Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att ansluta med Wi-Fi

Tråden skapades och har fått 95 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Samtheoneand:

hehe jag läste tidigare inlägg och uppdaterade routern och vips så funkade det

Så gött!

Tja, hej och välkommen hit till 99Mac, vi är ett par hundra riktigt goa gubbar&gummor här som gärna behöver föstärkning. Säkert har du kunskaper inom specialområden och kan hjälpa andra. Varför inte börja med att skriva en presentation om dig själv i "Presentationer" och sedan rota runt lite inom de områden du tycker verkar kul.

Här inne är det inte ålder eller utseende som gäller, här blir man respekterad för sina kunskaper och hur bra man är på att hjälpa andra.

Och du är hjärtligt välkommen in i den gemenskapen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 14:53

Hallå.
Jag har letat runt lite här men inte fått svar på mitt problem.

Jag har en D-link DI-524 router å bredband via comhem. Innan när jag hade pc hade jag inga problem att koppla upp wi-fi på min Iphone. Men nu har jag äntligen fått min första Mac & efter att ha fixat med den å ställt in routern kommer jag inte längre in genom Iphonen, trots att jag har lösenordet. Det står bara "kunde inte ansluta till nätverket". Kan någon vänlig själ förklara för mig, på vanlig svenska, vad jag ska kolla å hur jag ska bära mig åt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:48
Ursprungligen av Nenny:

Hallå.
Jag har letat runt lite här men inte fått svar på mitt problem.

Jag har en D-link DI-524 router å bredband via comhem. Innan när jag hade pc hade jag inga problem att koppla upp wi-fi på min Iphone. Men nu har jag äntligen fått min första Mac & efter att ha fixat med den å ställt in routern kommer jag inte längre in genom Iphonen, trots att jag har lösenordet. Det står bara "kunde inte ansluta till nätverket". Kan någon vänlig själ förklara för mig, på vanlig svenska, vad jag ska kolla å hur jag ska bära mig åt?

"fixat med den å ställt in routern"??? Hur ska vi kunna förklara då?

Har du kryptering påslaget, börja med att slå av det (du kan sätt på det senare igen när du vet vad/hur man ställer in det) och ha Broadcast SSID påslaget (eller Hide SSID avslaget).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 01:29
Ursprungligen av kenjon:

"fixat med den å ställt in routern"??? Hur ska vi kunna förklara då?

Har du kryptering påslaget, börja med att slå av det (du kan sätt på det senare igen när du vet vad/hur man ställer in det) och ha Broadcast SSID påslaget (eller Hide SSID avslaget).

Jag har tyvärr ingen aning om jag har nån kryptering påslagen? Ved heter den isåfall å under vilken flik?
Jag går in på "systeminställningar" å sen "nätverk". Där är "airport" ansluten, men sen är jag lost. Skulle som sagt behöva hjälp på "vanlig" svenska eftersom jag inte kan ett jota om datorer utöver det vardagliga. Ex. vad som ska stå under resp. flik osv. Mycket begärt kanske?
Har kommit in på Wi-fi nu, ibland efter mkt fixande. Men det funkar inte som det ska. Förstår inte varför?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 08:48
Ursprungligen av Nenny:

Jag har tyvärr ingen aning om jag har nån kryptering påslagen? Ved heter den isåfall å under vilken flik?
Jag går in på "systeminställningar" å sen "nätverk". Där är "airport" ansluten, men sen är jag lost. Skulle som sagt behöva hjälp på "vanlig" svenska eftersom jag inte kan ett jota om datorer utöver det vardagliga. Ex. vad som ska stå under resp. flik osv. Mycket begärt kanske?
Har kommit in på Wi-fi nu, ibland efter mkt fixande. Men det funkar inte som det ska. Förstår inte varför?

Under fliken WiFi borde det vara. Men du behöver nog kontakt med någon som har en likadan router som du, eftersom texterna skiljer sej. Men du borde testa med WEP/WAP avslaget först.

trådlöst

Pröva med att bara uppgradera din router det löste alla mina problem

Bevaka tråden