Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 22:43
Ursprungligen av everlast:

Så då verkar det som om allt är OK då !?

Ja, konstigt nog

Ursprungligen av sounden:

Ja, konstigt nog

Fick du också fram en ruta där det stod att du hade lågt diskutrymme, innan telefonen hängde sig ?

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 22:57
Ursprungligen av everlast:

Fick du också fram en ruta där det stod att du hade lågt diskutrymme, innan telefonen hängde sig ?

//Everlast

Tror inte det, såg bara att de frös på klockan och själva snurren stannade på skärmen.
Satt inte och tittade på den hela tiden.

Försvann rutan automatiskt eller frös den också?

//S

Ursprungligen av sounden:

Tror inte det, såg bara att de frös på klockan och själva snurren stannade på skärmen.
Satt inte och tittade på den hela tiden.

Försvann rutan automatiskt eller frös den också?

//S

Rutan försvann automatiskt, precis innan telefonen startade om...

Funderar på att göra om det en gång till, men allt funkar ju, så jag låter det vara som det är nu...

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 23:30
Ursprungligen av everlast:

Rutan försvann automatiskt, precis innan telefonen startade om...

Funderar på att göra om det en gång till, men allt funkar ju, så jag låter det vara som det är nu...

//Everlast

If it works, dont fix it

Kan man uppdatera en OTB 1.1.2 knäckt med geohots hack (via 1.1.1-1.1.2) till 1.1.3 med iTunes eller Dev Teams soft upgrade? Har nån testat?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-08 22:42
Ursprungligen av svantet:

Kan man uppdatera en OTB 1.1.2 knäckt med geohots hack (via 1.1.1-1.1.2) till 1.1.3 med iTunes eller Dev Teams soft upgrade? Har nån testat?

Har uppgraderat från 1.1.2 med soft uppgrade efter jag kört iClarified upplåsningen. Det gick men Installern har krashat. Kan inte starta den. Någon som vet hur man gör då? Börjar om från början eller?

Edit: Körde om hela rasket och då funkade det.

Senast redigerat 2008-02-09 20:35
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-10 21:19

Enklare lösning pleeze!!!

Ursprungligen av MatsOlov:

Har uppgraderat från 1.1.2 med soft uppgrade efter jag kört iClarified upplåsningen. Det gick men Installern har krashat. Kan inte starta den. Någon som vet hur man gör då? Börjar om från början eller?

Edit: Körde om hela rasket och då funkade det.

Amen snälla nån... Jag har exakt samma bekymmer!
Finns det inte nåt sätt att plocka bort installer och testa att reinstallera... kunde ju funka och möjligen vara enklare än att sätta sej och köra skiten från början...

Hej tänkte ta och följa iclarifieds guide imorron om att låsa upp min 1.1.2 OTB.. har dock en fråga om arbetssättet vars svar jag inte kunnat hitta i den här tråden.

Just nu: 1.1.1 jailbreakad

Återstår: 1.1.2 jailbrekad > geohot upplåsning > softupgrade 1.1.3

Fråga:
För att sms och liknande ska funka har jag läst att man ska istallera Swephone men jag vet inte när jag ska göra det... Ska jag göra det efter jag har geounlockat 1.1.2 och använda Swephone 1.2, eller ska jag vänta och sedan installera Swephone 1.3 efter jag gjort en softupgrade till 1.1.3 ???

  • Oregistrerad
  • 2008-02-08 21:38

Varför måste man använda winSCP och ssh? Kan man inte bara använda ibrickr? Wi-Fi brukar åka upp och ner för mig

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 21:39
Ursprungligen av imported_sphere:

Varför måste man använda winSCP och ssh? Kan man inte bara använda ibrickr? Wi-Fi brukar åka upp och ner för mig

Behövde inte använda något av dem.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-08 21:43

Vad ska man använda då Soft?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 21:47
Ursprungligen av imported_sphere:

Vad ska man använda då Soft?

Läs inlägg nr. 148.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 22:11

Sounden det är samma problem som på alla 1.1.2 OOB. om du scrollar upp lite så förklarar någon vad man ska göra. Fixas tydligen om du lägger in senaste swephone eller testar med iworld, som inte är den bästa lösningen. Alternativt lägga in 1.1.3

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-08 22:31

Blir detta steg 1 ifall man har en helt ny/orörd iPhone med FW 1.1.3 ?
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461

Och detta steg 2?
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 22:35
Ursprungligen av ShiBBan:

Blir detta steg 1 ifall man har en helt ny/orörd iPhone med FW 1.1.3 ?
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461

Och detta steg 2?
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649

Japp.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2008-02-08 22:34

Någon som vet om Gehot Unlock script har någon pxl fil som man kan lägga in via iBrickr? iClarified sidan är inte lite seg, plus att mitt wifi är skitdåligt.

Så här gjorde jag steg för steg på en orörd 1.1.2 OTB:
1. Restorade till 1.1.1
2. Jailbrake med unlock.no's jailbraker
3. Uppgradera m iTunes till 1.1.2
4. Jailbrake med Dev Teams java jailbraker
5. Körde Geohots hack genom Installer (iClarifieds guide)
6. Uppgraderade till 1.1.3 med Dev Teams Official 1.1.3 soft update från Installer
7. Nu har jag haft ett Tele2 kort i och testat att ringa och SMS:a under en timma, allt verkar funka. Har också startat om telefonen, inga problem.

Konstigt nog behövde jag aldrig köra AnySIM... nånstans måste väl upplåsningen ha gjorts åt mig...

