Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Help har gett upp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac Help funkar inte. Den söker å söker å söker men ingenting händer.

Jag har haft det här problemet lite från och till. Efter någon systemuppdatering för ett tag sedan funkade den men nu är det dött igen. Jag försökte slänga lite cache- och plist-filer men det hjälper inte.

Finns det någon universalfixare för detta?

• Medlem
  • 2003-05-22 19:56

Dessa plist filerna ser jag används när jag
kör igång Mac Help

samt en hel del cache filer.

~/Library/Preferences/com.apple.helpui.plist

~/Library/Preferences/com.apple.helpviewer.plist

prova att köra en
timestamp
för att kolla efter skumma filer.

De där plist-filerna sökte jag fram och kastade innan jag skrev inlägget. Ingen skillnad.

• Medlem
  • 2003-05-22 20:54

provat att rensa under
~/Library/Documentation/Help/

prova att lyfta ut aliasen som ligger där då?

även under
/Library/Documentation/Help

Micke

• Oregistrerad
  • 2003-05-22 21:13

Kör Cache Out X och se om det hjälper. Om det inte fungerar kan du manuellt ta bort hela com.apple.helpui mappen. Den hittar du i ~/Library/Caches/ mappen. Ta oxå bort com.apple.help.plist och com.apple.helpviewer.plist
som du hittar i ~/Library/Preferences/ mappen. Det ska nu förhoppningsvis fungera.

//Rob

Ok, nu rullar den igen men med ett litet följdbekymmer. Listan med program är nästa tom. Förmodligen bara ominstallation av programmen som fixar detta.

Tack för hjälpen.

• Oregistrerad
  • 2003-05-22 21:25

Det är därför man inte ska tömma /Library/Documentation/Help mappen. Endast om inget annat hjälper kan man ta bort Help mappen och sen lägga i några hjälp mappar åt gången och se vilket som struar. Normat är det ett alias som inte fungerar längre.

Du kan få tillbaka dem flesta hjälpfiler om du startar programmet och går in i hjälp menyn och startar hjälp. Brukar återställa hjälp aliaset. Fungerar inte på programm som installerar hjälp filerna direkt i /Library/Documentation/Help mappen.

//Rob

Ok.

Jag kan nog lägga tillbaka en del från jobbdatorn också.

1
Bevaka tråden