Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaruupplåsning till BL 4.6 (dvs OOB 1.1.2, 1.1.3) har kommit!

Tråden skapades och har fått 361 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-02-08 10:18
Ursprungligen av Adrian B:

Ha ha, tre person skrev om samma sak inom 3 minuter

Yes, vi sitter säkerligen inte och uppdaterar samma källa var femte sekund eller så.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 10:10

Om det nu kom någon guide hur man låser upp 1.1.2 iPhonen. Geo säger installera 1.0.2 först, en annan säger att man kan installera direkt i 1.1.2 om man har iPhonen i flygplan modus. Väldigt förvirrande. Hoppas det kommer en bra guide snart.

//Rob

Om det här stämmer är det ju underbart:

Before everybody starts downgrading their iPhones to 1.0.2 etc - you can do the unlock directly under 1.1.2 by first copying all the files to /usr/bin via WinSCP, putting the phone in the airplane mode and then executing the commands in terminal. Just a hint.

Det förutsätter ju förstås att man jailbreakat sin 1.1.2, men det har ju rätt många redan gjort antar jag.

Typ hela hackervärlden sitter och laddar om en hackintosh-tråd just nu

Tur att USA inte vaknat ännu

Det borde gå att göra ett färdigt script att detta på samma sätt som "the virginizer" som finns på i.unlock.no. Så man kan installera det från Installer och köra det rakt av, eller hur? (förutsatt att man har en jailbreakad 1.1.2 med airplane mode).

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-02-08 10:43
Ursprungligen av Adrian B:

Det borde gå att göra ett färdigt script att detta på samma sätt som "the virginizer" som finns på i.unlock.no. Så man kan installera det från Installer och köra det rakt av, eller hur? (förutsatt att man har en jailbreakad 1.1.2 med airplane mode).

Ja, det bör väl gå. Eller egentligen göra ett program av det som t.ex. anySIM eller som det programmet man laddar ner för att uppgradera till 1.1.3

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 10:22

Onödig post.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 10:29

En liten svensk quickguide hade varit perfekt. Nu börjar iallafall jag bli förvirrad i allt det här...Jag har "gunlock" mappen. Och de andra filerna man behöver.

1. Vilka filer skall till usr/bin?(Via SSH)
2. Hur kör jag dem via Terminal?
3.Nedgradera till 1.0.2, och sen 1.1.2?

Här är bästa instruktionerna jag sett hittills:

Here is a short and simple tutorial:

1. Install OpenSSH and Term-vt100 on your iPhone
2. Connect via WiFi to your iPhone using WinSCP
3. Copy all the files (gunlock, ICE04.02.13_G.fls and secpac) to /usr/bin
4. Set permissions of gunlock to 755 in WinSCP
5. Put iPhone in Airplane mode (IMPORTANT!)
6. Execute the following commands in Terminal:

launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

gunlock secpack ICE04.02.13_G.fls

launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

7. Restart iPhone and throw your ***sim out of the window

Frigöra plats

Hej jag har en 1.1.2 otb men nu har jag 1.1.3, När jag ska installera den geohot rån iclarified så när preparing files kommer upp så kommer man tillbaka till springboard. Jag har listat ut att det har med utrymme att göra, men jag har inga program installerade. Jag kan inte heller installera BossTools.

Finns det något sätt att ta bort filen som man hade när man installerade 1.1.3? (lite erfarenhet av WinScp)

MvH Oskar Svärd

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-09 13:12

Söker Iphone 1.1.2 firmware till Mac??

Någon som har en länk?

Det verkar bara vara pc filer i de guider som finns där ute.
Ska testa guiden från i.unlock.no men saknar 1.1.2 filen.

Mackan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-09 13:15
Ursprungligen av mackan1:

Någon som har en länk?

Det verkar bara vara pc filer i de guider som finns där ute.
Ska testa guiden från i.unlock.no men saknar 1.1.2 filen.

Mackan

Jag laddade ner både 1.1.1 och 1.1.2 från unlock.no

Eller, inte från den, utan via en länk som finns på deras sida

No offence iTac, men du har frågor av en sådan typ att du nog bör vänta på en guide.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 10:32

Rackarns! :/ Men det enda jag behöver är lite "kör" kommandon och vilka filer som skulle in usr/bin ju?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 10:40

1. klart
2. klart*?
3. klart
4. hur gör man det?
5. - busenkelt.
6. - busenkelt.

*Vad är mac's "WinSCP" ?

Tack för guiden sålänge:)

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-02-08 10:43
Ursprungligen av iTac:

1. klart
2. klart*?
3. klart
4. hur gör man det?
5. - busenkelt.
6. - busenkelt.

*Vad är mac's "WinSCP" ?

Tack för guiden sålänge:)

Använd Cyberduck eller Filezilla

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-08 10:42

fan va nice! Känner mig grymt sugen på att köpa en till iphone nu om detta verkligen funkar Får väl vänta på lite resultat först kanske.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 10:47

Hnke: bra, då hade jag rätt program från början. Behöver bara veta hur man ändrar "4. Set permissions of gunlock to 755 in WinSCP" fast i Cyberduck då...

EDIT: när jag högerklickar på "gunlock" så står det redan: "rättigheter rwxr-xr-x(755). Betyder det att det redan är fixat då?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-02-08 10:50
Ursprungligen av iTac:

Hnke: bra, då hade jag rätt program från början. Behöver bara veta hur man ändrar "4. Set permissions of gunlock to 755 in WinSCP" fast i Cyberduck då...

EDIT: när jag högerklickar på "gunlock" så står det redan: "rättigheter rwxr-xr-x(755). Betyder det att det redan är fixat då?

Ja, det ska stämma.

