Hej på er, nu har jag problem ...
Jag kör f.n. bara Mac hemma (sedan 20 år) men i professionen har jag de senaste 10 åren varit tvingad att köra PC/Windoze. Nu är allt i nytt läge så planen är att skaffa en MacBook Pro och köra den som både en riktig dator (Mac) och "den andra" när det behövs. Jag har försökt läsa det jag hittat om BootCamp och alternativen, men det åtestår ändå många frågetecken. All input tas tacksamt emot!
1
Som jag förstår är Windows under BootCamp en "riktig" windowsinstallation som på vilken PeCe som helst. Stämmer det?
2
Av alternativen VMWare o Parallels verkar majoriteten av användare föredra VMWare, korrekt?
3
BootCamp kräver att jag startar om datorn som windozeburk och jag kommer inte åt något på macpartitionen? Jag tror jag sett ngt program som kan mounta macpartitionen så att jag i vart fall kan dela filer, men jag hittar det inte längre; vilka alternativ finns här?
4
Jag såg någonstans att man kan "köra VMWare" med hjälp av BootCamp-partitionen: innebär det att VMWare använder den Windowsinstallation som finns där (eller måste operativet ändå installeras separat för VMWare)?
5
Relaterat till 4 ovan, kan man välja mellan att köra Windows via BootCamp (för prestanda) eller via VMWare (för interoperabilitet)?
Tja, några första frågetecken... det kommer nog fler
BR / Per