Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .

* UPPDATERING *
Det finns en 1.1.3 soft update i installern släppt av DevTeam. (Kräver att du kör en redan upplåst 1.1.2)
/Jetwash

Ursprungligen av ptba:

Vilken guide använde du? Jag blir mer och mer sugen på att uppdatera. Var är Adrians guider när man som bäst behöver dem?!

Min iPhone var alltså en jailbreakad och unlockad 1.1.1 innan jag satte igång idag och jag följde dessa guider från modmyifone.com:

1. Först denna för att uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 inklusive Jailbreak.
2. Sedan gjorde jag en unlock (anySim) för 1.1.2 med hjälp av denna guide.
3. Slutligen så uppdaterade jag till 1.1.3 med hjälp av denna guide.

Senast redigerat 2008-01-29 22:50
  • Medlem
  • 2008-01-29 18:09

Klibbar denna fina guide för hur man uppgraderar en redan upplåst telefon med firmware 1.1.1.

Inlägget kommer från den här tråden.

Här är en tråd om SwePhone 1.1.3.

Här beskrivs hur man får Summerboard att fungera.

Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 20:00

Är det värt att uppdatera till 1.1.2?

Vilka nya funktioner får man och vad går man miste om?

  • Medlem
  • 2008-01-29 20:32
Ursprungligen av t4t5:

Är det värt att uppdatera till 1.1.2?

Vilka nya funktioner får man och vad går man miste om?

Den frågan är redan besvarad. Sök på "varför 1.1.2".

  • Medlem
  • 2008-01-29 21:42

Har inte rört min lur på länge nu, låste upp den med Iphonesimfree till 1.1.1.
Vilken modell ska man följa nu, läste någonstans för länge sedan att man inte skulle blanda olika upplåsningar men har inte hängt med här på forumet på sista tiden. Plus att Iphonesimfree inte går att köra upp till mer än 1.1.2 nu, samt att detta inte fungerar för mig då jag endast erbjuds 1.1.3 via Itunes numera. Någon som har några heta tips?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-29 22:40

Är det inte enklare att köra soft update "1.1.3 Jailbreak DevTeam" som finns i installern?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-29 22:42

Bra initiativ att klibba det här inlägget!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-29 22:45

Jag testar att köra 1.1.3 soft updaten nu från installern.

Den körde igenom scriptet en gång sen startade den om och jag kom tillbaka till 1.1.2, testar igen...

Senast redigerat 2008-01-29 23:01
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-29 23:14

Tog lite tid med det funkade hur bra som helst! Wiggle wiggle!

Ursprungligen av Jetwash:

Tog lite tid med det funkade hur bra som helst! Wiggle wiggle!

Är det något som inte fungerar för dig i 1.1.3?

Hej,

Jag kan inte hitta dev teams 1.1.3 i min installer, har lagt till http://modmyifone.com/installer.xml i add sources.
Men hur gör jag för att få fram deras 1.1.3 ??

//Everlast

edit: De enda som finns i min installer är nate trues 1.1.3, och official 1.1.3 conceited software.

Senast redigerat 2008-02-02 17:16
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-29 23:45

Fick dock köra en Uninstall på alla applikationer i installer för att kunna återinstallera programvarorna igen. (Installer tror att de är installerade men syns inte i springboard.)

Hmm verkar som programmen inte dyker upp ändå fast jag återinstallerar de. Får djupdyka i felet imorgon...

Update: Gjorde en omstart och då dök programvarorna upp.
Men tänk på att det kan bli lite strul med redan installerade programvaror.

Tips är nog att avinstallera alla 3:dje partsprogram innan man kör Dev Teams script.

Senast redigerat 2008-01-30 00:27
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-30 08:14

SoftUpdaten i installer för 1.1.1 tror jag e baserad på Nate Trues hack! Bara så ni är medvetna.....

Edit: Verkar ju ganska enkelt att uppgradera från 1.1.1 --> 1.1.2 med guiden ovan, och sen köra softupdate från installern. Man blir ju sugen :).

Senast redigerat 2008-01-30 08:37

Men hur funkar det med allt jag har lagt in på iPhonen. Kommer det att försvinna? Typ anteckningar etc...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-30 10:20
Ursprungligen av buddyjesus:

Men hur funkar det med allt jag har lagt in på iPhonen. Kommer det att försvinna? Typ anteckningar etc...