Om det nu bara kunde kunde komma ett riktigt JB till 1.1.3 som inte är en soft-upgrade så hade jag blivit glad. Är väldigt sugen på att uppdatera till 1.1.3 med senaste basbandet, men tycker att soft-upgrade varianten är lite osäker.

  • Medlem
  • 2008-02-08 10:57
Ursprungligen av phindus:

Om det nu bara kunde kunde komma ett riktigt JB till 1.1.3 som inte är en soft-upgrade så hade jag blivit glad. Är väldigt sugen på att uppdatera till 1.1.3 med senaste basbandet, men tycker att soft-upgrade varianten är lite osäker.

Enligt iPhone status ticker så finns det ett jailbreake till 1.1.3? Hoppas man kan låsa upp 1.1.3, är grymt sugen på en 1.1.3!!

Ursprungligen av JGG:

Enligt iPhone status ticker så finns det ett jailbreake till 1.1.3? Hoppas man kan låsa upp 1.1.3, är grymt sugen på en 1.1.3!!

Jo, via soft-upgrade.

  • Medlem
  • 2008-02-08 11:31
Ursprungligen av phindus:

Jo, via soft-upgrade.

Enligt status ticker så kan man jailbreaka OOB 1.1.3...

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-02-08 11:01
Ursprungligen av phindus:

Om det nu bara kunde kunde komma ett riktigt JB till 1.1.3 som inte är en soft-upgrade så hade jag blivit glad. Är väldigt sugen på att uppdatera till 1.1.3 med senaste basbandet, men tycker att soft-upgrade varianten är lite osäker.

Du menar upplåsning av 1.1.3s baseband? anySIM finns i version 1.3 och den låser upp det nya basebandet. Befinner du dig på en 1.1.3 får du uppgradera baseband annars kan du göra så att du uppgraderar till 1.1.3, sen nedgraderar och följer de guider som finns. T.ex. kan du sätta telefonen i airplanemode antingen i 1.1.2 eller sen när du fått en jailbreakad 1.1.3 och därefter köra anySIM 1.3

Ursprungligen av Hnke:

Du menar upplåsning av 1.1.3s baseband? anySIM finns i version 1.3 och den låser upp det nya basebandet. Befinner du dig på en 1.1.3 får du uppgradera baseband annars kan du göra så att du uppgraderar till 1.1.3, sen nedgraderar och följer de guider som finns. T.ex. kan du sätta telefonen i airplanemode antingen i 1.1.2 eller sen när du fått en jailbreakad 1.1.3 och därefter köra anySIM 1.3

Jag har en IPSF upplåst iPhone, den behöver du inte låsa upp basbandet utan den förblir upplåst efter uppgraderingar.. Som det ser ut idag så kan man köra vanlig update i iTunes, nedgradera till 1.1.1, JB, upgradera till 1.1.2, JB och sedan soft-upgrade till 1.1.3, installera signal.app och sedan köra. Då skulle jag ha senaste bb och en modifierad version av fw:n. Det jag hoppas kommer är ett jailbreak som man kan köra direkt på 1.1.3 utan att nedgradera och soft-upgrader (hur det är med signal.app vet jag inte med senaste versionen av soft-upgrade). Det har ju dykt upp flera buggar som indikerar att det skulle vara möjligt.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 10:58

Skummish, nu är jag i Airplanemode och skrev in första raden av kod och körde "return".
Men jag fick meddelandet "launchctl: Couldn't stat ("/System/Library/LaunchDeamons/com.apple.CommCenter.plist") No such file or directory
nothing found to unload.:tveksam:

Alla diskussioner om anySIM för BL 3.9 hänvisas till passande tråd, denna tråden handlar om mjukvaruupplåsningen av BL 4.6-telefoner.

Ursprungligen av Adrian B:

Alla diskussioner om anySIM för BL 3.9 hänvisas till passande tråd, denna tråden handlar om mjukvaruupplåsningen av BL 4.6-telefoner.

Nu syftade inte jag på anysim för BL 3.9 utan Jailbreak för 1.1.3, men det var väl lite utanför trådens ämne ändå kanske.

Skall låsa upp en OOB 1.1.3 BL 4.6 om några dagar om det fortsätter så här. Hur är det med att uppdatera sedan från 1.0.2 sedan när den är upplåst? Geohots IPSF-metod borde ju göra det möjligt att uppgradera utan problem. Det sägs så mycket aktivitet på hackint0sh just nu så det är svårt att hänga med och få någon bra överblick :).

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-08 11:21

Yay, nu gjorde jag fel.
Jag råkade ta "return" efter att ha skrivit endast till "LaunchDaemons" och sen började iPhonen tänka o tänka. Det går inte att stänga av den! När man kopplar den till iTunes så säger den att den inte går att koppla in pga. "okänt fel". Ska testa att göra en restoremode, eller nåt.

I restoremode så lägger den sig bara till med ett "apple" märke och nu går den inte att starta, den är fast där.

Hur var det man kom ur det läget?

  • Medlem
  • 2008-02-08 11:31
Ursprungligen av iTac:

Yay, nu gjorde jag fel.
Jag råkade ta "return" efter att ha skrivit endast till "LaunchDaemons" och sen började iPhonen tänka o tänka. Det går inte att stänga av den! När man kopplar den till iTunes så säger den att den inte går att koppla in pga. "okänt fel". Ska testa att göra en restoremode, eller nåt.

I restoremode så lägger den sig bara till med ett "apple" märke och nu går den inte att starta, den är fast där.

Hur var det man kom ur det läget?

Fick samma fel när jag SSH swephone när första versionen kom. Du måste nog sätta den i recovery mode...

Bevaka tråden