Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ryktestråden om tänkbara nyheter på MacWorld SF 2008

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-04 22:30
Ursprungligen av olofdahlbom:

Detta inlägg ligger i "Aktuella rykten"
stor mening för er att påpeka i varje inlägg att det är rykten

PLUS att ni ändrar min rubrik till rykten.

Tror ni era medlemmar är dyslektiker??

Som sagt rykten.
Vad F*N Skulle det annars vara lixom.
How would anyone know what the big Apples up to.

Det första jag läste när jag såg tråden i förmiddag var "Nyheter på MacWorld..." och klickade mig in i tråden utan att titta på vilken forumdel tråden var postad på. Och såg första raden i huvudinlägget "Nyheter på MacWorld" och började glupskt läsa alla punkter. Hann till och med att posta ett svar i tråden. Och sedan gick jag till en annan forumdel. Och gjorde en länk hit till denna tråd.

Missförstånd kan lätt hända, vem som helst. Inte förrän mer vaksamma medlemmar började posta om att det var rykten och falska transscripts, som jag insåg att det var endast rykten.

Ditt svar som jag citerat här hade kunnat vara mer konstruktiv, kan jag personligen tycka.

Det här tror jag på:

iPhone nano
Nya Cinema Displays
Ny tunn MacBook

Och nåt annat smaskigt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 02:06

Jag har hört att OSX 10.6 Gorgonzola släpps redan nu,,, Apple chockar genom att ge upp sina katter till ostarnas förtjänst.. Även en jubileums iPod gjord i näver och permesanost släpps, det är iof bara vad jag hört.. Dock så undrar jag om något hända med iMacen eller är det för tidigt?? personligen så skulle jag gärna se en iMac i bark och rosa frigolit.

imac kommer att få en speedbump och en ultraportabel mac kommer att se dagens ljus... nätet har bubblat med för mycket bärbara rykten på senaste tiden för att bara vara önskningar imo...

Sanna mina ord

Ursprungligen av Fredric:

Jag har hört att OSX 10.6 Gorgonzola släpps redan nu,,, Apple chockar genom att ge upp sina katter till ostarnas förtjänst.. Även en jubileums iPod gjord i näver och permesanost släpps, det är iof bara vad jag hört.. Dock så undrar jag om något hända med iMacen eller är det för tidigt?? personligen så skulle jag gärna se en iMac i bark och rosa frigolit.

Inte en YellowSubmarineIpod??? Gul Classic laddad med alla beatles låtar + nyinspelningar av de klassiska lennonverken

Märker att alla ni sitter på hackade iphones.. Men jag önskar att dom annonserar Sverige-släppet!!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-05 12:59

Kommer det inget besked om iPhone i Sverige under MWSF så får jag nog aktivt börja leta efter en US modell.
Blu.ray spelare i hela linjen skulle vara smaskigt också. Samt en uppdatering av Apple-TV, tycker om min men vill ha mer

Ursprungligen av olofdahlbom:

Nyheter på MacWorld:
• Two 9" multitouch-sensitve widescreens, both at 1280 x 854

Jätte stor Nintendo DS

jag nöjer mig med 10.5.2 uppdatering - buggfri leopard ja sen skulle jag gärna se ett mini torn med uppgraderings möjligheter för grafikkort etc.. för en vanlig plånbok.:$

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

sen skulle jag gärna se ett mini torn med uppgraderings möjligheter för grafikkort etc.. för en vanlig plånbok.:$

Japp, en medelstor desktop-modell, någonstans mitt emellan Mini och Mac pro vore suveränt. Men det finns inga rykten om något sådant vad jag kan se.

Är det inte dags för en Apple-tv med inbyggd blu-ray-spelare samt en inspelningsbar hårddisk? Det borde kunna ge fart åt en produkt som jag aldrig riktigt förstått vitsen med.

Poängen med Apple TV är nog mest att förlänga den digitala huben in i vardagsrummet till stora TVn. Utan Apple TV hade det varit svårare att sälja film och tv-serier på iTune store i och med att folk hade haft svårt att se materialet annat än på sin egen dator.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-01-08 17:50

Vanliga Macbook?

Är väldigt ny här. Men jag undrar om de tar bort den vanliga macbook till förmån för den nya?

Ursprungligen av etoile:

...jag undrar om de tar bort den vanliga macbook till förmån för den nya?

Vilken nya? Det är ingen som vet vad som kommer.

Om det kommer en lite uppdaterad modell av MacBook och/eller MacBook Pro, så försvinner den gamla.

