framsidan måste komma med 3G varianten iom att du då kan ha videosamtal. Då blir Skype oxo användbart.

Annars tycker jag den är komplett. Det är nära en 100% produkt. Fantastisk. / Midmus

Ursprungligen av Midmus:

Jag o min fru har nu varsin. Vi sitter på kvällarna och lär varran hur iPhone fungerar. Det är en underbar liten Gismo även om det finns saker som inte är bra men förhoppningsvis kommer att rättas till. Önskar man kunde copy&paste. Vidarebefodra SMS samt stänga av ordlistan. Som sagt är det bara småsaker och förhoppningsvis mjukvaruuppdateringar som kommer att rätta till detta.

Kamera på framsidan måste komma med 3G varianten iom att du då kan ha videosamtal. Då blir Skype oxo användbart.

Annars tycker jag den är komplett. Det är nära en 100% produkt. Fantastisk. / Midmus

Ordlistan kan du stänga av i "inställningar" tangentbord.
Vidarebefordring av SMS vore fint - kanske kommer - om det inte finns något program att hämta i installer som löser det problemet ?

Ursprungligen av adress@mac:

Ordlistan kan du stänga av i "inställningar" tangentbord.

Jag hittar inte det du säger. Under Inställningar Tangentbord har jag bara "Autom. versaler", "Aktivera Caps Lock" och "Kortkommando". Inget av dem stänger av ordlistan. Låt mej förtydliga. det är alltså den där funktionen som ger "förslag" på ord när du skriver sms som jag vill avaktivera. / mvh Midmus

Ursprungligen av Midmus:

Jag hittar inte det du säger. Under Inställningar Tangentbord har jag bara "Autom. versaler", "Aktivera Caps Lock" och "Kortkommando". Inget av dem stänger av ordlistan. Låt mej förtydliga. det är alltså den där funktionen som ger "förslag" på ord när du skriver sms som jag vill avaktivera. / mvh Midmus

Har du inte "Enable Autocorrection" ? Där kan du slå på/av ordlistan.

Ursprungligen av adress@mac:

Har du inte "Enable Autocorrection" ? Där kan du slå på/av ordlistan.

Nope, tyvärr. Kör 1.14 Swephone pwnage. Tydligen finns det inte där. Tack ändå. mycket vänligt av dej att vilja hjälpa till. / Midmus

Ursprungligen av Midmus:

Nope, tyvärr. Kör 1.14 Swephone pwnage. Tydligen finns det inte där. Tack ändå. mycket vänligt av dej att vilja hjälpa till. / Midmus

OK - du saknar ett program (hämta hem från "installer")
Ladda ner "Kb" -finns under Tweaks i Installer -funktionen "Adds a setting to enable/disable the keyboard's autocorrection feature"
Nu kommer du att få din önskan uppfylld......
Lycka till.

Ursprungligen av adress@mac:

OK - du saknar ett program (hämta hem från "installer")
Ladda ner "Kb" -finns under Tweaks i Installer -funktionen "Adds a setting to enable/disable the keyboard's autocorrection feature"
Nu kommer du att få din önskan uppfylld......
Lycka till.

Japp Funka kanon. Tack så mycket. / Midmus

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-15 18:24

Är det inte nojigt att köpa/äga en avancerad mikroelektronisk pryl som man släpar med sig överallt - för tusentals kronor - utan garanti?

Ursprungligen av mjg:

Är det inte nojigt att köpa/äga en avancerad mikroelektronisk pryl som man släpar med sig överallt - för tusentals kronor - utan garanti?

Jo. Man känner sej oSvensk . Jag kommer säkert att inhandla en ny "Svensk" den dan de finns. / Midmus

Ursprungligen av Midmus:

Jo. Man känner sej oSvensk . Jag kommer säkert att inhandla en ny "Svensk" den dan de finns. / Midmus

Samma här yrar jag!

Ursprungligen av mjg:

Är det inte nojigt att köpa/äga en avancerad mikroelektronisk pryl som man släpar med sig överallt - för tusentals kronor - utan garanti?

