Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ryktestråden om tänkbara nyheter på MacWorld SF 2008

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-13 11:00

Ge mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-13 11:01

Med risk för att länken redan har lagts upp här så har det i alla fall kommer fler bilder att fundera över..
http://www.macrumors.com/2008/01/13/macworld-san-francisco-covered-banners-early-shipments/

Direktlänk:
http://www.setteb.it/content/view/3256/2/

Ser ut som vanligt; täckt i svart. Love it!

there´s something in the air .... kan ju tolkas there´s something in the ear ???? (öra)

Ursprungligen av Tussen69:

there´s something in the air .... kan ju tolkas there´s something in the ear ???? (öra)

Jo, om Apple varit ett Göteborgsbaserat företag möjligtvis

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-13 13:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Jo, om Apple varit ett Göteborgsbaserat företag möjligtvis

Om ens då.

för att tolka vidare "there´s something in the air"...
... kan ju läsas bokstavligt som att
det bokstavligen finns något speciellt i en produkt som heter "Air"

Apple Air .... for you that got no Hair ...

Detta är vad jag tror...

MacBook mini
-ultrapotable Mac.
-32 GB SSD.
-Superdrive ingår som extern enhet.

AppleTV
-AppleTV med 32 GB SSD.
-Stöd för hyrfilm via iTunes i Frontrow(Backrow?).
-Innhåller spel som: Tetris, Peggle, Sonic The Hedgehog, Brain Challenge, Phase, Ms. PAC_MAN, Sudoku, The Sims Pool m.fl.

iPhone
-systemuppdatering.
-Möjligheten att köpa iPodversion av filmer på DVD och via iTunes läsa över dessa till iPod/iPhone.
-Förbättrad googlemaps.
-Kort demo av applikationer (från omnigroup och pop cap) som är skrivna med nya iPhone SDK som kommer att släppas till utvecklare i februari.

iTunes
-Hyrfilmer.
-Stöd för DVD med iPodversioner av filmer.

Cinema Displays
-Ledbelysning
-iSight
-Högre PPI (30" klarar 4k video (red.com))

Vad gäller "there´s something in the air" så tror jag det handlar om att man via Apple TV och en Airport Extreme kan hyrafilm via iTunes i Frontrow.
-----
intressant.net

Ursprungligen av cEvin Key:

Detta är vad jag tror...

AppleTV
-AppleTV med 32 GB SSD.
-Stöd för hyrfilm via iTunes i Frontrow(Backrow?).
-Innhåller spel som: Tetris, Peggle, Sonic The Hedgehog, Brain Challenge, Phase, Ms. PAC_MAN, Sudoku, The Sims Pool m.fl.
intressant.net

Varför skulle man vilja ha SSD i AppleTV???

Ursprungligen av mmmikael:

Varför skulle man vilja ha SSD i AppleTV???

Exakt! Om något vill man ha sjukt mycket utrymme i den.

Ursprungligen av mmmikael:

Varför skulle man vilja ha SSD i AppleTV???

1 sak mindre som genererar och är extremt känslig för värme. Samt om man vill ha tillgång till mer utrymme för media, så lägger jag personligen hellre det på en NAS (som kan nås av mina övriga Macar och iPod touch) än en 2.5" HDD i en Apple TV.

Ursprungligen av cEvin Key:

1 sak mindre som genererar och är extremt känslig för värme. Samt om man vill ha tillgång till mer utrymme för media, så lägger jag personligen hellre det på en NAS (som kan nås av mina övriga Macar och iPod touch) än en 2.5" HDD i en Apple TV.

Vore det inte bättre om NAS:en var en AppleTV? Två varianter; AppleTV Server och AppleTV Node. Man börjar med en server, sen bygger man ut med en Node vid varje TV.

Ursprungligen av Leftrustle:

Vore det inte bättre om NAS:en var en AppleTV? Två varianter; AppleTV Server och AppleTV Node. Man börjar med en server, sen bygger man ut med en Node vid varje TV.

Personligen så vill jag har en slimmad Apple TV (som är mindre varm) och som har runt 32-48 GB SSD för det nödvändigaste och för att kunna cache:a film när man hyr en från iTunes. Vill inte ha en stor kub vid min TV som låter en massa. Därför vill jag ha min NAS ståendes i garderoben där den inte syns utan bara gör det jag vill att den ska göra.

