Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vore trevligt med en tråd där vi skriver om program som vi gillar

Mitt första tips är ett spel som heter Labyrinth, och är en kopia av brädspelet där man rullade en kula genom en labyrint, och man skulle undvika hålen

Detta spel har nu kommit till iPhone, och självklart så använder programmet accelerometern, och det går inte att beskriva känslan när man visar upp det för folk, dom fattar inte hur det går till dom blir helt vilda.

Programmet finns under Installer.app och rekommenderas starkt!

Vilka program/spel vill ni tipsa om?

Ringsignaler

Hittade ett program i MacWorld idag för att föra över ringsignaler till iPhone från vanlig mp3 fil - ex. iTunes. Funkar klockrent och enkelt. Påverkar inte telefonen utan körs från datorn.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.126916

med ibrickr kan man föra över ringsignaler hur lätt som helst, två klick.

jag vill annars veta bra MSN applikationer, Apollo funkar väl inte för msn nu och mobile chat står bara och laddar, och laddar... händer inget.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-22 17:22

Jag vågar inte installera spel och program efter att min lur segade ihop och jag var tvungen att återställa den helt. Detta efter att jag hade testat ett antal program och spel, och då även avinstallerat dem efter test, så det låg inte en massa program och sög kraft heller..

Antal program i installer?

Hur många packages skall det vara i installer ? Nu har jag ca. 12 stycken. Har för mig att det var många fler tidigare. Hur får man hem fler i så fall ?

Labyrint är rusktigt grymt, känslan är helt otrolig, OCh folk blir galna
men min skärm blinkar däremot när jag använder det :s vet inet varför.. är det så för er?

Sketches är en annan favorit om man nu kan klassa det som spel

  • Medlem
  • 2007-10-24 19:14

jag har installer, men hittar inte labyrinth, visst ska det ligga under "games"? Installerade istaller via iBrickr om det spelar någon roll

det ska ligga under games men det gäller att du har laddat ner community sources.. det är mycket fler paket.

Man ska ladda hem Community Sources som finns i Installer.app. Då får man tillgång till en massa program och spel! Bland annat Labyrith.

Här finns en bra video som visar hur man installerar installer.app http://www.youtube.com/watch?v=yETCLqtSVCg

tihi okej johan du svara bättre men jag var först (A) .. han har ju redan installer
fast iofs, nån annan kanske inte vet

Videon beskriver även hur man installerar Community Sources så den kan vara bra att titta på även om man installerat installer.

(OT: åh vad jag gillar min iPhone, måste bara säga det till er som förstår...)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-25 00:45
Ursprungligen av Telefon123:

Labyrint är rusktigt grymt, känslan är helt otrolig, OCh folk blir galna
men min skärm blinkar däremot när jag använder det :s vet inet varför.. är det så för er?

Ja, det händer också för mig numera. Men första gångerna som jag spelade det hände inget alls. Sedan när jag jag hade kommit några nivåer framåt började den bete sig på detta visat. Får väl kontakta utvecklaren.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-25 00:47
Ursprungligen av adress@mac:

Hur många packages skall det vara i installer ? Nu har jag ca. 12 stycken. Har för mig att det var många fler tidigare. Hur får man hem fler i så fall ?

Det är väl två (2) saker som påverkar detta:

  1. Vilken version på firmare som du har

  2. Om varje utvecklare har packat sin programvara och gjort den tillgänglig på repositoriet

Kan jag tänka.

Några verkar ha missuppfattat vad tråden handlar om, ni ska tipsa om program som ni vill andra ska kolla in, inte diskutera varför vissa program eller spel inte funkar, och hur man installerar Installer.app

  • Medlem
  • 2007-10-25 15:47

har fixat labyrinth, fan vad grymt. Telefon123, för mig blinkar skärmen också till då och då

Jag gillar NES.app, finns också i Installer. En emulator för gamla NES-spel. Härlig nostalgi!

