jag är på jakt efter ett program att organisera bilderna, om det går, som ett program att lägga till taggar enbart så man kan söka på dem genom quickfind?
jag är ny på mac så jag vet inte om något sådant ens är möjligt, nu har
var dag sin mapp. ville ha en bild på en bokhylla men den finns på olika ställen i den här strukturen och det är bara att börja klicka.. så det slutade med att jag hade mappar "bokhylla" "bord" "skulptur" etc. så varje gång det kommer ett nytt projekt så ska man in i varje mapp o plocka ut och flytta runt så man har en chans att hitta sakerna igen..
trodde jag hade lösningen när jag bytte till mac och villigt och med skräckblandad förtjusning stoppade in åren i iPhoto..dock inte helt nöjd. det är möjligt att mina taggar efter dagar inte är helt ok, men nu blandas dagar med events och jag tycker bara allt känns rörigt. att söka på saker blir också irriterande, använder mina filer i photoshop och illustrator att då behöva öppna iPhoto för att flytta det till skrivbordet för att öppna det i photoshop? jag kanske gör det hela för svårt för mig själv, men jag skulle gärna ha det organiserat i finder så jag kan söka genom "meta-taggar" i quickfind? går det??
[använder Leopard]
Oändligt tacksam för svar!