Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video converter till iPhone

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 21:01

Jag vill också veta hur man "bränner" in subtitles i Mediacoder. Ingen som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 16:50

MetaX är bra på att tagga och ändra från Film -> TV program

submerge

Ja, den heter Perian.

Här är länken:

Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-11-25 01:37

Jag köpte QT Pro och sitter på en Macbook med 2GB RAM. Hmm. 7 timmar för en 1,4GB .mkv-fil?

Vad gör jag fel? Testade Exportera till iPhone.

Ursprungligen av Onk:

Jag köpte QT Pro och sitter på en Macbook med 2GB RAM. Hmm. 7 timmar för en 1,4GB .mkv-fil?

Vad gör jag fel? Testade Exportera till iPhone.

Jag har gjort något enstaka test av .mkv på Mac med QT och det tog också väldigt lång tid. Eftersom jag gör allt "tyngre lyftande" på min PC (min Mac är en MBA) så har jag inget vettigt att säga, tyvärr.

Men det har ju nyligen släppts en uppdatering till Handbrake. Det programmet tog tidigare bara DVD eller img-filer, men nu kan man mata det med en massa videoformat.

Från och med nu är Handbrake det självklara valet för encoding till iPods och AppleTV för mig. Det är kompatibelt med både Mac och PC och gratis. Det är MYCKET trevligt att man nu kan mata det med videofiler från allehanda format.

Testa det!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-11-25 15:44
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Jag har gjort något enstaka test av .mkv på Mac med QT och det tog också väldigt lång tid. Eftersom jag gör allt "tyngre lyftande" på min PC (min Mac är en MBA) så har jag inget vettigt att säga, tyvärr.

Men det har ju nyligen släppts en uppdatering till Handbrake. Det programmet tog tidigare bara DVD eller img-filer, men nu kan man mata det med en massa videoformat.

Från och med nu är Handbrake det självklara valet för encoding till iPods och AppleTV för mig. Det är kompatibelt med både Mac och PC och gratis. Det är MYCKET trevligt att man nu kan mata det med videofiler från allehanda format.

Testa det!

Ja, jag kör Handbrake till DVD. Men när släpptes den uppdateringen? Jag laddade ned det förra veckan och då gick det bara att köra DVD. Varken .mkv eller .avi gick.

Släpptes i dagarna.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-11-26 23:08
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Släpptes i dagarna.

Okej, kanske bara var till Leopard då eller?

Ursprungligen av Onk:

Okej, kanske bara var till Leopard då eller?

Jepp, Tiger-användare får köra med äldre versioner som bara klarar DVD.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-12-11 11:42

Och nu - 2011, vad rekommenderas för att konvertera film till iPhone? (För Win-PC) Hellre enkelt och simpelt än avancerat och pilligt.
Helt enkelt - vad är motsvarigheten till Miro Video Converter för WinPC?

Senast redigerat 2011-12-11 17:14
Ursprungligen av reboot81:

Och nu - 2011, vad rekommenderas för att konvertera film till iPhone? (För Win-PC) Hellre enkelt och simpelt än avancerat och pilligt.
Helt enkelt - vad är motsvarigheten till Miro Video Converter för WinPC?

Varför inte använda Miro Video Converter som du länkar till?
HandBrake skulle jag använt.

Bevaka tråden