Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppland
  • 2009-06-23 21:46

Pinballs dreams, härligt!! Köpt för 38 bagis, värt varje krona. Nostalgitripp för en billig peng.

Undrar vad en utvecklare skulle kunna ta betalt för dubbelmoral iPhone, 2-300 spänn eller

Att Sims 3 finns är ju helt fantastiskt!
Är det svårt i fall man aldrig har spelat Sims förut?

Ursprungligen av flygarn:

Pinballs dreams, härligt!! Köpt för 38 bagis, värt varje krona. Nostalgitripp för en billig peng.

Skitroligt! Fast det är tre gånger roligare för oss som spelade originalet i början på 90-talet.

Men NÄR kommer Pinball Fantasies??!!!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 17:14

Kan tipsa om spelet Glas Tower. Kostar 7kr mend et är ju inget för ett så roligt spel Du skall krossa det blåa glaset utan att för många röda glas går sönder. VÄLDIGT kul och simpelt måste jag säga.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-04 18:18

Jag skulle vilja rekommender spelet Zenonia som finns på App Store.
Spelet är av samma stil som de första zeldaspelen. Mycket välgjort och omfattande spel, väl värt de ynka 45:- som det kostar.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=316720410&mt=8

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-05 14:05

Rolando 2 finns ute nu. Bra grejer.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 18:23
Ursprungligen av Adzam 1:

Rolando 2 finns ute nu. Bra grejer.

Efter 1an kan det bara inte gå fel.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-07-08 08:33
Ursprungligen av the örjan:

Jag kan otroligt nog inte hitta ett Yatzy till iPhone!
Någon?

http://www.appcraver.com/yatzy-twist/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-07-11 10:20

Hittar bara deras hemsida, men inte i iTunes...?

Denna verkar rätt OK annars: iZee
(kan inte kopiera länken, sitter på jobbet, får bara "file:///C:/DOCUME~1/......")

Här är ett riktigt bra Yatzy - Maxi Dice
iTunes Store

Ursprungligen av hugolarsson:

Här är ett riktigt bra Yatzy - Maxi Dice
iTunes Store

Jag tänkte: Jippii.
Men fy va fult det var! Usch! Nä, går bort.

Jag fattar inte. Yatzy!? iPhone!?
Det borde ju vara en programmeringsövning på högskolan och därmed finnas hur många som helst!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-07-14 12:02
Ursprungligen av the örjan:

Jag tänkte: Jippii.
Men fy va fult det var! Usch! Nä, går bort.

Jag fattar inte. Yatzy!? iPhone!?
Det borde ju vara en programmeringsövning på högskolan och därmed finnas hur många som helst!!

iZee som det var tipsat om tidigare, är rätt snyggt programmerat. Man skakar telefonen och vänder den upp och ner och "kastar" tärningarna som om de låg i en burk.
Kul när man är på semester med barnen, slipper släpa med en massa olika spel...

Yatzy-variant - "Five Dice" -
iTunes Store

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-21 12:17
Ursprungligen av danjo:

Jag säger bara: PINBALL DREAMS! Det gamla klassiska Amigaspelet.
Helt underbart konverterat till Ipod Touch/iPhone!!!

Nu är det bara att vänta på uppföljaren Pinball Fantasies som lär komma under våren!
:cool::p:D

Nu har äntligen Pinball Fantasies kommit!

För den som är intresserad av astronomi så kan jag tipsa om att man för närvarande kan ladda ner programmet SkyVoyager gratis från iTS: AppleMac.se SkyVoyager för iPhone gratis...

Kan också tipsa om WoW Armory -programmet från Blizzard. Gratis och gott :).
WoW Mobile Armory

Senast redigerat 2009-07-21 14:22

Ställer om min fråga från ovan (inlägg #151) eftersom ingen kanske förstod vad jag menade.

Jag söker ett programalternativ till iTunes eller ett plugin till iTunes som gör det möjligt för mig att hantera bildmaterial och podcasts på samma manuella sätt som jag idag kan göra med musik och filmer, dvs dra och släppa enstaka objekt utan att behöva välja hela fotoalbum eller de senast uppdaterade podcast'sen

Ursprungligen av hugolarsson:

Yatzy-variant - "Five Dice" -
iTunes Store

Konstigt.
Både detta och "iZee" har annorlunda poängräkning.
Ett och två par saknas i båda.
Kåk verkar ge 25 poäng.
Stegar ger 30 resp 40 poäng mm.
Kan det vara någon upphovsrättsgrej?

Men Pinball Fantasies! Jippiii!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-23 12:37

Monkey Island
iTunes Store

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-23 14:26

Kan rekommendera megaman 2. Först var jag lite tveksam till att det skulle funka bra men nu när jag spelat det lite blev jag faktiskt förvånad över hur lätt det var, och hur bra kontrollerna fungerade. Jag klarade ut spelet på easy på första försöket (kom dock ihåg allt från nes tiden trots att det säkert är 15 år sen man spelade megaman 2 haha)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-08 19:37

En av mina favoriter till Amiga, "Simon the sorcerer" finns nu till iPhone.
iTunes Store

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-09 00:11
Ursprungligen av joakimo:

En av mina favoriter till Amiga, "Simon the sorcerer" finns nu till iPhone.
iTunes Store

Ooohhhh det kommer jag också ihåg men monkey island var mitt favorit spel när det kom till denna typ av spel till amigan hehe.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 15:05

Köpte häromdagen ett baseball spel som hetter Slugger för 7kr och måste ju säga att det var VÄLDIGT roligt men simpelt. Du kan köra själv eller mot andra över en internet server.

Sen kan jag även tipsa om äventyrs spelet simon the sorcerer som blivit porterat från amiga till iPhone.

Jag vill ha "Larry Leisure suit"!

Duke Nukem is Here och tydligen råder specialpris för närvarande - 22kr

Jag vill ha Kings Quest VII, det enda spelet jag minns från min barndom

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-11 21:02

Verkar som om det sprutar ut cloner från gamla klassiska spel på app store nu. Hittat en clone på GTA, Heroes of might and magic (palm heroes), civilization och diverse gamla amiga spel som grunts (cannon fodder) och pinball dreams.

Såg att Snood är på gång, eller kanske redan finns. 3D Realmz har också släppt en iPhone-unik variant av Prey

Drunkalizer som är gratis är värt att testas

"About the same time I was shopping for a magnifying glass, I discovered the very useful Camera Genius iPhone app and stumbled onto this unintended feature: using the camera zoom as a magnifier.

I tried it on some tiny print medicine bottles, and (once I let it focus) it worked at least as well as a handheld magnifying glass. Plus, you can hold it at a slight angle to the subject: perfect for figuring out the tiny connector labels on the backs of computers or behind hard to reach audio gear.

And you can take zoom in and take a snapshot for future reference...."

macosxhints.com - Use iPhone as magnifying glass

Star Defence är på rea just nu, för endast 7 kr.

Kan rekomendera GeoDefence

Endast sju pix, riktigt bra gjort och kul

Bevaka tråden