Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är 99mac värt 99kronor?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För den som inte tycker 99mac är värt 25 öre per dag: Ge oss bra feedback på vilka tjänster som skulle göra 99mac värt pengar för dig!!

Auktioner? Annonsforum? Gemensamma inköp? E-postkonto? Egen hemsida?

Nog kan jag tänka mig att skänka 99 spänn lite emellanåt när jag känner mig som på grön kvist, trots att jag är student, men blev det obligatoriskt skulle jag aldrig i livet betala. Så funkar jag.

mitt bidrag kommer. jag njuter flera gånger om dagen av den härliga blandningen av sudo-kommandon och snyggaste avataren.

här pendlar det mellan spåniga inlägg och riktiga livräddare. båda är värda 99 spänn om året. jag har dessutom råd med det.

go martin, go!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
För den som inte tycker 99mac är värt 25 öre per dag: Ge oss bra feedback på vilka tjänster som skulle göra 99mac värt pengar för dig!!

Auktioner? Annonsforum? Gemensamma inköp? E-postkonto? Egen hemsida?

Hej!
Om man kunde kombinera 99mac med mail- och webhotellsfunktioner skulle jag mycket väl kunna tänka mig att betala en liten slant!
Man kanske skulle kunna starta en förening som administrerade forumet och skötte eventuella webservrar och mailservrar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
Den här frågan har varit upp i ett annat forum jag brukar husera i. Den bästa lösningen som de flesta kom fram till var att allt skulle fortsätta vara gratis, men de som gav ett bidrag fick en ikon typ "guldstjärna" brevid sitt namn på postade inlägg som visar att man har gett ett bidrag.

Observera att frågan inte handlar om huruvida 99mac ska införa en avgift eller ej. Frågan är helt enkelt om du tycker innehållet (forumet, testerna, kunskapsproven, länkarna osv.. ) är värt 99 kr per år eller ej. Det är intressant att se hur medlemmarna värderar tjänsterna.

Tycker du inte att det är värt 99 kr, så är det intressant med en motivering. Allt för att webbplatsen ska kunna utvecklas i en positiv riktning.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Hej!
Om man kunde kombinera 99mac med mail- och webhotellsfunktioner skulle jag mycket väl kunna tänka mig att betala en liten slant!
Man kanske skulle kunna starta en förening som administrerade forumet och skötte eventuella webservrar och mailservrar?

Om det finns en grupp som vill driva någon form av förenings-server (eller liknande) så går väl det att fixa på något sätt.

• Medlem
  • 2003-10-19 23:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Observera att frågan inte handlar om huruvida 99mac ska införa en avgift eller ej. Frågan är helt enkelt om du tycker innehållet (forumet, testerna, kunskapsproven, länkarna osv.. ) är värt 99 kr per år eller ej. Det är intressant att se hur medlemmarna värderar tjänsterna.

Tycker du inte att det är värt 99 kr, så är det intressant med en motivering. Allt för att webbplatsen ska kunna utvecklas i en positiv riktning.

/M

jag tycker det är värt 99 kronor.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 23:35

Absolut! Frivilligt är helt rätt som sagt...

• Medlem
  • 2003-10-19 23:37

jag försökte hitta den där gamla tråden där man kunde skriva på att man betalar 99 spänn till 99mac, men den verkar oxå vara försvunnen (jag hittar inga trådar jag söker efter i dag...). Kanske nya medlemmar vill ansluta sig till oss (nu fick jag det sagt ).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 23:48

Det är värt 99 kr. Eller på Apple-språk: 99,99 kr.

Vad får man för pengarna?

Gratis support om något mot förmodan skulle gå på tok med datorn. OS X är inte din pappas OS: det är Unix, och jag är ingen Unix-guru.

Tester av och omdömen om nya produkter.

En massa trevligt skitsnack på Livsstil med intressanta människor.

Vi träffas (dock lite för sällan) och dricker pilsner, kollar på nya asballa Macar och Mac-prylar.

Vi åker på Apple Expo i Paris eller Macworld Expo i San Fran eller NYC.

Så visst sjutton är det värt ynkliga 99 kronor! Vad är 99 kopek? Två sunkiga pizzor eller menyer på MacDonalds. Tre paket cigg för er stackare som fortfarande röker. Knappt två biobiljetter. Inte mycket.