Det vill jag inte påstå... Jag är inte mer rädd än när jag hade min SE.... Det som jag är nojjig över är hur stöldbegärlig den är!

jag hittade det på ifun.se och det funkar:
"1. Tryck dig fram till knappsatsen i telefonen.
2. Tryck *5005*86*xxx# där du ersätter xxx med numret till ditt telesvar.
3. Tryck Ring."

funkar faktiskt bra,

Ursprungligen av Ludde57:

jag hittade det på ifun.se och det funkar:
"1. Tryck dig fram till knappsatsen i telefonen.
2. Tryck *5005*86*xxx# där du ersätter xxx med numret till ditt telesvar.
3. Tryck Ring."

funkar faktiskt bra,

Du får gärna tala om vad det gäller - och vilket nät det gäller (leverantör):confused:

Ursprungligen av Ludde57:

jag hittade det på ifun.se och det funkar:
"1. Tryck dig fram till knappsatsen i telefonen.
2. Tryck *5005*86*xxx# där du ersätter xxx med numret till ditt telesvar.
3. Tryck Ring."

funkar faktiskt bra,

Jo jag menar voicemail, fast de blir typ som telesvar, funkar skit bra gällar alla telefonkort,

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-17 19:18

Hur får man sin nyckel ifrån ShowTime? Har nyss gett dom 60 spänn men jag har ingen nyckel:mad:

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-19 18:22

Någon som vet hur man får tag på sin nyckel ifrån Polarbearfarm???? Har betalt för ShowTime men inte fått någon nyckel!:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-19 20:40
Ursprungligen av ShiBBan:

Någon som vet hur man får tag på sin nyckel ifrån Polarbearfarm???? Har betalt för ShowTime men inte fått någon nyckel!:tveksam:

Har du provat att mejla dom? Det är väl det enklaste sättet.

//Rob

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-19 23:22
Ursprungligen av Robo-X:

Har du provat att mejla dom? Det är väl det enklaste sättet.

//Rob

OM jag har...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-20 01:15

Ok då får du lov att vänta eller om du har betalat med ett visa kort kräva tillbaka pengarna från banken.

För tillfället skulla jag inte råda någon att köpa några program för iPhonen. Det är för tidigt och nu när firmware 2.0 och AppStore är precis runt hörnet lönar det sig inte.

//Rob

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-20 20:47
Ursprungligen av Robo-X:

Ok då får du lov att vänta eller om du har betalat med ett visa kort kräva tillbaka pengarna från banken.

För tillfället skulla jag inte råda någon att köpa några program för iPhonen. Det är för tidigt och nu när firmware 2.0 och AppStore är precis runt hörnet lönar det sig inte.

//Rob

Kommer det inte funka med nya FW, eller kommer Apple med samma saker?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-21 02:10
Ursprungligen av ShiBBan:

Kommer det inte funka med nya FW, eller kommer Apple med samma saker?

Vi får se vad Apple går med Firmware 2.0 men kanske blir det svårt att knäcka även om det går att knäcka betan så kanske kommer Apple göra det svårare i skarpa versionen. Och jag är säker på att det kommer många nya och bättre program i officiella AppStore.

//Rob

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-22 21:17
Ursprungligen av Robo-X:

Vi får se vad Apple går med Firmware 2.0 men kanske blir det svårt att knäcka även om det går att knäcka betan så kanske kommer Apple göra det svårare i skarpa versionen. Och jag är säker på att det kommer många nya och bättre program i officiella AppStore.

//Rob

Kan mycket väl stämma!

För övrigt så kan jag säga att ShowTime är skit... De laggar som fan och det blir inget ljud, tycker att det är konstigt att något sånt här kan vara populärt

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-23 21:28

Dubbelpost ftw...

Går det att få sin iPhone till helt orginal skick? Har valt att återställa i iTunes men upplåsning och 3.9F är fortfarande kvar... Vad gör man åt detta?

Edit: Fixade de själv...

Senast redigerat 2008-05-25 00:45
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-28 00:08

Sådär fick min iphone 1.1.4 16gb i söndags å har pillat med den non-stop i 2 dagar nu. Försöker mig på att styra upp lite ikoner utan summerboard dock det klurigaste so far

Bevaka tråden