Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är iPhonen illegal att använda i EU?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Betyder detta att dubbelmoralen i vad som är tillåtet att diskutera är ett faktum och ni bara skiter i det?

Ursprungligen av Laseranders:

Betyder detta att dubbelmoralen i vad som är tillåtet att diskutera är ett faktum och ni bara skiter i det?

Har du ens läst tråden?

Jo, men även innan det var helt klart att telefonen är CE-märkt så pratades det om att det är en ren formalitet och en lag som det inte är nån vits att bry sig om i just detta fallet…

Ursprungligen av Laseranders:

Jo, men även innan det var helt klart att telefonen är CE-märkt så pratades det om att det är en ren formalitet och en lag som det inte är nån vits att bry sig om i just detta fallet…

Det är väl för att personen som intervjuas från PTS själv säger att det är en ren formalitet.

Ursprungligen av Patrik D:

Det är väl för att personen som intervjuas från PTS själv säger att det är en ren formalitet.

Han säger också att det inte är hans sak att ha nån åsikt om det. Det finns många lagar som jag tycker är rätt fåniga och onödiga att bry sig om…
Jag tycker ju dock inte det låter så kul om nån kommer hit med icke godkänd radioutrustning och fuckar upp folks respiratorer eller sabbar polisradiofrekvenserna.

Ursprungligen av Laseranders:

Han säger också att det inte är hans sak att ha nån åsikt om det. Det finns många lagar som jag tycker är rätt fåniga och onödiga att bry sig om…
Jag tycker ju dock inte det låter så kul om nån kommer hit med icke godkänd radioutrustning och fuckar upp folks respiratorer.

Haha, har du läst artikeln? Den säljs i England och Tyskland, så det är väl klart att den är CE godkänd, 100% säker kan man aldrig vara men Apple skulle väl inte sälja iPhone i Europa som inte är CD godkänd.

Ursprungligen av Patrik D:

Haha, har du läst artikeln? Den säljs i England och Tyskland, så det är väl klart att den är CE godkänd, 100% säker kan man aldrig vara men Apple skulle väl inte sälja iPhone i Europa som inte är CD godkänd.

Jag tror att du missförstår min poäng. Förmodligen är inte iPhone farlig att använda, men det finns mycket som inte får diskuteras här som inte är farligt.
Dessutom vet vi väl inte om den som säljs i england och tyskland är exakt samma som den som säljs i USA?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-15 04:54
Ursprungligen av Laseranders:

Jag tror att du missförstår min poäng. Förmodligen är inte iPhone farlig att använda, men det finns mycket som inte får diskuteras här som inte är farligt.
Dessutom vet vi väl inte om den som säljs i england och tyskland är exakt samma som den som säljs i USA?

Den är faktiskt exakt samma.

Ursprungligen av Laseranders:

Jo, men även innan det var helt klart att telefonen är CE-märkt så pratades det om att det är en ren formalitet och en lag som det inte är nån vits att bry sig om i just detta fallet…

...just för att det vore orimligt att iPhone inte skulle vara testad och fungera utmärkt och för att sensationalism inte automatiskt är sanning.

Och please, ge upp alla tröttsamma hintar om allt man inte får diskutera, om dubbelmoral och annat. Vi vet var du står i frågan. Det trolliknande fasoner att börja dra upp det överallt i trådar som handlar om andra saker. Det finns speciella trådar för sådant (och ämnet i sig är rätt uttömt också).

Det är olagligt om importören ej betalat moms för produkten, såvitt jag vet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-15 10:10
Ursprungligen av henkebarn:

Det är olagligt om importören ej betalat moms för produkten, såvitt jag vet.

Inte heller då är det olagligt att använda produkten.

Hämtat från den amerikanska iPhones manual:

Innebär detta att den är laglig att använda i Sverige?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-17 18:00
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Hämtat från den amerikanska iPhones manual:[ATTACH]14234[/ATTACH]
Innebär detta att den är laglig att använda i Sverige?

Det är den oavsett.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Hämtat från den amerikanska iPhones manual:[ATTACH]14234[/ATTACH]
Innebär detta att den är laglig att använda i Sverige?

Kolla tillbaka en sida i tråden: http://www.99.se/1394908-post28.html

Ursprungligen av Adrian B:

Kolla tillbaka en sida i tråden: http://www.99.se/1394908-post28.html

Ah, sorry!
Ska läsa mer noggrant nästa gång.

Bevaka tråden