Kan det inte vara så att 2008 blir året då Apple gör något vi länge tänkt skall komma... Att ta bort ALLA kontakter på en produkt.. inte ens strömkontakt utan att produkten använder sig av induktiv eller powercast laddning för strömmen ...

How thin is thinn ? 5 mm 4mm 3mm ? thin as air ... ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 12:55
Ursprungligen av Tussen69:

Kan det inte vara så att 2008 blir året då Apple gör något vi länge tänkt skall komma... Att ta bort ALLA kontakter på en produkt.. i

Det vore väldigt apple-typiskt att göra det.. hoppas hoppas hoppas!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-14 13:29
Ursprungligen av jpe:

Det vore väldigt apple-typiskt att göra det.. hoppas hoppas hoppas!!

Jaaa, och kanske gör de ett tangentbord av godis!

om det blir kontakter

om det nu blir några kontakter på MacBookAir så lutar det åt att Apple kommer använda sig av följande patent ..

en patent för att: collapsable external ports ...
http://www.macrumors.com/2007/08/16/ultraportable-connecting-system/

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-01-14 15:45
Ursprungligen av Tussen69:

Kan det inte vara så att 2008 blir året då Apple gör något vi länge tänkt skall komma... Att ta bort ALLA kontakter på en produkt.. inte ens strömkontakt utan att produkten använder sig av induktiv eller powercast laddning för strömmen ...

How thin is thinn ? 5 mm 4mm 3mm ? thin as air ... ?

Men hur skulle det fungera? Skulle man få med trådlösa adaptrar för USB, Firewire och framförallt bildskärm då?

Ursprungligen av Tussen69:

.. inte ens strömkontakt utan att produkten använder sig av induktiv eller powercast laddning för strömmen ...

Det skulle aldrig funka. Skulle betyda att man inte kunde använda eller iaf. flytta datorn medans den laddas.

Man skulle inte kunna sitta med datorn i knät längre.

Ursprungligen av peacerich:

Det skulle aldrig funka. Skulle betyda att man inte kunde använda eller iaf. flytta datorn medans den laddas.

Man skulle inte kunna sitta med datorn i knät längre.

både ja och nej ....

med induktiv laddning som Apple har tagit patent på så behövs enheten stå i ett ställ så där går det inte att använda den när den laddas ...

powercast däremot laddar via RF-bandet och laddar trådlöst upp till 1 meter ... men är designad för mindre mobila enheter som inte drar eller kräver så mycket ström ..
http://www.powercastco.com/

en ny film också http://www.powercastco.com/index.php?page=cesMovie

Senast redigerat 2008-01-14 16:42
Ursprungligen av Tussen69:

för att tolka vidare "there´s something in the air"...
... kan ju läsas bokstavligt som att
det bokstavligen finns något speciellt i en produkt som heter "Air"

Apple Air .... for you that got no Hair ...

"Introducing Air; Kiss your NAS goodbye". I'm a believer!

"9 to 5 Mac" har starka bevis som visar att en MacBook Air kommer att visas på Macworld på tisdag, tänk på att det var dom som avslöjade nya iPod nano innan den släpptes.

http://www.9to5mac.com/macbook-air-2453564654

Fan också... Vart är min Apple Air mother-of-all-NAS's då?

Kanske Michael Jordan kommer göra reklam för Macbook Air, och datorn kommer ha numret 23 upplyst istället för ett äpple...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 17:35

Verkligen,, jag skulle slå på mitt köpa köpa köpa köp köpa köpa mode direkt..

Det är ju ett återförenat ABBA som spelar på keynoten!

There was something in the air that night
The stars were bright, Fernando
They were shining there for you and me
For liberty, Fernando
Though I never thought that we could lose
There's no regret
If I had to do the same again
I would, my friend, Fernando

Ursprungligen av Adrian B:

Det är ju ett återförenat ABBA som spelar på keynoten!

There was something in the air that night
The stars were bright, Fernando
They were shining there for you and me
For liberty, Fernando
Though I never thought that we could lose
There's no regret
If I had to do the same again
I would, my friend, Fernando

Om det är någon som kan återförena ABBA, är det väl gamla go'a Steve.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-14 15:58

"Something in the air" - de enda produkter som heter något med "Air" i idag är ju Airport Extreme/Express med tillhörande AirTunes-teknik.
AirPort Express har ju varit likadan sedan den lanserades 2004.

Bara en tanke.

Bevaka tråden