Jag kan inte hitta min ena hårddisk efter att jag gjorde en ominstallation av Windows XP.
Jag har inte gjort några som helst ändringar hårdvarumässigt, installerade bara om Win och lade in på ena hårddisken (en SATA) och allt funkade fint, men en av hårddiskarna, en gammal IDE, går inte att hitta via Den här datorn.
Via enhetshanteraren hittar jag den och det står att det inte finns några problem eller konflikter med enheten, men via utforskaren eller den här datorn går den som sagt inte att hitta.
Disken går inte att hitta via Disk Manager (diskhanteraren på svenska?), och det gör ingen skillnad om jag ändrar enhetsbeteckningar på mina andra diskar och enheter, den dyker inte upp ändå.
Har googlat men inte hittat något som passar in på mina problem, även ställt frågan på andra forum men inte hittat någon som helst hjälp.
Hoppas någon här vet vad jag ska prova på
EDIT: Skulle vara lyx om jag slapp formatera om den, då jag till viss del tänkte att jag skulle använda den som backup när jag installerade om. Ligger en hel del bråte på den som jag vill komma åt med andra ord. Mina musikprojekt exempelvis