Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-16 22:23

swephone hängde iphone

Tjena!
Jag har precis uppgraderat, aktiverat och låst upp min iphone till 1.1.1. När jag sedan skulle installera Swephone hängde den sig och vägrar nu starta upp. När jag kopplar i den nu fastnar äpplet mot den svarta bakgrunden - itunes hittar inte heller den.

Jag virginizeade den, förberedde den för uppdatering med iNdependence, laddade ner firmware 1.1.1 och uppdaterade till det (höll nere shift i iTunes), bypassade och jailbreakade den via den surrealistiska uppringningen (http://www.iphone.unlock.no/#Bypass-Activation-and-Jailbreak) och låste upp den med Anysim. När jag sen ville ladda ner App Tapp (p 37 på http://www.ifun.se/kortfattad-guide-uppdatering-av-upplast-102-till-111/#more-228) sa den länken att det inte funkar till 1.1.1. Installer fanns dock kvar i iphonen, men verkade inte vara uppdaterad. Jag var lite trött i skallen så jag försökte radera de där Global Preference filerna som man inte behövde tänka på i 1.1.1. När jag sen kom på det och owerwriteade applicationsmappen sa den att det blev nåt problem. Nu två snurriga dar senare är jag osäker på om jag bytte coreservices, frameworks, prefbundles och systemconfiguration. Jag startade hursomhelst om och addade http://ifun.se/swe, i edit i sources och refreshade. Sen dök Swephone 1.1.1 upp i installer. Jag tror att jag valde alla tre grejer som fanns (ordlista, tangentbord?). Då låste den sig plötsligt och har inte startat om sen dess.

Grymt tacksam om nån kan hjälpa mig!!
Kasper

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 23:39

Du använde den urgamla guiden. Prova att använda ziphone.

//Rob

Uppdaterade igår från 1.1.1 till 1.1.3 med iTunes 7.6 på 10.5.2 med telia kort i (oob 1.0.2). Använde därefter Ziphone jaibreak, activate och unlock med telia kort i.
Allt ser ut att fungera.

Fixar Ziphone även problem med tidsstämplarna i SMS:en? Lyckades uppgradera till 1.1.3 via den officiella installern och allt fungerar som det ska, med undantag för Installern (som har ett väldigt magert innehåll) och tidsstämplarna i SMS:en. Går det här att fixa om jag "uppdaterar" med Ziphone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 10:22
Ursprungligen av Swe Stars:

Fixar Ziphone även problem med tidsstämplarna i SMS:en? Lyckades uppgradera till 1.1.3 via den officiella installern och allt fungerar som det ska, med undantag för Installern (som har ett väldigt magert innehåll) och tidsstämplarna i SMS:en. Går det här att fixa om jag "uppdaterar" med Ziphone?

Ziphone kan mycket men inte allt. SMSen kan den inte fixa det är ett annat problem.

//Rob

Vad är detta jag hör om att tidsstämplar i sms inte fungerar? Den kan alltså inte visa rätt tid när man tagit emot ett sms? Finnns det fler sådana här fatala buggar med att ppdatera till 1.1.3?

Lite drygt med 3 trådar som beror samma ämne

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-17 11:00

I min uppdaterade 1.1.3-telefon så stämmer tiderna jag fått SMS alldeles utmärkt vad jag kan se...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 13:59

iPhone problem, hjælp?

Hej!

Jag har en OOB 1.1.2, som jag nedgraderade till 1.1.1 jailbreakade, och nu har jag kørt Geohotz upplåsningsmetod med guiden på iClarified...hela processen gick fint, jag stoppar in mitt sim-kort, men det går inte att ringa, det piper upptaget och avbryts direkt..sms funkar inte heller...och nar jag går in på installer før att installera iWorld, som jag visst inte hade , så funkar det inte! kan faktiskt inte installera något via Installer langre! vad ar det jag har glømt egentligen?? någon som har en tjecklista man kan gå igenom før att veta vad som e knas? asså om installationen går fel, skall man vall egentligen inte kunna anvanda några funktioner? før det kan jag fortfarande andå...=)

Hoppas någon kan hjalpa!!

ojj, en till sak...ar det før att jag inte har uppdaterat den till 1.1.2 igen? den ar namligen fortfarande nedgraderad, kom garna med tips på vad man kan gøra..kanske køa Ziphone øver allt detta? :S

taacck!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-17 14:04
Ursprungligen av Jasmine:

Hej!

Jag har en OOB 1.1.2, som jag nedgraderade till 1.1.1 jailbreakade, och nu har jag kørt Geohotz upplåsningsmetod med guiden på iClarified...hela processen gick fint, jag stoppar in mitt sim-kort, men det går inte att ringa, det piper upptaget och avbryts direkt..sms funkar inte heller...och nar jag går in på installer før att installera iWorld, som jag visst inte hade , så funkar det inte! kan faktiskt inte installera något via Installer langre! vad ar det jag har glømt egentligen?? någon som har en tjecklista man kan gå igenom før att veta vad som e knas? asså om installationen går fel, skall man vall egentligen inte kunna anvanda några funktioner? før det kan jag fortfarande andå...=)

Hoppas någon kan hjalpa!!

ojj, en till sak...ar det før att jag inte har uppdaterat den till 1.1.2 igen? den ar namligen fortfarande nedgraderad, kom garna med tips på vad man kan gøra..kanske køa Ziphone øver allt detta? :S

taacck!

