Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur föra över kontakter från SIM till iPhone?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-11 18:48

Nu funkar,
Inställningar-E-post,kalender,kalender-Importera Simkontakter.

Yes!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-01-12 19:12

eller så kör man med ZYB.com

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-04-07 21:35

Jag får det inte att funka. Jag försöker synka mitt telenor sim med min telia iphone. Jag vill ju bara få över kontakterna. Det finns inget program för min samsung så jag kan inte köra iSync.

Någon som har tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 21:44
Ursprungligen av buuyuu:

Jag får det inte att funka. Jag försöker synka mitt telenor sim med min telia iphone. Jag vill ju bara få över kontakterna. Det finns inget program för min samsung så jag kan inte köra iSync.

Någon som har tips?

Som andra redan skrivit i tråden…

Kolla in:

http://support.apple.com/kb/HT1648?viewlocale=sv_SE

…långt ned på sidan…

-"Så här använder du SIM-kortet för överföring av adressboksdata från den gamla telefonen

Om du vill importera kontakter från ett SIM-kort, sätter du i SIM-kortet och knackar sedan på ”E-post, Kontakter, Kalendrar”, följt av ”Importera SIM-kontakter”

"

Lycka till…

- Torkel

Hmmm, jag försöker kopiera över kontakterna från mitt gamla Parlino-sim till min Telia-låsta telefon. Det står att den importerar och ger inget felmeddelande, men inga av kontakterna hamnar i telefonboken. Det kan väl inte bero på operatörslåsningen? Måste väl gå att importera iaf? Någon som har haft samma problem och har något tips?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-04 15:24
Ursprungligen av emilsall:

Hmmm, jag försöker kopiera över kontakterna från mitt gamla Parlino-sim till min Telia-låsta telefon. Det står att den importerar och ger inget felmeddelande, men inga av kontakterna hamnar i telefonboken. Det kan väl inte bero på operatörslåsningen? Måste väl gå att importera iaf? Någon som har haft samma problem och har något tips?

Hamnar de inte i en egen grupp Kontakter?

Nope, ingen ny grupp. Är det så det ska bli?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-04 22:25

Flyttade ett par inlägg om snygga adresser hit.

/Admin

Jag har en bekant som precis köpt en iPhone, men stöter på strul vid importeringen av kontakter. Det gick bra att importera från SIM-kortet första gången, men när han sedan synkade med datorn (PC) så skrevs de kontakter med samma namn över. I telefonen hade han bara telefonnummer, och i datorn har han bara emailadresser. Och nu när han försöker importera från SIM-kortet igen så kommer det inte in något.
Någon som har något tips på varför det blir så?

Hur många trådar finns det egentligen på detta ämne. 3:e gången jag tipsar om samma sak nu:

ANVÄND Basota.com hur enkelt som helst och helt gratis! Finns ingen anledning att hitta andra strulprogram på nätet som ska installeras.

Bevaka tråden