Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har iPhone 2G här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Iphone

Hej,
Jag har precis varit i USA och har fått med mig den populära Iphonen hem.
Den ligger i obruten förpackning och är inköpt hos apple i New York.
När den till salu för 4995 kr, hör av er vid intresse

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-22 11:35

Jag köpte min i Bankok. vår resa gick på andra hållet o jag fick ge 3800 för en upplåst 1.0.2 dock har jag en fantastisk underbar kompis här hemma som fixade den till 1.1.1

En kollega tog hem från butiken på Manhattan. 2700 kr allt som allt, kändes som ett riktigt kap

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-22 12:56

Blocket är min vän...:)

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2007-11-23 08:03

Blocket, men värt priset den är gullig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-23 14:23

På lördag får jag 2 st från Florida... kliar redan i fingrarna

Nu har jag en iPhone Den fungerar utmärkt

Är det någon som har registrerat sin iPhone hos Apple? Det är ju så många iPhone-trådar så risken är väl att någon redan postat en bild.
Jag registrerade min iPhone och fick ett bekräftelsemail som var lite skönt!

Vi har fått ditt nummer! (Så nu är det kört din usla operatörsupplåsare)

  • Medlem
  • Märsta
  • 2007-12-09 22:36
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Är det någon som har registrerat sin iPhone hos Apple? Det är ju så många iPhone-trådar så risken är väl att någon redan postat en bild.
Jag registrerade min iPhone och fick ett bekräftelsemail som var lite skönt!

Vi har fått ditt nummer! (Så nu är det kört din usla operatörsupplåsare)

men om du har registrerat den å dem ser att det inte är AT&T så kan dem väl blocka den?
jag har en upplåst 1.1.2 med comviq, kan ja regga min iphone? gör man de via iTunes?

Köpte i Indien i mitten av september, via en "bra kontakt", knäckt, för 350 USD.

(Vem var först i sverige med en upplåst Iphone?)

Iphone anekdot:
Bodde på Maritime i NYC strax efter den släppts och hade inte hunnit ner till butiken för att kolla in den. I restaurangen på kvällen sitter en tjej i 40 års åldern med sina 2 små döttrar, alla har varsin IPhone som de lattjar med.
Jag tar mod till mig och frågar om jag får kolla in den, varpå hon ger mig en sån sjukt grym genomgång av alla features. (telefonens alltså..)
Jag stirrar häpet på henne och säger nåt i stil med "Du skulle kunna jobba på Apple"
Hon bara garvar och säger "Dude, I'm on their marketing team"

Ocoolt företag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 17:14
Ursprungligen av rippedbackpocket:

Iphone anekdot:
Bodde på Maritime i NYC strax efter den släppts och hade inte hunnit ner till butiken för att kolla in den. I restaurangen på kvällen sitter en tjej i 40 års åldern med sina 2 små döttrar, alla har varsin IPhone som de lattjar med.
Jag tar mod till mig och frågar om jag får kolla in den, varpå hon ger mig en sån sjukt grym genomgång av alla features. (telefonens alltså..)
Jag stirrar häpet på henne och säger nåt i stil med "Du skulle kunna jobba på Apple"
Hon bara garvar och säger "Dude, I'm on their marketing team"

Ocoolt företag...

Skön historia

Ursprungligen av rippedbackpocket:

Köpte i Indien i mitten av september, via en "bra kontakt", knäckt, för 350 USD.

(Vem var först i sverige med en upplåst Iphone?)

Martin Björnström härifrån, tror jag i alla fall - inte säker

/Tangen

  • Medlem
  • 2007-12-01 10:13
Ursprungligen av Tangen:

Skön historia

Martin Björnström härifrån, tror jag i alla fall - inte säker

/Tangen

Om det inte var Buckner, mannen bakom iFun.

av alla jag visar min för är det ungefär 80% som omedelbart vill ha en...så om apple får ändan ur vagnen och release'ar i Sverige etc så kommer dom knapra åt sig en del av mobilkakan. sen tror jag att  måste släppa en iPhone nano...2.5" widescreen för att ta ytterligare andelar.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-11-29 17:05

Köpte min från iFun, för 2 veckor sedan och en dag sedan.

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-11-30 23:05

Köpte min av en kille här i Norge, allt från frakt till upplåsning gick bra förutom att iphonen låser sig när man går in på vissa saker ibland, bara hoppar ut i menyn igen!
men men, fixar sig säkert

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-01 08:51

Köpte i USA för två veckor sedan. 1.1.2 OOB
Kör nu med turbp sim och tele 2.
Funkar kanon

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-12-02 16:39

Över 300 iPhones medlemmar, det är 2 iPhones per dag sen lanseringen i USA

Köpte en 1.1.2 OTB direkt ur butik i Glasgow, funkar skitbra med mitt O2 pay-to-go card i!

  • Medlem
  • Säffle
  • 2007-12-06 13:25

Köpte hem två st från Fort Myers i Florida förra helgen, de hade fortfarande 1.1.1 så det var bara att tuta och köra...
Upplåsningen var ju löjligt enkel...
4% skatt och dollarn på 6.40, bör väl bli knappt 2700 kr/st.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-10 15:29

köpt i butik i dubai 2800 dihrams. cirka 4500 tror jag det va. Hörde att det finns billigare cirka 230 Dihrams

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 19:43

Har köpt precis via blocket. Så jävla underbar telefon!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-12-15 10:21

333st nu!

Jag köpte via blocket.

Jag köpte min via blocket för typ tre veckor sedan
en av de bättre dagarna i mitt liv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 18:40
Ursprungligen av magnusobras:

Jag köpte min via blocket för typ tre veckor sedan
en av de bättre dagarna i mitt liv

Tog orden ur min mun

Köpte min i miami, sitter nu bara och väntar på att mitt stealthsim ska komma sen så är jag good to go. så grymt skön telefon.

0% javisst! Portland, Oregon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-28 12:28

Jag köpte 4 st (till mig, min fru och två kompisar) när jag var i NY för några veckor sedan. Det var precis i skarven när det gäller om man det krävdes turbosim eller ej och givetvis var vi på fel sida om den gränsen. Men allt är löst nu och fungerar fint

-Jimmy

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-28 17:23

köpte olåst telefon i frankrike. dyrt som fan men funkar kanon ! Älskar denna pryl, tjejen sover numera på golvet, hennes plats har fått en ny ägare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-29 06:57

köpte en till mig själv, skickades hem till en polare som e o åker skidor i Aspen. med tax 2750 spänn.

(Kan förressten bekräfta att det fortfarande (21/12) går att betala med svenskt visakort på apple.com, trots att vissa haft problem med detta)

Orkar inte vänta på att han kommer hem i februari, vad tror ni, är det safe att skicka hem den med vanlig post? Om man packeterar om och mäker som personal belongings och lågt värde, typ 30 dollar?

Ursprungligen av jpe:

köpte en till mig själv, skickades hem till en polare som e o åker skidor i Aspen. med tax 2750 spänn.

(Kan förressten bekräfta att det fortfarande (21/12) går att betala med svenskt visakort på apple.com, trots att vissa haft problem med detta)

Orkar inte vänta på att han kommer hem i februari, vad tror ni, är det safe att skicka hem den med vanlig post? Om man packeterar om och mäker som personal belongings och lågt värde, typ 30 dollar?

Min rekommendation är att skriva vad den är väd på paketet om du skickar den, försvinner den får du $30 om du skrivit $30, har du skrivit $433 får du $433 i ersättning om något går fel med frakten.

För övrigt tror jag inte du vill skicka en hund med posten, hur liten den än är.

Bevaka tråden