Kör en 1.1.3-återställning i itunes, och sedan ZiPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-17 14:24

Du behöver inte iWorld istället ska du installera AppSupport. Finns en bra guide på iClarified.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-17 14:52
Ursprungligen av Robo-X:

Du behöver inte iWorld istället ska du installera AppSupport. Finns en bra guide på iClarified.

//Rob

Eller SwePhone från ifun.se

Uppdatera från 1.1.1-->1.1.2-->1.1.3 !

Tjenna!
Här sitter jag med en upplåst iphone version 1.1.1!
Jag har funderat och googlat men jag "vågar" inte uppdatera till från 1.1.1-->1.1.2 -->1.1.3 !

1.Vad händer med telefonen?
2.Är det lätt att uppdatera?
3.Finns det AnySim till alla versioner?
4.Kommer telefonen att strula efteråt?

*Någon i Göteborg som vet mycket om iphone, och kan hjälpa mig ?

MVH Emil Kihlström (lycklig iphoneägare)

Eftersom mitt problem med tidsstämplar inte verkar lösa sig undrar jag om en återställning via iTunes (jag har 1.1.3 nu) och sen uppgradera via ZiPhone (vilket verkar enkla) borde jag ha fungerade tidsstämplar, right?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-21 11:58
Ursprungligen av Swe Stars:

Eftersom mitt problem med tidsstämplar inte verkar lösa sig undrar jag om en återställning via iTunes (jag har 1.1.3 nu) och sen uppgradera via ZiPhone (vilket verkar enkla) borde jag ha fungerade tidsstämplar, right?

Jag tycker det är värt att prova.
Det verkar som om de som kör tillbaka en backup från iTunes får mer problem, så undvik det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 07:09

Problemet med tidsstämplar är väl en bugg i 1.1.3 - så det borde inte ha någon betydelse om du använder ZiPhone eller någon annan metod. Jag har dock inte provat själv.

ZiPhone 2.4 OSX GUI Version

Kan man anväda sig av denna "ZiPhone 2.4 OSX GUI Version" om man har en iPhone som från början är en 1.0.2 som nu är uppdaterad till 1.1.1 sedan vidare till 1.1.2?

Eller är det "softupgrade" via installer som gäller för oss?

Har inte kunnat hittat om det är så i denna tråd? Det står mest om OOB 1.1.2 också vidare....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-21 11:59
Ursprungligen av applemagic:

Kan man anväda sig av denna "ZiPhone 2.4 OSX GUI Version" om man har en iPhone som från början är en 1.0.2 som nu är uppdaterad till 1.1.1 sedan vidare till 1.1.2?

Eller är det "softupgrade" via installer som gäller för oss?

Har inte kunnat hittat om det är så i denna tråd? Det står mest om OOB 1.1.2 också vidare....

Det är nog inga problem.
Kanske du behöver göra en "virginize" först. Jag har aldrig haft någon 1.0.2 och vet inte riktigt vad denna återställer....

fel ikoner för alla podcasts

uppdaterade med ziphone till 1.1.3 och körde anysim, allt frid och fröjd(fick köra två ggr för anysim skulle vara nöjd) tills jag synkat över min podcasts och konstaterat att alla orginal bilder som tillhör podcaten var utbytta- tex så istället för SR-loggan för sveriges radio så fanns petters album bild för 'lantz P3'. I itunes så är allt som det ska.

Videos visar heller inte rätt pre-view bild för podcasts, men för övriga. Någon som vet vad det beror på?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-22 10:43
Ursprungligen av snottras:

uppdaterade med ziphone till 1.1.3 och körde anysim, allt frid och fröjd(fick köra två ggr för anysim skulle vara nöjd) tills jag synkat över min podcasts och konstaterat att alla orginal bilder som tillhör podcaten var utbytta- tex så istället för SR-loggan för sveriges radio så fanns petters album bild för 'lantz P3'. I itunes så är allt som det ska.

Videos visar heller inte rätt pre-view bild för podcasts, men för övriga. Någon som vet vad det beror på?

Inget svar på dina frågor, men kör du ZiPhone behöver (ska) du inte köra AnySIM, ZiPhone låser upp den (om du bockar i rätt ruta).

@kenjon
nja anysim måste jag väl köra om jag har BL 3.9, har ju läst tidigare i tråden, om jag fattat rätt att man ska göra så. Jag kryssade i jailbreak och activate men körde inte anysim och då hade jag en cool ipod utan telefonfunktionalitet så efter anysim funkar mitt telia i Kina(jag bor där). Har jag gjort galet än då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-22 14:56
Ursprungligen av snottras:

@kenjon
nja anysim måste jag väl köra om jag har BL 3.9, har ju läst tidigare i tråden, om jag fattat rätt att man ska göra så. Jag kryssade i jailbreak och activate men körde inte anysim och då hade jag en cool ipod utan telefonfunktionalitet så efter anysim funkar mitt telia i Kina(jag bor där). Har jag gjort galet än då?

