Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign: Bok tappar länkar till dokumenten

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Program: Indesign 2.0.2
Server: Windows nånting.

Vi producerar en katalog. Vi har massor av indesign-dokument. När vi sedan skapar upp dokument för att skicka till tryck gör vi det med hjälp av bok-funktionen.

Problemet är att Indesign tappar länkarna i boken till Indesign-dokumenten titt som tätt.

Varför?

/c

Hej Christian

Det har absolut med serverns konfiguration att göra. De uppgifter du har är tyvärr helt otillräckliga för att säga någonting. Jag skulle vilja be dig ringa vår tekniska support på 0680-716 768 och be dem hjälpa dig. Innan du ringer bör du se till att ha dels registreringsuppgifterna för InDesign och så mycket info som möjligt om server, operativ, protokoll, versioner, servicepacks etc.

Efter några månader är det dags att ta tag i det synnerligen irriterande problemet innan nästa stora katalogproduktion.

Men Adoboes tekniska support kunde inte hjälpa till. De gav inte support när man jobbade över nätverk med filerna utan rekomenderade att jobba med dokument och filer i samma mapp eller lokalt. De hade inga dokument om hur Windows-servern skulle konfigureras för att fungera med Indesign på bästa sätt.

Frågan går ut till 99mac igen medans jag plöjer i Adobes forum efter ett svar. Jag hittade en tråd om mitt fel, men dock ingen lösning.

/c

Senast redigerat 2004-01-29 11:22

Kan inte hjälpa dig Christian. Jag ställer mig bara i frågekön, då jag har exakt samma problem. Indesign är ett utmärkt program (tabellfunktionerna är ljuvliga, släng dig i väggen QXP) men här har Adobe ett problem...

1
Bevaka tråden