Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 11:33

JGG: Jag försöker sätta den i recovery mode, jag håller inne power - går inte att starta om, händer inget. Äpplet är kvar.

Om jag däremot håller inne både power och home, så försvinner äpplet, skärmen blir svart och sen startar den för att visa äpple igen!

iTunes verkar inte vilja hitta iPhonen heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 11:38
Ursprungligen av iTac:

JGG: Jag försöker sätta den i recovery mode, jag håller inne power - går inte att starta om, händer inget. Äpplet är kvar.

Om jag däremot håller inne både power och home, så försvinner äpplet, skärmen blir svart och sen startar den för att visa äpple igen!

iTunes verkar inte vilja hitta iPhonen heller.

Håll ner båda power och home. Efter 10 sek släpp power knappen men håll ner home knappen i ytterligare 10 sek. iphone ska då vara i recovery mode. Koppa in den till datorn så kan du installera en ny firmware och starta från början.

//Rob

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 11:49

Tack Robo!:)

EDIT: iNdepence 1.3.2 beta fungerar med iTunes 7.6.

En fråga till, är det så att jag kan restora den till 1.1.3?
För jag har hört att det ska gå att unlocka den helt även från 1.1.3...

Ursprungligen av iTac:

Tack Robo!:)

EDIT: iNdepence 1.3.2 beta fungerar med iTunes 7.6.

En fråga till, är det så att jag kan restora den till 1.1.3?

Du måste nog gå ner till 1.1.1 för att jailbreaka...

Ursprungligen av iTac:

Tack Robo!:)

EDIT: iNdepence 1.3.2 beta fungerar med iTunes 7.6.

En fråga till, är det så att jag kan restora den till 1.1.3?
För jag har hört att det ska gå att unlocka den helt även från 1.1.3...

Det skall gå enligt geohots blog, men det verkar lite otydligt om det är från 1.1.2 och sedan att uppdatera eller om man kan låsa upp direkt från 1.1.3.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 12:21

Jag tror nog att idag blir det svårt att komma åt hackintosh forum. Men förhoppningsvis kommer iclarifed att skriva en bra guide.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 12:26
Ursprungligen av phindus:

Det skall gå enligt geohots blog, men det verkar lite otydligt om det är från 1.1.2 och sedan att uppdatera eller om man kan låsa upp direkt från 1.1.3.

Som det står på hackintosh forum så har någon låst upp 1.1.3 otb. Som jag har förstått det så går det att låsa upp direkt i 1.1.3. Men basebandet nergraderas till 4.02.13_G.

//Rob

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 11:58

Jag gör en 1.1.1 först. Tack för påminnelsen.

  • Medlem
  • 2008-02-08 12:21

Engadget skriver att 1.1.3 går att låsa upp, hoppas det stämmer, vill ha en 16gb (råkade skriva 1.1.3 tidigare), 1.1.3 har jag redan

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 12:22

Upplåsning via INSTALLER (BETA):

1. Add www.sendowski.de/iphone to your sources.
2. Then set Auto-Lock to never
3. Gunlock finns nu som automatiserat i "sedowski.de Unlock"-mappen.

Källa: http://www.sendowski.de/2008/02/08/ootb-112113-unlock-per-installer-beta/

Jag kommer testa detta senare idag med OOTB 1.1.2 iPhone's

Senast redigerat 2008-02-08 12:47
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 12:28
Ursprungligen av soft:

7. Restart iPhone and throw your ***sim out of the window

När man gjort allt. Vad har exakt hänt? Har den nergraderat bootloader? Har den fixat sim-upplåsning?
Ska jag uppgradera till 1.1.2 igen och köra AnySIM ? Det är lite oklart.

Varför skulle du köra anysim? Den låser upp basebandet så att du kan använda vilket sim som helst.

//Rob

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-08 12:51
Ursprungligen av soft:

Upplåsning via INSTALLER (BETA):

1. Add www.sendowski.de/iphone to your sources.
2. Then set Auto-Lock to never
3. Gunlock finns nu som automatiserat i "sedowski.de Unlock"-mappen.

Källa: http://www.sendowski.de/2008/02/08/ootb-112113-unlock-per-installer-beta/

Jag kommer testa detta senare idag med OOTB 1.1.2 iPhone's

Grymt! återkom med resultat asap

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 12:33

soft: funkar den?

iFun (inte jag dock) håller på att testa på en telefon nu, med geohots ursprungliga instruktioner (dvs via 1.0.2). Återkommer med resultat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 13:02
Ursprungligen av Adrian B:

iFun (inte jag dock) håller på att testa på en telefon nu, med geohots ursprungliga instruktioner (dvs via 1.0.2). Återkommer med resultat.

Jag tycker det skulle vara bättre att bekräfta att det går att köra direkt på en jailbreakad 1.1.2. Det är så krångligt att nergradera till 1.0.2 först (i vissa fall går det inte alls). Många har redan jailbreakade 1.1.2 så det skulle underlätta för dom avsevärt.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tycker det skulle vara bättre att bekräfta att det går att köra direkt på en jailbreakad 1.1.2. Det är så krångligt att nergradera till 1.0.2 först (i vissa fall går det inte alls). Många har redan jailbreakade 1.1.2 så det skulle underlätta för dom avsevärt.

Jo, jag tycker också det. Men nu valde den här personen att kasta sig över upplåsningen utan att läsa något först

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-08 13:13
Ursprungligen av Adrian B:

iFun (inte jag dock) håller på att testa på en telefon nu, med geohots ursprungliga instruktioner (dvs via 1.0.2). Återkommer med resultat.

