Hej!
Det är så att jag har problem med mitt integrerade ljudkort el dylikt i min Mac (power PC G4).
Det var när jag kopplade in en sladd till en studiolampa (den var inte tänd eller så) till en förgreningsdosa som ljudet bara small till i högtalarna. Luktade såklart bränd elektronik och hade det varit en PC så hade väl hela skiten expolderat, känns som ett under att datorn fortfarande går..
Ljudet försvann då helt och har sedan sakta kommit tillbaka delvis. Nu har det gått 2 månader o det kommer ljud ur den inbyggda högtalaren men det "fade:ar" in och ut hela tiden kan man säga. Svajar alltså..
Jag kan inte spela musik från datorn och jag kan inte heller redigera film som jag vill då jag inte kan lita på ljudet.
det här kanske låter knäppt men va ska jag göra? Går det sätta in ett ljudkort? Funkar sådana man har i Pc datorer? Är det samma PCI-instikskort eller måste man köpa speciella grejjer, har nämligen en del kort liggandes till pc osv..
jag är helt lost och inte en klippa på Mac heller då jag bara jobbat med det i lite mer än ett år så kan inte så mycket på hårdvarufronten. har kört "micromat TechTool Pro" för att felsöka osv men det blir inte klarare för detta.
Om någon vänlig själ kan hjälpa mig så är jag väldigt tacksam.
mvh:
Johannes