Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS3: Error Code 3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 11:22

Ett flersidigt dokument skapat i ID CS3 går inte att exportera som PDF, ej heller "spara som". Vid försök av detta kraschar hela ID med följden att jag måste starta om datorn. OS 10.4.10 på en MBP C2D och senaste versionen av ID (eng). Någon som har en aning om vad som försigår?

Skadat dokument, skadade bild-/grafikfiler, eller skadade fonter skulle jag tro. Tyvärr är det mest troligt att det är ett skadat dokument eftersom du heller inte kan spara som.

Testa att exportera dokumentet till InDesign Interchange, öppna det exporterade dokument och försök göra PDF från det. Om det inte går bör du snarast möjligt börja rädda delar av dokumentet. Antingen genom att klippa och klistra till ett nytt dokument, eller ännu hellre, genom att sidvis göra "snippets"/utdrag som du sedan tjongar in i ett nytt dokument.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 19:49

Sk*t! Jag var rädd för det. Frågan är vad som orsakat problemet. Min säkerhetskopia är också kaputt

Det kan vara en massa olika saker. Den vanligaste orsaken till skadade dokument är filöverföring, framför allt när du jobbar med filer mot en nätverksvolum. Nätverksprotokoll har bara en begränsad kontroll för att säkerställa att filer kommer fram hela, trist nog.

1
Bevaka tråden