Men om det kommer en helt ny produkt, t.ex den "MacBook Thin" som det ryktas om, så lär ju både MacBook och MacBook Pro finnas kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 19:12
Ursprungligen av Ian Curtis:

Är det inte dags för en Apple-tv med inbyggd blu-ray-spelare samt en inspelningsbar hårddisk? Det borde kunna ge fart åt en produkt som jag aldrig riktigt förstått vitsen med.

Håller med varje ord. Behöver inte ens vara en med HD och Blue-Ray. Jag är nöjd med en TV från Apple som har Apples touch på meny och inställningar.
Ett externt högtalar paket skulle också passa in såklart.

Ser gärna inbyggt Airport så man slipper sladdar till externa högtalare och även för att kunna koppla ihop TV:n med datorn på ett snyggt sätt. En TV från Apple med TV inbyggd alltså.

Drömmar så klart men jag kommer i alla fall vänta med mitt TV-inköp tills efter MWSF...

EN HP MediaSmart Server gjord av Apple, för Apple-fanboys som mig. Ett centralt ställe för all sin media, som enkelt ska vara åtkomligt från alla datorer och användare och AppleTV:s, med upp til 6Tb lagring. Samt möjlighet till åtkomst från resan via .mac.

Kom igen Apple, jag vet att ni kan!

nu är ju Apple Mac Pro släppt samt uppdatering på Xserve så jag står vid att MWSF 2008 är ett consumer event

Förra årets keynote var bland de bästa på länge så för egen del hoppas man inte på för mycket.

Om en uppdaterad modell kommer av en dator, kommer den "gamla" modellen att säljas billigare då tills den tar slut?

Ursprungligen av granholm:

Om en uppdaterad modell kommer av en dator, kommer den "gamla" modellen att säljas billigare då tills den tar slut?

Det vore första gången.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det vore första gången.

Är du säker? Återförsäljare brukar väl kunna sälja ut det de har kvar i lager?

Hur blir det med Aperture 2.0 då? Vill ha!

Ursprungligen av Snabeldrake:

Hur blir det med Aperture 2.0 då? Vill ha!

Tror inte det passar in i en MWSF-keynote. Snarare något att släppas inför PMA, se mer om detta i tidigare inlägg.

Ursprungligen av peacerich:

Är du säker? Återförsäljare brukar väl kunna sälja ut det de har kvar i lager?

Ja, men inte Apple själva, inte här i Sverige i alla fall.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det vore första gången.

Nej det har hänt ett flertal gånger förut...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det vore första gången.

När iMac G4 lanserades 2002 fortsatte Apple att sälja iMac G3 en tid till ett lägre pris.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 15:57

Jag ska köpa en ny MBP. Är det dumt att inte vänta till efter MWSF? Om de släpper ny burk då kommer det väl ändå dröja innan den går att köpa här eller?

Ursprungligen av NOW!S:

Jag ska köpa en ny MBP. Är det dumt att inte vänta till efter MWSF? Om de släpper ny burk då kommer det väl ändå dröja innan den går att köpa här eller?

Ingen vet om den eventuella nya modellen börjar levereras direkt, eller om det dröjer ett tag. Vid tidigare produktlanseringar har det funnits exempel på båda varianterna. Så det är inte ens lönt att gissa.

Som alltid gäller regeln:
Behöver du datorn idag, köp idag. Om du kan vänta, så vänta, för det kommer alltid en bättre och billigare modell inom kort.

Men idag, när det är mindre än en vecka kvar till MWSF, så känns det ganska onödigt att köpa, om du inte måste ha en ny dator idag

Ursprungligen av NOW!S:

Jag ska köpa en ny MBP. Är det dumt att inte vänta till efter MWSF? Om de släpper ny burk då kommer det väl ändå dröja innan den går att köpa här eller?

Jag har tänkt byta upp mig från en 12" PB till en ny MBP sedan början av november men har väntat pga av att det troligen kommer nytt eller en speedbump under expot om en vecka.

Jag vet att det kliar i fingrarna men expot är nära nu, så det finns ingen anledning att köpa idag.

Hoppas verkligen på att det kommer ett billigt MBP-alternativ med 256MB i grafikminne. i dagens MBP måste man lägga till 5 000kr för att få 256MB.

Ursprungligen av peacerich:

... i dagens MBP måste man lägga till 5 000kr för att få 256MB.

Ja, du måste välja 2,4 GHz-modellen för att få 256 MB, och den är 5000 kr dyrare än 2,2 GHz-modellen. Men det är ju inte grafik-minnet som kostar 5000 - du får ju faktiskt snabbare processor och större hårddisk också för de pengarna.

Bevaka tråden