MSN. vad andvänder ni?
Glad förstadags iphonare

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-30 16:35
Ursprungligen av Patrik D:

Mitt första tips är ett spel som heter Labyrinth, och är en kopia av brädspelet där man rullade en kula genom en labyrint, och man skulle undvika hålen

Vansinnigt roligt

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-31 13:44
Ursprungligen av johan_fbg:

Jag gillar NES.app, finns också i Installer. En emulator för gamla NES-spel. Härlig nostalgi!

Som visserligen är mer eller mindre omöjlig att styra med touchknappar, hehe.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-01 11:01

Ahh DUCKHUNT på NES är ju jätteskoj. Barnsligt enkelt fram till lvl 10, men ändå

duckhunt! jag vill ha!

Jag skulle vilja se en "inköps lista", tänkte på det när jag var och handlade.

Lägga till saker man vill köpa, och att kunna bocka av när vart efter man plockar varorna i affärn.

Det skulle se snyggt ut... Jag fotade min lista men de är ju inte lika kul.

Ursprungligen av generuss:

Jag skulle vilja se en "inköps lista", tänkte på det när jag var och handlade.

Lägga till saker man vill köpa, och att kunna bocka av när vart efter man plockar varorna i affärn.

Det skulle se snyggt ut... Jag fotade min lista men de är ju inte lika kul.

Här har du

Citat:

What’s the one thing you’re sure to have on you when you go to the store — other than your wallet? Your iPhone. Here’s a simple way to use it for a little more than passing time by talking to friends while strolling down the aisle. Just browse on over to OneTrip.org and check off items as you add them to your cart. Add new ones from a list of common items with just a tap, or type in that one herb we forgot to put on the list — OneTrip will remember it for the next time you shop for the same thing. OneTrip’s interface is made for speed and convenience. It keeps a running count of items left to buy, and it shows them color-coded by store section. The whole page only needs to load just once; after that, it doesn’t matter if you lose your Internet connection in the mall. As long as the page stays open you can add and remove items all you want. They’ll be stored in a cookie, ready for use next time you visit OneTrip.

http://www.apple.com/webapps/utilities/onetrip.html

Hm, labyrinth är ju fett skojj som alla har märkt, men är det inte dags för en ny verison nu? har klarat alla banor utom den utan mål. ^^

Jag skulle vilja se lite mer spel som man måste kladda på skärmen med hela fingrarna,.. eller ja.. ^^
eller fler bra accelerator spel

Tap tap revolution är rätt kul.
http://cre.ations.net/creation/tap-tap-revolution

Kolla in filmen en bit ner på sidan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-25 16:25
Ursprungligen av Telefon123:

Labyrint är rusktigt grymt, känslan är helt otrolig, OCh folk blir galna
men min skärm blinkar däremot när jag använder det :s vet inet varför.. är det så för er?

Även om det är några dagar(!) sedan så tänkte jag bara kompletera mitt gamla svar med att utvecklare själv känner till buggen. Står så på hans hemsida.

Är det någon som vet om det finns någon slags applikation för att spela piano på iphone. Det vore perfekt!! Någon som är bra på webbutveckling kanske kan slänga ihop en?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-25 21:05

Hej alla Glada Iphonare..

när jag såg en reklamsnutt för iphone för länge sedan var det ngn kul applikation med typ popcorn som blev poppad i telefonen samt ett ölglas som blev fylld och det såg ut som om man kunde dricka av det..

plus en "röntgen" applikation till kameran..
Är det någon här som vet vart jag kan hitta dessa 3 eller fler ?..

Ursprungligen av X3MKing:

Hej alla Glada Iphonare..

när jag såg en reklamsnutt för iphone för länge sedan var det ngn kul applikation med typ popcorn som blev poppad i telefonen samt ett ölglas som blev fylld och det såg ut som om man kunde dricka av det..

plus en "röntgen" applikation till kameran..
Är det någon här som vet vart jag kan hitta dessa 3 eller fler ?..

Vad det handlade om var en video som spelades upp, det finns alltså inga program som kan göra det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-25 22:19
Bevaka tråden