Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har iPhone 2G här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Köpte min genom Blocket.se i Onsdags (16/4)

Det blev en fabriksny 8GB för 3600:-. Killen som sålde den hjälpte mig med att låsa upp den (ZiPhone) och la in svenska menyer medan jag väntade hemma hos honom.

Han var hur proffsig som helst och visste vad han snackade om. Han får hem nya med jämna mellanrum som säljs i Blocket och E-bay.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-20 13:02

Har en och är riktigt nöjd med den

asså, coolt att de är 50% som har köpt den i usa, i en butik.

Så, nu har man blivit med i denna skara. Supernice
Frugan var över till Fifth Avenue och skaffade med sig två 16 GB.
Det roliga var att enligt serienr. så är båda tillverkade vecka 14. Och hon köpte dom i butiken vecka 15. Verkar som dom går åt som smör i solis där borta.

10 kvar till 700. 310 kvar till 1000 st. Slår vad om att vi har över 1000 st innan sommaren är slut. Någon som sätter emot?

Ursprungligen av Adrian B:

10 kvar till 700. 310 kvar till 1000 st. Slår vad om att vi har över 1000 st innan sommaren är slut. Någon som sätter emot?

Jag kan nog våga sätta emot, om det bara gäller den gamla versionen, och inte en eventuellt nysläppt från USA.... Och sommaren, när är den slut?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag kan nog våga sätta emot, om det bara gäller den gamla versionen, och inte en eventuellt nysläppt från USA....

Näe, det gäller inte bara den gamla, utan även nya. När Apple släpper en ny produkt slutar dom ju sälja gamla och den gamlas dagar är räknade rätt snart.

Ursprungligen av PeeMaN:

Och sommaren, när är den slut?

När vi har 1000 medlemmar med iPhone!

Ursprungligen av Adrian B:

10 kvar till 700. 310 kvar till 1000 st. Slår vad om att vi har över 1000 st innan sommaren är slut. Någon som sätter emot?

Jag tror inte vi ha 1000 ens till nästa sommar nu, haha :cool:;)

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror inte vi ha 1000 ens till nästa sommar nu, haha :cool:;)

Som du redan fått svar på så gällde mitt påstående om 1000 stycken både nya och gamla iPhone. Det var först senare som tråden ändrades att bara gälla iPhone 2G.

Lägger man ihop det med resultatet från tråden om iPhone 3G så har vi över 1200 stycken och då har ändå 3G-tråden inte varit speciellt aktiv, det är antagligen långt fler med iPhone 3G än de som röstat.

Väcker liv i den här tråden igen, så nytillkomna iPhone-ägare inte glömmer att rösta!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-11 01:14

OBS! Om du har en ny iPhone 3G så rösta isåfall här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246654-hur-m-nga-har-iphone-3g-h-r-p-99-a.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 13:01

Har en 16 GB inhandlad i hos AT&T store i USA i maj. 499 USD + VAT vilket blev drygt 3300kr i SEK Fick den upplåst hemma i Sverige utan kostnad av en god vän

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 23:48

Oj! Jag röstade här trots att jag har en iPhone 3g. Sorry! Kan nån ta bort min röst på "ja - i butik"? Tack.

Hur många har TVÅ ! Jag har en importerad och en köpt i butik, båda på 2.0 nu !

/ Tommy

  • Medlem
  • 2008-08-05 09:30
Ursprungligen av sm7nzb:

Hur många har TVÅ ! Jag har en importerad och en köpt i butik, båda på 2.0 nu !

/ Tommy

Det är inte Firmware 2.0 som efterfrågas utan den första iPhonemodellen, den utan 3G (alltså den med 2G, GSM/EDGE).

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-10-11 08:07

jag har, köpte i april på fifth avenue!!

  • Medlem
  • 2008-10-11 12:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 10:15

Oj, har inte sett den här tråden tidigare.
Iaf – jag har en Iphone 2g, 8gb, köpt i dec/jan i Boston via amerikansk vän. Kostade ca 2800 med då gällande kurs. En flink gymnasist hjälpte mig med upplås. (Behållt 112-firmewire, alltför novis på uppgradering),

Haft mycket nytta/nöje med den! Häpp!

2st IPhone 8GB från TX, USA (kom med 1.1.2)

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2009-01-25 17:20

Köpte en 2G från USA strax efter lanseringen och har haft den ända tills nyligen när jag gick över till en 8 GB 3G pga att företaget gick över till dem.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-27 22:40

Köpte min 2G 8MB straxt efter att den blev tillgänglig. Hämtad i USA. Fick hjälp med upp låsning i början, men lyckades själv låsa upp den till 2.0, och kör nu senaste uppdateringen. Köpte nyss en vit 3G 16MB. (har aldrig använt mer än 6 MB men..) och gick över till Telia.

nu har jag också en iphone

för intresseklubben så har jag också skaffat mig en iphone .

