Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har nu min 1.1.2 OOB upplåst med iClarifieds guide.

Nu undrar jag hur jag skall bära mig åt för att uppgradera till 1.1.3 ?

//Everlast

Instämmer också hyllningskören! Fungerar klockrent på min 1.1.2 OOB som e softupdatad till 1.1.3!! Har kört med ett turbosim men skönt med en mjukvarulösning!!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-09 14:33

Varför kör inte alla iClarified-guiden som går via Installer istället för att mecka med Terminalen? Tänkte köra dessa på en polares 1.1.2 OTB som är Jailbreakad:

1. Unlock 1.1.2: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649
2. Uppgradera till 1.1.3: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=611

OT: Jag som har en 1.0.2>1.1.3 och vill kunna köra 1.1.3 med det riktiga basebandet (vill att positioneringen ska funka på riktigt), vad kan jag göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 15:44
Ursprungligen av koze:

Varför kör inte alla iClarified-guiden som går via Installer istället för att mecka med Terminalen? Tänkte köra dessa på en polares 1.1.2 OTB som är Jailbreakad:

1. Unlock 1.1.2: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649
2. Uppgradera till 1.1.3: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=611

iClarified guiden är väl enklast och kanske säkrast om man inte har någon aning. Men man har inte någon kontroll vad som installeras och om skriptet är buggig så kan den lämna kvar onödiga filer som tar plats. Gör man det manuellt så vet man vad som har installerats och man kan ta bort alla onödiga filer. Och man är extra nördig.

Ursprungligen av koze:

OT: Jag som har en 1.0.2>1.1.3 och vill kunna köra 1.1.3 med det riktiga basebandet (vill att positioneringen ska funka på riktigt), vad kan jag göra?

Har du provat den här guiden?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 17:07
Ursprungligen av Robo-X:

iClarified guiden är väl enklast och kanske säkrast om man inte har någon aning. Men man har inte någon kontroll vad som installeras och om skriptet är buggig så kan den lämna kvar onödiga filer som tar plats. Gör man det manuellt så vet man vad som har installerats och man kan ta bort alla onödiga filer. Och man är extra nördig.



Har du provat den här guiden?

//Rob

Tror ni inte det snart kommer en "riktig" uppdatering som man kör via Itunes och Anysim?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-10 01:05
Ursprungligen av Robo-X:

Har du provat den här guiden?

//Rob

Men varför ska jag köra AnySim 1.3 när jag kan köra GeoHots metod? Eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 04:01
Ursprungligen av koze:

Men varför ska jag köra AnySim 1.3 när jag kan köra GeoHots metod? Eller?

Har du en 1.1.2 OOB eller 1.0.2 OOB? Eftersom du skrev 1.0.2 har du bootloader 3.9 och då fungerar inte geohots unlock utan du får använda AnySIM.

Alla som har 1.1.2 OOB eller senare har BL 4.6 och kan använda geohots upplåsning som installerar baseband 4.0.2.13.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-10 13:12
Ursprungligen av Robo-X:

Har du en 1.1.2 OOB eller 1.0.2 OOB? Eftersom du skrev 1.0.2 har du bootloader 3.9 och då fungerar inte geohots unlock utan du får använda AnySIM.

Alla som har 1.1.2 OOB eller senare har BL 4.6 och kan använda geohots upplåsning som installerar baseband 4.0.2.13.

//Rob

1.0.2 OOB med 1.1.3. Kan inte köra iClarifieds Baseband upgrader, den crashar under "preparing files".. Det verkar vara ganska många som har haft problem med det här momentet, så jag funderar på om det är värt det. Kan man inte göra det via iTunes? Då borde man väl ha en 1.1.3 OOB?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 17:42
Ursprungligen av koze:

1.0.2 OOB med 1.1.3. Kan inte köra iClarifieds Baseband upgrader, den crashar under "preparing files".. Det verkar vara ganska många som har haft problem med det här momentet, så jag funderar på om det är värt det. Kan man inte göra det via iTunes? Då borde man väl ha en 1.1.3 OOB?