Bekräftar att detta fungerade, uppe på 1.1.2 igen nu

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 13:12

Det var många på hackintosh som skrev att de körde guiden och via 1.1.2 och att det fungerade...

En fråga till, jag ska försöka öppna: jailbreak.jar för att slutföra 1.1.2 upplåsningen. Men vad händer, "jailbreak.jar" öppnar sig INTE! Varför inte då?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 13:15
Ursprungligen av iTac:

Det var många på hackintosh som skrev att de körde guiden och via 1.1.2 och att det fungerade...

En fråga till, jag ska försöka öppna: jailbreak.jar för att slutföra 1.1.2 upplåsningen. Men vad händer, "jailbreak.jar" öppnar sig INTE! Varför inte då?

Är java som inte startar då... Testa starta om datorn eller installera(om) java.
Kolla i aktivitetshandteraren om någon java eller dylikt hängt sig där.

Ursprungligen av iTac:

Det var många på hackintosh som skrev att de körde guiden och via 1.1.2 och att det fungerade...

En fråga till, jag ska försöka öppna: jailbreak.jar för att slutföra 1.1.2 upplåsningen. Men vad händer, "jailbreak.jar" öppnar sig INTE! Varför inte då?

Meddelande till alla som ska försöka sig på det här (i sann liftarens guide-anda): Ta Det Lugnt står skrivet på omslaget.

Testa följande:

• Uppdatera din Java-installation
• Öppna Systemmeddelanden och se vad som händer där.
• Starta om datorn och se vad som händer då.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 13:17

Jag har startat om iMacen och testat att starta jailbreak.jar igen, inget händer.

Hos Java.
"Mac-användare: Använd funktionen för programvaruuppdatering (finns på Apple-menyn) för att kontrollera att du har den senaste versionen av Java till din Mac."

Gjorde detta och det stod att inga uppdateringar fanns att hämta!

Det har hänt här också, men jag hittade inget svar där heller!
http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=21923

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 13:21

Adrian B,

Tror du det kommer ett program till installer man köra inom några timmar? Jag är inte så insatt i iphonen men har iaf lyckats jailbreaka den och beställde ett TurboSim häromdagen ( onödigt nu).

Vi som inte är så insatta kanske ska vänta tills det kommer ett program i installer som kör kittet!

Mvh Martin

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 13:24
Ursprungligen av Babbel:

Adrian B,

Tror du det kommer ett program till installer man köra inom några timmar? Jag är inte så insatt i iphonen men har iaf lyckats jailbreaka den och beställde ett TurboSim häromdagen ( onödigt nu).

Vi som inte är så insatta kanske ska vänta tills det kommer ett program i installer som kör kittet!

Mvh Martin

1. Sätt Auto-lås på aldrig
2. Lägg till www.sendowski.de/iphone i Installer sources
3. Gunlock finns nu som automatiserat i "sedowski.de Unlock"-mappen.

Tror man måste nergradera till 1.0.2 innan man gör detta.

Ursprungligen av Babbel:

Adrian B,

Tror du det kommer ett program till installer man köra inom några timmar?

Ja, som soft redan länkat så finns det ute. Hur bra det är vet jag inte, det är ju något hemmabygge och inte från geohot själv eller så. Jag har inte tittat närmare på den grejen, men jag tror säkert det kommer en lösning som bara kräver att man är kvar i 1.1.2 med airplane mode aktivt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 13:26

Soft:

Jag vet inte hur man nedgraderar

Får nog vänta tills det kommer bättre instruktioner. Har du provat om det fungerar?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 13:29

Har ingen iPhone att testa på ännu.
Men det finns guider ute på hur man nergraderar.
Hålla inne home+sleep o sätta iPhone i recover.. välja att restora till 1.0.2 firmwaren i iTunes.
Sedan att genom iNdepedenec(mac) elller iBrickr(Windows) kicka iPhone tillbaka ifrån DFU läget.
Sen indepedence/ibrickr igen för att aktivera/jaikbreak o lägga in installern så man kan lägga in de där.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-08 13:31

Okej. Om det är någon här inne som är lite mer hajj på sånthär än mig och får det att fungera så får ni gärna hojta till

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 13:47
Ursprungligen av Babbel:

Okej. Om det är någon här inne som är lite mer hajj på sånthär än mig och får det att fungera så får ni gärna hojta till

Har du en jailbreakad 1.1.2 iphone?

I så fall är det rätt enkelt.

Ladda ner gunlock.rar och ice040213_gfls.zip. Packa upp filerna.
Installera VT-100 Terminalen på iPhonen.
Med Cyberduck eller WinSCP kopiera över gunlock, secpack och ICE04.02.13_G.fls filerna till /usr/bin/ på din iPhone.
Ändra rättigeheterna till 755 (högerklicka på filerna och sätt x på alla grupper)
Sätt iPhone i flygplan modus.
Öppna VT-100 programmet och skriv:

cd /usr/bin

/bin/launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

./gunlock secpack ICE04.02.13_G.fls

(här kommer programmet att utföras. Om allt går bra så kommer det att stå: “Enjoy your unlocked iPhone…”.)

/bin/launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

Starta om iPhonen. Klart.

Ska kanske tillägga att jag har själv inte provat det. Så gör det på egen risk.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-08 14:03
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-02-08 13:32

Många inlägg på diverse forum samt Geohotz blogg tyder på att man inte behöver gå ner till 1.0.2 utan att det funkar fint på en jailbreakad 1.1.2

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-02-08 13:32
Ursprungligen av mizi83:

Många inlägg på diverse forum samt Geohotz blogg tyder på att man inte behöver gå ner till 1.0.2 utan att det funkar fint på en jailbreakad 1.1.2

Låter bra det!

Bevaka tråden