Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivbordsikoner dolda med spaces?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

har ett problem. har jättemycket ikoner på mitt skrivbord. finns det något sätt med spaces, eller annan lösning, att gömma alla ikoner så att man får ett rent skrivbord?

Spaces gömmer ju bara öppna program och fönster, dock ej ikoner..

Det går att styra vad som ska visa på skrivbordet i Finder>Inställningar. Spaces är inte riktigt rätt verktyg i sammanhanget.

Och om det av någon anledning är programikoner du har på skrivbordet så föreslår jag att du tar bort dem och nyttjar Stacks istället.

det är mest filer av olika slag.. word dokument osv. Vore skönt att kunna använda tex spaces och bara få ett helt rent skrivbord

Om jag förstår dig rätt så vill du ha ett skrivbord, en "space", där du kan ha alla dina filer, genvägar, etc. Nu går det inte att lösa med Spaces, utan du får nog precis som Mattias säger göra en stack eller helt enkelt flytta dem till din användarmapp, till exempel.

Att man inte kan individualisera de virtuella skrivborden ytterligare är en enorm nackdel, och något som jag hoppas att Apple åtgärdar längre fram, så att man t.ex endast visar ansluta och monterade volymer på ett skrivbord och kan ha de övriga rena.

1
Bevaka tråden