Det verkar konstigt men du är i fel tråd. Prova med Bootloader 3.9 tråden. Och nej du har inte en 1.1.3 OOB eftersom du har BL 3.9. Den uppgraderas aldrig!

//Rob

16GB 4.6BL 1.1.3 iPhone upplåst utan problem med i.unlock.no-guiden. Lätt som en plätt.

Fick en bugg i min 1.1.2 OOB uppgraderad till 1.1.3 som jag körde med turbosim utan problem. Gjorde mjukvaru upplåsningen. Fungerade OK i ca tre timmar sedan försvann allt ljud?!...Även ur högtalare och hörlurar...Mycket konstigt!!! Har kört en restore hela vägen från 1.1.1 igen ett j..vla lördagsnöje!! En sigle malt som sällskap som tur var! Någon som haft samma problem? Tror jag fortsätter med turbosim....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-09 22:37

Jag körde Geohot Unlock (1.1.2, 1.1.3) direkt i Installer och det funkade.
Har hittills inte sett att nån skrivit att det fungerar att köra på en 1.1.2 OTB uppgraderad till 1.1.3 (i 1.1.3, utan nergradering), men det funkar alltså. En knapptryckning och allt var klart på nån minut.

Säljes: StealthSIM (Svart). 1000 spänn inkl frakt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 23:22
Ursprungligen av wat:

Jag körde Geohot Unlock (1.1.2, 1.1.3) direkt i Installer och det funkade.
Har hittills inte sett att nån skrivit att det fungerar att köra på en 1.1.2 OTB uppgraderad till 1.1.3 (i 1.1.3, utan nergradering), men det funkar alltså. En knapptryckning och allt var klart på nån minut.

Säljes: StealthSIM (Svart). 1000 spänn inkl frakt!

Hur lyckades du med det?

Hur får man fram Geohot Unlock (1.1.2, 1.1.3) i installer?

Det går alltså att köra denna unlocken om man har en 1.1.2/1.1.3 OOB och få den upplåst?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 00:11
Ursprungligen av xarph:

Hur lyckades du med det?

Hur får man fram Geohot Unlock (1.1.2, 1.1.3) i installer?

Det går alltså att köra denna unlocken om man har en 1.1.2/1.1.3 OOB och få den upplåst?

Här är guiden.
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

Svaret på din sista fråga är således ja.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-10 08:50

Nu fungerar min 1.1.2 OOB jailbreakade iPhone med vilket sim som helst.
Jag använde mig av iClarifieds source och installerade geohots hack.

Först kastade nummerplattan iväg mig till springboard men efter att någons tips här i tråden installerade jag swephone för 1.1.2 och sedan fungerade det utmärkt!

Tackar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 11:06

Hallå alla hackers!
Bifogar hela förloppet som funkade för mig, tid cirka 2 timmmar:
1. w.50 1.1.2 OOTB, USA
2. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461
3. Installera ”Community sources” (under sources)
4. Installera ”BSD Subsystem” (under All Packages)
5. Installera BOSSTOOL (under All Packages)
6. Restart
7. Kör BOSSTOOL, Free Disk Space/move fonts/ ringtones and applications
8. Restart
9. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649
10. Stoppade i SIM, mest för att testa
11. Install “Official 1.1.3 Upgrader”. Svara “Yes” på hacktivation och restore device
12. Set auto-lock ”never”
13. Konfigurera WLAN
14. Installera Swephone 1.1.3 (lägg till ifun.se/swe i sources)
15. Starta om och ställ in rätt språk
16. Installera ”Community sources”
17. Installera ”BSD Subsystem”
18. Installera BOSSTOOL
19. Restart
20. Kör BOSSTOOL, Free Disk Space/move fonts/ ringtones and applications
21. Installera ”LocateMe” (under All Packages) för Google maps stöd
22. Installera” Youtube activation” (lägg till i.unlock.no i sources, under All Packages)
23. Installera ”Services” (under All Packages)
24. Ställ klocka och tidzon
25. Klart
Kanske hjälper någon...
Lycka till!
MVH

Hela förloppet genom installern funkade perfekt här med.;)
Körde iClarifieds guide på min 1.1.2OOB med Svenska Nummer installerat och original AT&T simmet i, det tog 5min enligt instruktion, dök aldrig upp ngt OK utan fick bara upp äpplet, tryckte på home knappen, stängde av, stoppade i telenor, funkar perfekt direkt!