Nej inget försvinner. Se bara till att du inte har en massa programvaror installerade innan du kör.

soft tack Jetwash

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 16:42

Hur är det med GBA-spelen? Om man har kommit långt i ett spel, försvinner det då om man uppgraderar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 16:56
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Min iPhone var alltså en jailbreakad och unlockad 1.1.1 innan jag satte igång idag och jag följde dessa guider från modmyifone.com:

1. Först denna för att uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 inklusive Jailbreak.

Ugh, jag har fått problem. Ovanstående gäller för mig också, men sen gick det inte längre...

Till saken hör att jag är usel på det här, så det bästa är nog att jag skriver exakt vad jag gjort, och feedbacken jag fått:

Följde ovanstående guide och det verkade till en början gå bra. Laddade ner 1.1.2-firmwaren och uppdaterade. Fick meddelanderutan som säger "Your iPhone has been updated...", dock är jag inte säker på huruvida jag såg 'emergency screen' på iPhonen, vilket man ska göra enligt guiden.

Avslutade iTunes, drog igång jailbreak.jar, klickade i SSH-rutan, skrev ett nytt lösenord, klickade Jailbreak!. Fick upp guidens första meddelanderuta "Uploading Installer.app files", huruvida jag fick upp rutan "uploading SSH files" kommer jag inte ihåg, ruta 2 och 3 (RSA host key, core files) kom INTE upp, såtillvida de inte var uppe väldigt snabbt. Resten av rutorna kom upp.

Sen står det att iPhonen kommer att startas om "a couple of times", detta skedde INTE. Max en omstart.

Efter detta är (om jag förståt rätt) min iPhone i recovery mode. På skärmen visas en kontakt med en pil till en iTunesikon (emergency screen?). iTunes öppnas med följande meddelanderuta:

Vågade först bara klicka cancel men eftersom jag då inte kom nån vart prövade jag sen "check". Vilket ledde till denna:

Och där är jag nu. Vad har hänt, och vad ska jag göra? Som sagt var så har jag noll koll, kanske är lösningen så enkel som att jag ska klicka restore (hoppas hoppas)? Men jag är för feg och vill inte göra något förhastat som kanske gör saken värre....

Snääääälla hjäääääääälp!

Ps. Jag försökte köra jailbreak.jag igen. Testade även alternativet "boot from recovert". Vet inte varför jag gjorde det, men det funkade inte iaf...

Ps 2. Jag har haft mitt simkort i hela tiden, var det ett misstag?

  • Medlem
  • 2008-01-31 17:20
Citat:

Och där är jag nu. Vad har hänt, och vad ska jag göra? Som sagt var så har jag noll koll, kanske är lösningen så enkel som att jag ska klicka restore (hoppas hoppas)? Men jag är för feg och vill inte göra något förhastat som kanske gör saken värre....

Snääääälla hjäääääääälp!

Ps. Jag försökte köra jailbreak.jag igen. Testade även alternativet "boot from recovert". Vet inte varför jag gjorde det, men det funkade inte iaf...

Ps 2. Jag har haft mitt simkort i hela tiden, var det ett misstag?

Stäng ner Itunes och kör igång Independence och låt den vara några sekunder, den kommer ta dig ur recovery mode och telefonen startar förmodligen om sig och sen ska du ha ett jailbreaked fungerande 1.1.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 17:31
Ursprungligen av kato:

Stäng ner Itunes och kör igång Independence och låt den vara några sekunder, den kommer ta dig ur recovery mode och telefonen startar förmodligen om sig och sen ska du ha ett jailbreaked fungerande 1.1.2

Tack så mycket för att du vill hjälpa till! Läste precis det här i en annan tråd. Laddade ner independence (1.1.2a) för att testa, men det gick inte så bra...

Finns det någon annan version av Independence som funkar?

  • Medlem
  • 2008-01-31 17:34
Ursprungligen av Nirre:

Tack så mycket för att du vill hjälpa till! Läste precis det här i en annan tråd. Laddade ner independence (1.1.2a) för att testa, men det gick inte så bra...

Finns det någon annan version av Independence som funkar?

Se till att ha Itunes avstängt samt att du avslutat itunes helper.. det gör du i aktivitetshanteraren...
Borde inte spela någon roll vilken version på itunes du har

*edit* Annars kanske det fungerar bättre med senaste betan av Independence 1.3b tror jag den heter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 17:46
Ursprungligen av kato:

*edit* Annars kanske det fungerar bättre med senaste betan av Independence 1.3b tror jag den heter...

