Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur föra över kontakter från SIM till iPhone?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Öhh... ja hur fasiken gör man???
Letat runt i 30 minuter nu.
Nyss fått min lur.

Hjälp!

Det kan man inte (99% säker).
Det du kan göra är att synka kontakterna till en dator med hjälp av din gamla telefon och sedan synka från datorn till iPhone. Så gjorde jag.

Fy fan vad jävla B!!! Har ingen annan telefon kvar! =(
MMS kan jag klara mig utan men vad fan.... jag vill ju gärna kunna ha någon
att ringa i alla fall =P Vilken dunderblunder från Apple.

Ursprungligen av drifter7508:

Fy fan vad jävla B!!! Har ingen annan telefon kvar! =(
MMS kan jag klara mig utan men vad fan.... jag vill ju gärna kunna ha någon
att ringa i alla fall =P Vilken dunderblunder från Apple.

Tur att du bara behöver göra det en gång då Lite jobb är det, men det blir snyggare när man slipper ha "Anders Hem", "Anders Mob", alla nummer för en kontakt hamnar på en sida liksom.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-23 14:15
Ursprungligen av Patrik D:

Tur att du bara behöver göra det en gång då Lite jobb är det, men det blir snyggare när man slipper ha "Anders Hem", "Anders Mob", alla nummer för en kontakt hamnar på en sida liksom.

Så är d et ju förvisso i alla nyare mobiler. Iaf de från SE.

Ursprungligen av rhesus:

Så är d et ju förvisso i alla nyare mobiler. Iaf de från SE.

Han skrev ju SIM-kontakter, och på SIM så kan du ha ett nummer per kontakt.

Ursprungligen av Patrik D:

Han skrev ju SIM-kontakter, och på SIM så kan du ha ett nummer per kontakt.

Inte alls, jag förde över mina kontakter från simkortet i min W880i till outlook och sedan från Outlook till iphonen och jag har upp till fem nummer plus mailadresser per kontakt.

Ursprungligen av vic viper:

Inte alls, jag förde över mina kontakter från simkortet i min W880i till outlook och sedan från Outlook till iphonen och jag har upp till fem nummer plus mailadresser per kontakt.

i Telefonens minne kan du ha multipla nummer till en kontakt

på SIM-kortet enbart ett nummer på varje kontakt.
SIM funkar som en enkel tabell

Namn, Nummer

PÅ många SE-lurar stoppar man i ett nytt SIM så kopieras alltihop äver till luren med automatik. Man får ngn fråga, KOPIERA? ja teck och seadn använder man hela tiden Mobilens minne

Hmm så jag får alltså leta reda på en gammal lur.... kopiera över kontakterna till
i-tunes och sen vidare till min iphone? Funkar detta?

Om du kör Mac så är det programmet "Adressbok" du ska använda, kör du Windows så använder du "Outlook".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-23 17:13

Jag håller med Patrik D om att det gäller för SIM. Sedan hindrar det ju inte varje mobiltelefontillverkare att göra interna adressböcker som kan ha flera nummer på kontakt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-25 00:35

Det finns appz man kan installera som fixar detta nu.. Kan försöka se vart det var jag hittade det imorgon

Efter 10sekunders sökning med google....

http://www.easy-soft.ws/iphone/

Ursprungligen av Arcticwolf:

Efter 10sekunders sökning med google....

http://www.easy-soft.ws/iphone/

Vad långsam du är, för min dator tog det 0,11 sekunder!
O:-)
Resultat 1 - 10 av ungefär 811,000 vid sökning efter import SIM contacts +iphone. (0.11 sekunder)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-25 10:58
Ursprungligen av Arcticwolf:

Efter 10sekunders sökning med google....

http://www.easy-soft.ws/iphone/

Det där programmet är helt underbart! Har använt det själv vid två tillfällen och ska strax sätta mig med det igen.

Tack som fan! Skitbra program! Precis vad jag behövde

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-25 15:03

Funkar dock ej på 1.1.2 kan tilläggas. fick strula som f-n med en sonyericsson istället..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-25 15:11

vad är problemet?

Synka din gamla telefon med isynk och sen är det klart!

  • Medlem
  • 2007-11-25 20:28

funkar det med 1.1.1? För det står att om man har windows ska man använda iBrickr, men vad jag vet så funkar iBrickr bara med 1.0.2 och äldre versioner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-25 21:31

iBrickr är väl bara till för att få över applikationen till nallen? Går lika bra att använda SFTP eller dyl. Tror förresten det finns uppdaterad iBrickr oxå.

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-11-30 23:24

Ursäkta min antagligen väldigt dumma fråga, men när jag väl laddat hem programmet...vad gör jag då? för att föra över sim numrena till iphonen, ska tilläggas att jag har tummen mitt i handen =P

Mvh

Drar upp tråden här igen nu när det är dags för 3G luren.

Nån som vet ifall det funkar att föra över simkontakter på den nya luren?
Eller har Apple "missat" detta igen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 11:15

Alltså så här har jag gjort det sen minst 5 år tillbaka. Använde då SonyEricsson T610 som jag använde för att spara över sim kontakterna på mobilen. Sen använde bluetooth och synkade med datorn. Sen dess har jag haft alla kontakter i Adress boken. Ska fungera lika på en PC men använd då Outlooks Adress bok.

//Rob

Gå till "Installer" och ladda ner "iSIM"

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-07-08 13:55

frågan är ju om nu inte det går att föra över sina kontakter från sim kortet i den nya uppgraderingen, Kommer man då kunna använda något liknande program som iSim som nån gjort till Appstore, eller kommer sånna program förbjudas där?

Tob... vi snackar om den NYA luren nu, Jag har i alla fall gjort en backup på mina kontakter i
datorn denna gg. Men det blir nog kul att höra alla ramaskrin på fredag när folk inte
kan föra över sina kontakter från simkortet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-09 09:57

Men det kommer kanske ett program i AppStore som man kan köpa eller ladda ner gratis som fixar det. Vi får se.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-07 10:23

Det är ju bara att i itunes synka mot outlook / outlook express

Varför inte använda funktionen "Importera SIM-kontakter" under Inställningar? (om man nu inte vill synka med datorn förstås)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-07 17:08
Ursprungligen av akerstrom:

Varför inte använda funktionen "Importera SIM-kontakter" under Inställningar? (om man nu inte vill synka med datorn förstås)

Funkade inte för mig fick bara med 1 kontakt av 100
vet inte varför det inte funkar.

Men då jag körde synka med itunes så funkar det.

Bevaka tråden