Jag har kikat lite på tidigare ämnestrådar men finner det lite rörigt samt att förslag som ges inte är i närheten av lika bra. Så jag tänkte att jag snabbt beskriver mina behov så kanske det blir lättare och se vilket alternativ som passar mig.
Jag skriver manus för film och TV-serier, (inget gjort så jag är inte känd utan bara filar på i min ensamhet)
Detta gör att boken med flikarna som har sidorna som har undersidorna är perfa som i onenote.
Lite brainstorm, översikt över karaktärer, individuella storylines, gemensam storyline, avsnitt, anteckningar, länkar, inspirationsbilder, översikt, kommentarer, skisser och allt ska vara föredömligt enkelt att navigera runt i. Varje historia ska sen ha sin egen bok/mapp...
Själva manuset skriver jag i Final Draft och det finns till mac så det behöver jag inte.
www.celtx.com är inget alternativ utan är alldeleles för stelt och inrutat. Slutligen ska det gärna vara överkomligt i pris för en privatperson som mig och inte prissatt efter fräcka kosultfirmors cashflow.
Så vilket kreativa program finns till kreativa mac???
Tack på förhand,
jon