Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dom små detaljerna: Radera mejl i Mail

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Omsorgen om detaljer hos Apple är kul. Här är ett kort (och lite halvsunkigt) videoklipp jag just tog av hur det ser ut när man raderar mejl i Mail i iPhone: radera-mejl-mail-iphone.mp4

• Medlem
  • 2007-09-24 14:23

Snyggt!

(Men postade du inte det där bara för att få glänsa med din iPhone...? )

Ursprungligen av Baron:

(Men postade du inte det där bara för att få glänsa med din iPhone...? )

He he, jag skulle gärna glänsa med den, men här på 99mac verkar det ju numera gå tretton iPhone-ägare på dussinet, så jag känner mig inte lika speciell som första gången.

Sitter på jobbet och kan bara surfa på den, men menar ni att man drar fingret över mejlet så kommer en röd ikon upp?

Ursprungligen av wunderbaren:

Sitter på jobbet och kan bara surfa på den, men menar ni att man drar fingret över mejlet så kommer en röd ikon upp?

Näe, det är inte det utan det handlar om när du är inne i ett mejl och så trycker du på den lilla papperskorgen i verktygslisten där nere.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-24 14:49

Det där får man ju göra stup iett eftersom det inte finns nåt spamfilter i iPhones mailprogram. Inte har jag hittat nåt i alla fall.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-24 14:52
Ursprungligen av Konrad:

Det där får man ju göra stup iett eftersom det inte finns nåt spamfilter i iPhones mailprogram. Inte har jag hittat nåt i alla fall.

Usch då... det måste ju fixas. På en helg hinner man ju få cirka 100 spam.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-24 14:53
Ursprungligen av Konrad:

SPAM hanterar man på servernivå/ISP nivå, inte på mailklientnivå

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-24 15:14
Ursprungligen av Jetwash:

SPAM hanterar man på servernivå/ISP nivå, inte på mailklientnivå

Spam-filtret i vanliga mail.app filtrerar väl inte på servernivå?
För i så fall skulle väl den spam som är bortfiltrerad på vanliga Macen vara bortfiltrerad i luren också, det ju samma ISP.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-24 15:17
Ursprungligen av Konrad:

Spam-filtret i vanliga mail.app filtrerar väl inte på servernivå?
För i så fall skulle väl den spam som är bortfiltrerad på vanliga Macen vara bortfiltrerad i luren också, det ju samma ISP.

Nej korrekt! Det jag menade var att SPAM filtrerar man helst på serversidan och inte på klientsidan.

Samma som man gör i Photos och Notes antar jag då.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-24 15:07

Öhmmm, Spotlight någon?

Har man eget domännamn rekommenderar jag varmt att köra Gmail som spamfilter, jag har kört det sedan en tid tillbaka och det fungerar rätt bra (se tråden för lite mer kommentarer).

• Medlem
  • 2007-09-24 18:46
Ursprungligen av Adrian B:

Omsorgen om detaljer hos Apple är kul. Här är ett kort (och lite halvsunkigt) videoklipp jag just tog av hur det ser ut när man raderar mejl i Mail i iPhone: radera-mejl-mail-iphone.mp4

Och? Jag fattar inte. Vad är poängen? Jag har missad något?

Hejhopp. Ralp

Ursprungligen av ralp:

Och? Jag fattar inte. Vad är poängen? Jag har missad något?

En snygg animation av hur mejlet sugs ner i papperskorgen. Helt onödig, men kul. Typiskt Apple (eller kanske ännu mera troligt, typiskt Jobs).

Hade det funnits en shifttangent hade det säkert gått att få den i slow motion

1
Bevaka tråden