Men! Jag vill ha ett snyggt medlemskort i silvertryck!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 23:51

Väljer det här forumet till 99%, hänger här 99% av min lediga tid vid datorn och läser 99 svar eller intressanta inlägg om dagen... Var är kassan?

Visst sjutton vore det värt 99 spänn. Jag har ju gått ur Svenska Kyrkan och lovat mig själv att lägga en del av dom pengarna jag sparar på det på organisationer som känns viktiga för mig. Bland annat så får Röda Korset en del av mina pengar då och då. Jag antar att 99mac skulle kunna få 99 spänn då och då utan att det gör mig fattig.

Men jag vill instämma med tidigare inlägg om att det vore trevligt med en liten doneringsstjärna vid mitt namn som visar att jag är en allmänt hygglig kille som vill betala för det jag utnyttjar...;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 23:59

Bra idé!

• Medlem
  • 2003-10-20 01:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Var är kassan?

ja, det är det som är frågan. Det fanns en tråd där man skrev in att man ade betalat 99 kr (om man nu hade det förstås...) men jag hittar inte den.

Vi har diskuterat denna fråga fram och tillbaka många gånger, och ämnet är mer aktuellt idag än på länge pga kostnaderna att hålla forumet gående (webhotellkostnaderna ligger på nästan 100.000kr per år i dagens takt).

Bidrag är välkomna, vi har inte något officiellt konto för 99mac och inte några medlemsskap att sälja ännu. Hittills har cirka 50 personer skänkt cirka 5000kr till verksamheten - pengar som använts till att köpa in nya programvaror/licenser som vi alla använder idag (till exempel forumprogramvaran vBulletin - Galleriet Photopost osv).

För dig som vill ge ett helt frivilligt bidrag som går till drift & vidareutveckling av siten kan jag tyvärr bara hänvisa till mitt personliga konto tills vidare (tankar finns på att skapa ett 99mac konto).

Jag har SEB 5398-0410218.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-10-20 01:44

Ta betalt av medlemmarna 99:- för omkostnader/år
Mottag en donation på 20:- för att annonsera på säljes/bytes köpes.

Dra ner på antal forum.

• Avstängd
  • 2003-10-20 04:43

När konto finns för 99.mac.
Ställer jag upp.

Regga 99.mac som förening eller 99.mac Livsstil som förening. Med eget bokslut och egna girokonton + ungdomsverksamhet Då finns föreningsbidrag att hämta.
När eget girokonto finns Kan jag slänga in slantar och även sponsra som företagare.

Vi heter 99mac inte 99.mac

• Avstängd
  • 2003-10-20 09:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi heter 99mac inte 99.mac

Betyder det att 99mac kommer att registreras som förening?

Vad har det med namnet att göra?

Vi har hetat 99mac sedan i Maj 2001. Siten heter 99mac.com och 99mac.se.

(du sätter en punkt mellan 99 och mac, det var det jag försökte kommentera men du missade nog min poäng)

• Avstängd
  • 2003-10-20 12:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vad har det med namnet att göra?

Vi har hetat 99mac sedan i Maj 2001. Siten heter 99mac.com och 99mac.se.

(du sätter en punkt mellan 99 och mac, det var det jag försökte kommentera men du missade nog min poäng)

Joda jag förstod precis. Men slirade in på det jag frågat om tidigare:)

Frågar man inte får man inget svar. ELLER?

Bli inte kinkig nu.

Dot är väl lika illa som att säga "datan står" unskuld man!

Jag skall skriva på svarta tavlan flera hundra gånger.
99mac 99mac 99mac 99mac 99mac

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-10-20 13:17

Ni får väll arbeta fram ett förslag för betalning till 99mac.Dessutom vore det bra/kul med någon form av respons på att betalning är gjord.Jag har gjort en inbet i våras.men ej hört något.Hur vet jag att pengarna hamnade på rätt konto?

Ett system med olika kategorier,Medlem,Betalande medlem eller en stjärna.
I vart fall någon form av kvittens på gjord betalning.

99mac är värt att betala för.

Bevaka tråden