  • Medlem
  • 2008-02-10 12:31

Mjukvaruupplåsning

Hej,

Är helt ny inom det här och hajar inte allt tekniksnack. Har en jailbreakad UK 1.1.2 med 4.6 boatloader och har väntat på ett x..sim. Tänkte nu försöka mig på mjukvaruupplåsningen enligt iClarified guide. Verkar straightforward och jag har ju redan BSB subsystem etc installerat. Min fråga är: när man kör guiden ska man då ha ett SIM-kort i ? Vilket ska man då ha: orginalkortet (O2) eller det svenska?

Peter

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-10 12:33
Ursprungligen av cpes:

Hej,

Är helt ny inom det här och hajar inte allt tekniksnack. Har en jailbreakad UK 1.1.2 med 4.6 boatloader och har väntat på ett x..sim. Tänkte nu försöka mig på mjukvaruupplåsningen enligt iClarified guide. Verkar straightforward och jag har ju redan BSB subsystem etc installerat. Min fråga är: när man kör guiden ska man då ha ett SIM-kort i ? Vilket ska man då ha: orginalkortet (O2) eller det svenska?

Peter

Jag hade det amerikanska och det funkade perfekt.

Ursprungligen av naik:

Hallå alla hackers!
Bifogar hela förloppet som funkade för mig, tid cirka 2 timmmar:
1. w.50 1.1.2 OOTB, USA
2. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461
3. Installera ”Community sources” (under sources)
4. Installera ”BSD Subsystem” (under All Packages)
5. Installera BOSSTOOL (under All Packages)
6. Restart
7. Kör BOSSTOOL, Free Disk Space/move fonts/ ringtones and applications
8. Restart
9. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649
10. Stoppade i SIM, mest för att testa
11. Install “Official 1.1.3 Upgrader”. Svara “Yes” på hacktivation och restore device
12. Set auto-lock ”never”
13. Konfigurera WLAN
14. Installera Swephone 1.1.3 (lägg till ifun.se/swe i sources)
15. Starta om och ställ in rätt språk
16. Installera ”Community sources”
17. Installera ”BSD Subsystem”
18. Installera BOSSTOOL
19. Restart
20. Kör BOSSTOOL, Free Disk Space/move fonts/ ringtones and applications
21. Installera ”LocateMe” (under All Packages) för Google maps stöd
22. Installera” Youtube activation” (lägg till i.unlock.no i sources, under All Packages)
23. Installera ”Services” (under All Packages)
24. Ställ klocka och tidzon
25. Klart
Kanske hjälper någon...
Lycka till!
MVH

På steg 11, körde du iClarifieds guide där också ?

Och skall man svara YES på båda frågorna, är det inte YES på första och NO på andra ?

///Everlast

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 13:04
Ursprungligen av everlast:

På steg 11, körde du iClarifieds guide där också ?

Och skall man svara YES på båda frågorna, är det inte YES på första och NO på andra ?

///Everlast

OM man säger så här: Du kan ha rätt. OM du till exempel har kvar saker du vill spara eller inte gjort backup på. Jag har bara testat Yes/Yes på två helt nya telefoner(11.2) och det har funkat för mig. Som sagt den kanske inte passar alla...MVH

Ursprungligen av naik:

