Det är dags att sluta höka över laptopen när jag är hemma o skaffa skärm+tangentbord+mus.. är väldigt skeptisk till trådlösa grejer och ännu mer till saker med larviga extraknappar , på jobbet har jag ett standard Dell och är lite inne på samma hemma, klassiskt layout (ett måste) och inte en centimeter plast som sticker ut där tangenterna slutar (handlovsstöd i gel separat mycket hellre än inbyggt)
Måste tyvärr beställas direkt från Dell, Logitech Deluxe 250 håller det samma klass som Dell tro? Logitech Ultra-X kanske, lite osäker på såna platta saker, skriver fortfarande en massa fel på macbooken. vilka är er favoriter?
Mus då, ännu svårare. Har just nu en pytteliten hama laptopmus, gilalr att man klarar sig på fingertopparna även dom det lätt kan bli lite krampaktigt med en så smal... i princip alla vanliga och även lyxiga är kanske inte för stora men åtminstone för höga. Är det bara jag som tänker så? Vill ha en så platt/låg mus som möjligt och absolut inte så stor att handloven åker runt på den, den ska få vila på bordet. Samtidigt är ofta laptop-möss ofta lite väl smala och lägre känslighet.
Förslag? Ergonomi framför allt.