Byter också snart anv namn till gotfredsen .. registrerat ny användare . väntar bara på aktivering ...

ok.....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-02 16:34
Ursprungligen av Tussen69:

för intresseklubben så har jag också skaffat mig en iphone .

Byter också snart anv namn till gotfredsen .. registrerat ny användare . väntar bara på aktivering ...

Varför registrera en ny användare? När du redan har en.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-02 16:37

Tussen69 är väl skäl nog?

Ursprungligen av Laleh:

Tussen69 är väl skäl nog?

Haha, +1!

Sitter i väntande stund på att en polare ska komma till stan idag efter 6 dagar i Washington. Han var inne på Apple Store i tisdag, inga iPhones. Så han sa till mig att han skulle göra ett försök till på torsdag i Pentagon Citys Mall, innan han åkte hem. Jag satt här hemma och tänkte "ska jag nu inte få en telefon på fredag" Så jag ringde den butiken han skulle till(finns en till). -No, sorry.. we are currrently sold out. F-n!!

Så jag ringde den andra butiken som sa att de fått ett antal av 16 gb modellen. Trodde först han sa 16 st. Hm, kan jag få kompisen att ta taxi dit istället. Kan bli svårt. Det gick en stund, sen ringde jag Pentagon City igen.. Samma svar inga hemma, men ring om två timmar igen, sa han. Då tänkte jag att, då hinner ju säkert kompisen ut från Gallerian. Jag visste ju om att hans mobil var utan batterikraft, så skicka han ett sms var ju lönlöst. Men ju kom på att en annan kompis har ju numret till hans kollega som är med på resan. Ringer han, -Du, jag sitter i möte, kan jag ringa dig sen. Tiden går.. en timme....en och en halv..Jag skickar han ett sms, ifall mötet inte är slut. Han ringer tillbaka efter några minuter och så får jag numret till kollegan.

Nu har två timmar gått, nästan iaf. Ringde P C igen.. Jodå, nu har vi dem. Skickar genast ett iväg ett sms till USA, att de har fått in telefonen att han får gärna köpa den med 16 gb om han är kvar i Gallerian. Får svar tillbaka. -Det har jag redan gjort, du hade sjuk tur. Ett jäkla tryck på dem.

Puh!!! Jämnfota hopp gånger tio!!! Jag får min iPhone snart. Så himla skönt. Hoppas verkligen att den kommer vara mig till mycket nöje.

Nu ska jag försöka hitta bra trådar att läsa om hur jag ska låsa upp den och lägga in program i den som jag kommer ha nytta utav. Det är ju en djungel av trådar, så det blir inte lätt.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Sitter i väntande stund på att en polare ska komma till stan idag efter 6 dagar i Washington. Han var inne på Apple Store i tisdag, inga iPhones. Så han sa till mig att han skulle göra ett försök till på torsdag i Pentagon Citys Mall, innan han åkte hem. Jag satt här hemma och tänkte "ska jag nu inte få en telefon på fredag" Så jag ringde den butiken han skulle till(finns en till). -No, sorry.. we are currrently sold out. F-n!!

Så jag ringde den andra butiken som sa att de fått ett antal av 16 gb modellen. Trodde först han sa 16 st. Hm, kan jag få kompisen att ta taxi dit istället. Kan bli svårt. Det gick en stund, sen ringde jag Pentagon City igen.. Samma svar inga hemma, men ring om två timmar igen, sa han. Då tänkte jag att, då hinner ju säkert kompisen ut från Gallerian. Jag visste ju om att hans mobil var utan batterikraft, så skicka han ett sms var ju lönlöst. Men ju kom på att en annan kompis har ju numret till hans kollega som är med på resan. Ringer han, -Du, jag sitter i möte, kan jag ringa dig sen. Tiden går.. en timme....en och en halv..Jag skickar han ett sms, ifall mötet inte är slut. Han ringer tillbaka efter några minuter och så får jag numret till kollegan.

Nu har två timmar gått, nästan iaf. Ringde P C igen.. Jodå, nu har vi dem. Skickar genast ett iväg ett sms till USA, att de har fått in telefonen att han får gärna köpa den med 16 gb om han är kvar i Gallerian. Får svar tillbaka. -Det har jag redan gjort, du hade sjuk tur. Ett jäkla tryck på dem.

Puh!!! Jämnfota hopp gånger tio!!! Jag får min iPhone snart. Så himla skönt. Hoppas verkligen att den kommer vara mig till mycket nöje.

Nu ska jag försöka hitta bra trådar att läsa om hur jag ska låsa upp den och lägga in program i den som jag kommer ha nytta utav. Det är ju en djungel av trådar, så det blir inte lätt.

Det är sjukt vilken glädje en liten pryl kan skänka egentligen, I remember the feeling like it was yesterday

Bevaka tråden