Hallå alla hackers!
Bifogar hela förloppet som funkade för mig, tid cirka 2 timmmar:
1. w.50 1.1.2 OOTB, USA
2. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461
3. Installera ”Community sources” (under sources)
4. Installera ”BSD Subsystem” (under All Packages)
5. Installera BOSSTOOL (under All Packages)
6. Restart
7. Kör BOSSTOOL, Free Disk Space/move fonts/ ringtones and applications
8. Restart
9. http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649
10. Stoppade i SIM, mest för att testa
11. Install “Official 1.1.3 Upgrader”. Svara “Yes” på hacktivation och restore device
12. Set auto-lock ”never”
13. Konfigurera WLAN
14. Installera Swephone 1.1.3 (lägg till ifun.se/swe i sources)
15. Starta om och ställ in rätt språk
16. Installera ”Community sources”
17. Installera ”BSD Subsystem”
18. Installera BOSSTOOL
19. Restart
20. Kör BOSSTOOL, Free Disk Space/move fonts/ ringtones and applications
21. Installera ”LocateMe” (under All Packages) för Google maps stöd
22. Installera” Youtube activation” (lägg till i.unlock.no i sources, under All Packages)
23. Installera ”Services” (under All Packages)
24. Ställ klocka och tidzon
25. Klart
Kanske hjälper någon...
Lycka till!
MVH

Vilket Baseband har du när hela proceduren är klar ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 13:36
Ursprungligen av everlast:

Vilket Baseband har du när hela proceduren är klar ?

04.02.13_G

Ursprungligen av naik:

23. Installera ”Services” (under All Packages)

Jag kan rekomendera att installera
NetServices instället som är en utökad och klart förbättrad variant av Services.
Source:
http://homepage.mac.com/hartsteins/copycoders/copycoders.xml

Läs mera på:
http://homepage.mac.com/hartsteins/copycoders/Blank.html

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 20:15
Ursprungligen av petterf:

Jag kan rekomendera att installera
NetServices instället som är en utökad och klart förbättrad variant av Services.
Source:
http://homepage.mac.com/hartsteins/copycoders/copycoders.xml

Läs mera på:
http://homepage.mac.com/hartsteins/copycoders/Blank.html

Tack för tipset!
MVH

  • Medlem
  • 2008-02-10 12:51

Ska man avinstallera SwePhone innan man kör guiden?

Som jag skrev i ett par inlägg upp [#252] så hade jag stoppat i mitt amerikanska kort och hade swephone installerad, det funkade perfekt. Om man sen måste ha det är en annan sak.....men andra här på tråden har ju installerat svenska nummer efter unlock med bra resultat och med andra kort, kolla tråden. Du ska ha ett kort UTAN kod det är det viktiga (AT&T's kort är olåsta), och naturligtvis tar du bort ditt stealth/turbo sim om du har ngt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 13:52

Nu blir jag snart galen! Sitter med en 1.1.2 OOB som jag inte lyckas låsa upp. Kan nån hjälpa mig?!

Jag nedgraderar till 1.1.1 via iTunes
Kör iNdependance
Kommer in så jag kan köra jailbreakme.com och låsa upp telefonen i det läget. Inga problem.

Installerar OktoPrep via Installer
Sen uppgraderar jag till 1.1.2 med iTunes
Stänger ner iTunes och kör jailbreak.jar
Men när jailbreak.jar är klar så hamnar telefonen direkt i recovery mode och det händer ingenting.

Har jag missat nåt?? Det borde ju funka direkt enligt alla instruktioner jag läst i alla fall. Nån vänlig själ som vet nåt jag inte vet??

Ursprungligen av svagkyl:

Nu blir jag snart galen! Sitter med en 1.1.2 OOB som jag inte lyckas låsa upp. Kan nån hjälpa mig?!

Jag nedgraderar till 1.1.1 via iTunes
Kör iNdependance
Kommer in så jag kan köra jailbreakme.com och låsa upp telefonen i det läget. Inga problem.

Installerar OktoPrep via Installer
Sen uppgraderar jag till 1.1.2 med iTunes
Stänger ner iTunes och kör jailbreak.jar
Men när jailbreak.jar är klar så hamnar telefonen direkt i recovery mode och det händer ingenting.

Har jag missat nåt?? Det borde ju funka direkt enligt alla instruktioner jag läst i alla fall. Nån vänlig själ som vet nåt jag inte vet??

Öppna upp Independence, och sätt i iPhone i dockan så kommer det funka!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-10 14:07

Fan Vad Gött! Det Funkade! Tack Som Fan! Wohoo!!

Bevaka tråden