Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I 3 you

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tycker ni om den reklamen?

Jag tycker den suger något fruktansvärt.
Säger verkligen ingenting..

• Medlem
  • 2003-05-19 10:23

Det är hög prettovarning, men vad de vill säga är naturligtvis att 3G kan kommunicera alla mänskliga känslor... vilket självklart är en fet lögn. Jag tycker iofs att kampanjen lyckas fånga uppmärksamheten och skapa ett intresse, trots att innehållet känns en aning tunt.

Har du kollat på http://www.tre.se ? Där har de lite filmer som är tekniskt ganska hyffsade, men enligt min åsikt har de förstört dem lite med för mycket bjäfs. Dessutom tror jag att de ska vara humoristiska, vilket de kanske inte riktigt är... Hursomhelst så tycker jag att det är roligt med lite stora kampanjer igen. Vore roligt om bara en liten gnutta av den framtidstro som fanns runt millenieskiftet kunde börja pyra igen.

Man fattar ju lixom inte va dom menar egentligen.. Ska de va nåt bra dom gör reklam för eller? Visste man inte vad 3G var så skulle man ju inte ha en blekaste..

Tacka vet jag dregla.com kampanjen

Jämfört med den ypperligt fula streetwear-logotypen tycker jag att filmerna står sig riktigt bra. Verkar som om filmskaparna jobbat mer med spelfilm än reklamfilm, dock. Jag gillar filmerna men jag blir ju inte sugen på en ny telefon direkt...

• Oregistrerad
  • 2003-05-19 11:13

Tycker filmerna är bra.. speciellt jämfört med loggan, som sagt. Den är ju bland det skummare man sett.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-05-19 11:35

Vaddå "I 3 you"!? Vad är det för påse nötter som har gjort den där reklamen, egentligen? Jag tycker det suger. Loggan är sorglig också. (Lite väl 1999 över den va?

Jag gillar reklam som inte säger något speciellt, det är då man verkligen får ett köpsug och känner sig manad att köpa produkten...
"I 3 you" är en lysande reklamkampanj som verkligen kommer få alla att införskaffa en ny mobil.
Bäst att springa ner o köpa 4-5 stycken innan dom tar slut....

hoooo haaaaa

M

Mmm skulle ju lika gärna kunna vara en bil, banan el tja.. en digitalkamera kanske

• Medlem
  • 2003-05-19 14:14

Att beskriva allt vad 3G innebär i en reklamfilm skulle bara bli dumt och alltför kortfattat. Istället har man ett upplägg som skapar en nyfikenhet vilken kan stillas på tre.se, vilket är det sista man ser i reklamfilmerna. Inte ens ni kan låta dem gå obemärkt förbi, vilket tyder på att man nått målet med reklamen.

Logotypen är givetvis producerad med tanke på digitala media och främst då mobiltelefoners färgskärmar. Jämför; Sony Ericssons logotyp. Funkar.

En bra reklamkampanj betyder inte alltid att man måste skratta sig dubbelvikt och veta priset på produkten på samma gång. Tre bygger upp sitt varumärke med denna kampanj, inte försöka sälja produkter.

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-05-19 14:47

Jag blir bara skitirriterad när man inte ens vet va de gör reklam för (och jaaa, jag känner till 3G men inte gjorde jag den kopplingen trots normalt IQ... haha)

Och visst! Loggan ser ut som nåt en tonåring gjort i Photoshop.

Kampanjen är mest omtalad för att folk inte vet vad det är för något dom säljer.

När man väl luskar reda på det, så visar det sig vara gigantiskta telefoner från Nec, och undermåliga 3G tjänster baserade på MMS typ. (wow, se målbevakning i allsvenskan i mobilen. 100 Kb MPEG4 i frimärkesstorlek som hackar)

Är det någon annan än jag som tycker att "Tre" loggan er ut som ett glassbolags logga? Typ GB?

Problemet med "Tre" att även om dom brandar sitt namn nu, så vet dom ju själva knappt om vad dom gör.

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-05-19 15:23

Har ni sett det här?
http://www.tre.se/templates/Startpage.aspx?id=2133&flash=true
Andas Apple på nåt sätt fast i B-version.

• Oregistrerad
  • 2003-05-19 16:00

Andas Apple på nåt sätt fast i B-version.

Que? Tycker hela sajten känns kef. Och helt i otakt med filmerna.

Jag tycker kampanjen är helt OK. Tre kör stenhårt på first-mover-advantage, vilket ju alltid funkar. Som helt nytt varumärke kommer de att få kämpa hårt mot Vodafone & Co när de väl drar igång. I 3 YOU är bra branding tror jag. Kort och skumt. Plus att äga en siffra är grymt starkt, speciellt om den nya marknaden har samma siffra. Hårt. De säljer visst bland annat telefoner också har jag hört och har man tur får man en levererad i mitten på juni om man slår till idag...

Någon mer än jag förresten som sett bilden där 3:an jämförs med W:et i WC-anka? Har för mig att det var svårt likt, eller så var bilden fejkad.

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton:

Citat:

När man väl luskar reda på det, så visar det sig vara gigantiskta telefoner från Nec, och undermåliga 3G tjänster baserade på MMS typ. (wow, se målbevakning i allsvenskan i mobilen. 100 Kb MPEG4 i frimärkesstorlek som hackar)

Nu ska vi inte vara sådana Minns du hur skräp det lät med RealPlayer i början? Bara ett halvår senare var det i stereo och fint. Nu nöjer vi oss inte med det. Se tiden an. Utvecklingen fortsätter.

Citat:

Problemet med "Tre" att även om dom brandar sitt namn nu, så vet dom ju själva knappt om vad dom gör.

Bang on target! Ja, det första i alla fall. Det håller på med att bygga varumärket. Det är inte alltid jag gillar det. det kostar så mycket stål nämligen.

Bold finns lite bilder och vem som står bakom kampanjen.

Senast redigerat 2004-11-20 20:17

Själv inser jag bara att jag är för gammal för att ens bry mig. Ett säkert tecken på att man inte tillhör målgruppen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kenneth Pilo

Nu ska vi inte vara sådana Minns du hur skräp det lät med RealPlayer i början? Bara ett halvår senare var det i stereo och fint. Nu nöjer vi oss inte med det. Se tiden an. Utvecklingen fortsätter.

Well, problemet är att det redan finns mycket bättre saker. Deras lösningar är dåliga. Gränsittet på telefonerna är uselt. Så det är inte riktigt samma sak som med Real.

Förrutom då telefonerna och tjänsterna som har funnits i Japan i över ett år så finns det ju bättre än vad 3 har.

Dom kommer försvinna bort i mängden sen. Dom luktar lite "IT Bubbla" företag. Moderbolaget slänger in massor av pengar, utan att veta vad dom skall göra.

Sen är deras betalmodell, som den är nu helt värdelös.

1
Bevaka tråden