Det finns väl en Unlock att kryssa i också?
Det är lite rörigt med guiderna, eftersom programmen uppdateras hela tiden. Men kör du ZiPhone 2.4 behövs inget mer.

Hej!

Jag kör med 1.1.1 idag och känner väl inte direkt att jag har bråttom att uppgradera till någon nyare version MEN, om jag väntar längre med att uppgradera kommer det kunna innebära att jag missar chansen och inte kommer kunna uppgradera till nyare versioner i framtiden?

Ursprungligen av kenjon:

Det finns väl en Unlock att kryssa i också?
Det är lite rörigt med guiderna, eftersom programmen uppdateras hela tiden. Men kör du ZiPhone 2.4 behövs inget mer.

Problemet nu löst: Jag tog bort synk av podcast, synkade iphonen, la till synk, synkade iphonen osv några ggr så nu e allt som det ska.

Men finns det någon lösning på buggen av fel tidsstämplar i SMS? Kan inte connecta till min iPhone då jag saknar SSH programet och det kan jag heller inte ladda ner just på grund av att MASSOR av prylar saknas i Installer. Också en bugg?

Ska jag då göra en återställning till 1.1.1 och köra ZiPhone - som verkar - enklare när jag uppdaterar till 1.1.3?

Edit: Jag lyckades se till att få fler prylar i Installer genom att installera Community Resources. Dumt Men problemet med tidsstämplar kvarstår fortfarande. Någon som har något tips?

Senast redigerat 2008-02-24 11:26

alltså när jag klickar på länkar till ziphone 2.4 kommer jag bara till en hemsida med många rader av oläslig text, vad är det för fel jag gör? behöver jag restore, eller uppdatera min iphone först? ska jag öppna hemsidan i iphone?

känns som en jättefånig fråga då många andra lyckats.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 00:40
Ursprungligen av tobbj712:

alltså när jag klickar på länkar till ziphone 2.4 kommer jag bara till en hemsida med många rader av oläslig text, vad är det för fel jag gör? behöver jag restore, eller uppdatera min iphone först? ska jag öppna hemsidan i iphone?

känns som en jättefånig fråga då många andra lyckats.

http://www.downloadziphone.org/

Ladda ner därifrån. Klicka på nedersta ikonen med Mac OS loggan.
Filen borde laddas ner till din dator. Gör den inte det, och du får en massa text, så gå tebax till samma sida och håll ner "ALT"-tagenten samtidigt som du klickar på bilden.

Du ska inte öppna filen i iphonen eller något annat. Detta är ett program som körs på Mac OS X.

Lycka till!

mvh
b0bben

Ursprungligen av b0bben:

http://www.downloadziphone.org/

Ladda ner därifrån. Klicka på nedersta ikonen med Mac OS loggan.
Filen borde laddas ner till din dator. Gör den inte det, och du får en massa text, så gå tebax till samma sida och håll ner "ALT"-tagenten samtidigt som du klickar på bilden.

Du ska inte öppna filen i iphonen eller något annat. Detta är ett program som körs på Mac OS X.

Lycka till!

mvh
b0bben

fan vad störigt, när jag ska ladda ner filen så säger den att det är en hemsida jag laddat ner. och om man öppnar upp "hemsidan" så kommer jag bara till ziphone.org

hjälpte inte i firefox heller.

skit med

ngn som har ngn aning om vad det kan bero på? Måste man ha leopard installerad? är det ett plugin jag saknar?
ska jag ändra på filändelsen, och till vadå isåfall?

ingen som vet?

Ursprungligen av tobbj712:

fan vad störigt, när jag ska ladda ner filen så säger den att det är en hemsida jag laddat ner. och om man öppnar upp "hemsidan" så kommer jag bara till ziphone.org

hjälpte inte i firefox heller.

skit med

ngn som har ngn aning om vad det kan bero på? Måste man ha leopard installerad? är det ett plugin jag saknar?
ska jag ändra på filändelsen, och till vadå isåfall?

ingen som vet vad jag måste göra för att det ska fungera?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-27 12:26
Ursprungligen av tobbj712:

fan vad störigt, när jag ska ladda ner filen så säger den att det är en hemsida jag laddat ner. och om man öppnar upp "hemsidan" så kommer jag bara till ziphone.org

hjälpte inte i firefox heller.

skit med

ngn som har ngn aning om vad det kan bero på? Måste man ha leopard installerad? är det ett plugin jag saknar?
ska jag ändra på filändelsen, och till vadå isåfall?

Den här ska det vara:
http://www.zeldapower.com/downloads/ziphone/ZiPhoneOSX-2.4.tbz

Har en OTB 1.1.2 som är aktiverad, jailbreakad och upplåst med senaste versionen av Ziphone.
Skulle vilja uppgradera den till 1.1.3. Kan man göra det i iTunes och sen köra Ziphone igen eller hur ska jag gå till väga?

Bevaka tråden