Det första jag gjort sen är att installera SwePhone, BossTool (för att flytta fonter och ringsignaler) och LocateMe. Kartans hitta-mig-automatiskt funkar inte utan LocateMe. Tid verkar funka som det ska, inget strul. YouTube klagade över iTunes koppling men det fixade jag med ett hack från i.unlock.no i Installer. Musik synkar fint från min dator, har inte testat kalender eller annat.

Detta har jag väntat på ett tag, nu har jag låst upp både 1.1.2 och 1.1.3 oob telefoner utan problem via installern (under 1.1.1) och sedan uppgraderat dom på sedvanligt sätt till 1.1.3. Underbart! Äntligen! nu är det slut på alla *SIM för gott! (har hunnit sälja iväg dom 15 jag haft, phew...)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 00:28
Ursprungligen av svantet:

Konstigt nog behövde jag aldrig köra AnySIM... nånstans måste väl upplåsningen ha gjorts åt mig...

Vad exakt tror du GeoHots hack gör? Den låster upp basebandet så att du kan använde vilket sim som helst.

Ursprungligen av geeklund:

Nej! för fasen, kör inte iTunes-uppgraderingen!

Det spelar ingen roll. Om du kör iTunes updaten måste du göra om allt från början.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad exakt tror du GeoHots hack gör? Den låster upp basebandet så att du kan använde vilket sim som helst.
Det spelar ingen roll. Om du kör iTunes updaten måste du göra om allt från början.

Vadå, det spelar ingen roll, i nästa mening säger du att om jag gör det måste jag göra om allt från början... då spelar det ju verkligen roll...!

Och Geohots hack, bra du påminde mig, jag har kört så många hack på den här stackarn så att jag glömde bort vad varje hack gjorde... En kompis frågade: "Är det svårt?" Jag svarade: "JA om du inte är van så finns det MÅNGA ställen där man kan fastna i timmar om man inte vet vad man gör fel."

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 00:57
Ursprungligen av svantet:

Vadå, det spelar ingen roll, i nästa mening säger du att om jag gör det måste jag göra om allt från början... då spelar det ju verkligen roll...!

Och Geohots hack, bra du påminde mig, jag har kört så många hack på den här stackarn så att jag glömde bort vad varje hack gjorde... En kompis frågade: "Är det svårt?" Jag svarade: "JA om du inte är van så finns det MÅNGA ställen där man kan fastna i timmar om man inte vet vad man gör fel."

Det är bara att läsa och tänka lite. Det är rätt kännt att om du gör en iTunes update så försvinner jailbreaken mm.

Och det är verkligen inte svårt att låsa upp en 1.1.2/1.1.3 oob iPhone. Det är bara att följa 2 guider på iClarified vilket tar max 1 timme.

//Rob

Jag undrar fortfarande om det är safe att uppdatera till 1.1.3 med iTunes... Är upplåsningen restore-och uppdaterings-resistent? Nu har jag gjort Dev teams soft-update, det funkar bra. Men en "riktig" uppdatering känns säkrare.

Nej! för fasen, kör inte iTunes-uppgraderingen!

  • Oregistrerad
  • 2008-02-09 01:40

Hmm lyckades cpa till det lite mer...
Iclarifiedupdateringen frös och sen försökte jag installera anysim och det frös igen. Detta sluta med att applelogan frös när jag försökte sätta på iphonen. Lyckligtvis lyckades jag återställa iphonen genom itunes...
Nu är det så att jag kan ringa med telefonen (1.1.2) om jag går in i kontakter... Om jag går in på keypaden så kastas jag snabbt bort. Sen kan jag heller inte ta emot samtal, för då börjar iphonen visa laddningscirkeln.

Någon som fått samma grej?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 02:04
Ursprungligen av imported_sphere:

Hmm lyckades cpa till det lite mer...
Iclarifiedupdateringen frös och sen försökte jag installera anysim och det frös igen. Detta sluta med att applelogan frös när jag försökte sätta på iphonen. Lyckligtvis lyckades jag återställa iphonen genom itunes...
Nu är det så att jag kan ringa med telefonen (1.1.2) om jag går in i kontakter... Om jag går in på keypaden så kastas jag snabbt bort. Sen kan jag heller inte ta emot samtal, för då börjar iphonen visa laddningscirkeln.

Någon som fått samma grej?

Jag tycker att det är fascinerande att man tar sig tid att beskriva ett problem UTAN att först leta om någon har haft samma problem. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta men samma fråga har ställts t om på samma sida! Och besvarats.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2008-02-09 01:53

sry fixade det... installerade bara iWorld från AppTapp! fyfan vad nice

körde guiden: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=649 på min 1.1.2 OOB och det funkade asbra!! hade redan swephone med svenska nummer installerat så allt funkade direkt. så jävla skönt!! har senaste 2v köpt 2 olika sim-chip som inte har funkat så kommer äntligen lösningen hurra!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 04:30

Adrian: Jag har för mig att du och jag sitter i samma båt!? Du har en "gammal" iPhone som varit 1.0.2 från början och uppgraderad/unlock´d med mera med mera...eller hur? Jag har samma i.v.f. Har du en guide på gång hur man skall göra med en sådan för att få 1.1.3 med 04.03.13_G??
Det råder en del förvirring med alla OTB begrepp etc. om du förstår mig rätt nu!?

Instämmer i hyllningskören! Fullkomligt klockrent!!

Bevaka tråden