Yiiiihaaa (so far...)!!!!

Japp, det verkar bara vara den senaste betan (1.3.2) som är kompatibelt med itunes 7.6. Här är länken om nån annan undrar:
http://code.google.com/p/independence/

Tack igen för hjälpen! Det där med att stänga av iTuneshelper hade jag glömt bort sen sist det begav sig...

Jag återkommer (förhoppningsvis INTE!).

Hej.
Jag skulle uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 men något gick fel.
Nu kan jag inte låsa upp min iphone.'VAD SKA JAG GÖRA????

  • Medlem
  • 2008-01-31 23:41
Ursprungligen av smulan86:

Hej.
Jag skulle uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2 men något gick fel.
Nu kan jag inte låsa upp min iphone.'VAD SKA JAG GÖRA????

Vore kanske bra med en lite mer utförlig beskrivning av ditt problem...(Vad är statusen för telefonen nu? vart det fel innan du skulle uppdatera eller efter? Har du provat att återställa telfonen, Independence för att ta dig ur recovery mode... osv...)

Sen har ju många problem beskrivits tidigare här på forumet så med sökfunktionen kanske du kan hitta någon tråd som tar upp ditt problem och kanske kan du hitta en lösning där...

Ursprungligen av kato:

Vore kanske bra med en lite mer utförlig beskrivning av ditt problem...(Vad är statusen för telefonen nu? vart det fel innan du skulle uppdatera eller efter? Har du provat att återställa telfonen, Independence för att ta dig ur recovery mode... osv...)

Sen har ju många problem beskrivits tidigare här på forumet så med sökfunktionen kanske du kan hitta någon tråd som tar upp ditt problem och kanske kan du hitta en lösning där...

Jag har en 1.1.1 iphone. Inga problem med den eller något kyldd.
Så skulle jag uppdatera till 1.1.2 genom guiden längst upp på sidan.
Så när jag startade telefonen igen så var den låst och jag kan inte alls komma in i den,
Och så har jag ingen AT&T SIM för jag har råkat slarva bort det.
Någon som kan hjälpa mig att få den att fungera igen????
Jag kan betala för att få hjälp om det skulle va så.

kolla in http://iphone.unlock.no/

Där kan du få hjälp med ganska lätta guider, om olikas saker som kan hända med din iPhone:)

Du behöver inget AT&T, kort jag har inget och min telefon har verkligen varit död "repair needed" stog det till och med när det var som mörkast, och jag är ingen stjärna på sånt här ,men jag lyckades med guiden ovan.

Kolla in denna tråd innlägg #8
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/234591-varning-f-r-itunes-7-6-a.html

Någon som kan hjälpa mig att låsa upp iphonen igen?
Kanske någon som bor vid malmö som kan hjälpa mig så snabbt som möjligt.

ursäkta en dum fråga. förblir telefonen sim-upplåst efter uppdateringen till 1.1.3 om man kör dev teams soft update? hur kommer det sig att det inte står någonting om detta på iphone status ticker?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-01 01:16

Låsning?

Hej! körde uppdatering från 1.1.2 till 1.1.3 och fick upp telefonen och kunde flytta ikonerna på skärmen... men efter om start av iphonen fick jag felmeddelande av itunes och telefonen hamnade i recovery... har försökt gå tillbaka och återställa med 1.1.1 men får felmeddelande 1603 på slutet av återställningen och sen glider den tillbaka i recovery? har försökt starta independence som inte heller får kontakt med telefonen "error registering for callbacks from iphone" ...

Nån som känner igen detta eller har några bra tips?

Anders

Ursprungligen av Zhrink:

Hej! körde uppdatering från 1.1.2 till 1.1.3 och fick upp telefonen och kunde flytta ikonerna på skärmen... men efter om start av iphonen fick jag felmeddelande av itunes och telefonen hamnade i recovery... har försökt gå tillbaka och återställa med 1.1.1 men får felmeddelande 1603 på slutet av återställningen och sen glider den tillbaka i recovery? har försökt starta independence som inte heller får kontakt med telefonen "error registering for callbacks from iphone" ...

Nån som känner igen detta eller har några bra tips?

Anders

Fick samma problem efter ett tag. Lyckades dock kicka ut telefonen ur recovery genom att installera en ny itunes version och köra independence igen..

Bevaka tråden