Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp Kotten att välja tangentbord o mus!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är dags att sluta höka över laptopen när jag är hemma o skaffa skärm+tangentbord+mus.. är väldigt skeptisk till trådlösa grejer och ännu mer till saker med larviga extraknappar , på jobbet har jag ett standard Dell och är lite inne på samma hemma, klassiskt layout (ett måste) och inte en centimeter plast som sticker ut där tangenterna slutar (handlovsstöd i gel separat mycket hellre än inbyggt)

Måste tyvärr beställas direkt från Dell, Logitech Deluxe 250 håller det samma klass som Dell tro? Logitech Ultra-X kanske, lite osäker på såna platta saker, skriver fortfarande en massa fel på macbooken. vilka är er favoriter?

Mus då, ännu svårare. Har just nu en pytteliten hama laptopmus, gilalr att man klarar sig på fingertopparna även dom det lätt kan bli lite krampaktigt med en så smal... i princip alla vanliga och även lyxiga är kanske inte för stora men åtminstone för höga. Är det bara jag som tänker så? Vill ha en så platt/låg mus som möjligt och absolut inte så stor att handloven åker runt på den, den ska få vila på bordet. Samtidigt är ofta laptop-möss ofta lite väl smala och lägre känslighet.

Förslag? Ergonomi framför allt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-24 12:16

Jag kör samma mus/tangentbord setup både hemma och på jobbet och är väldigt nöjd med den setupen både ergonomimässigt och snygghetsmässigt: Ett Logitech UltraX Keyboard samt en Microsoft Explorer 3.0-mus. Är heller ingen fan av trådlöst, hade först ett Logitech-paket på jobbet och blev trött på att musen ofta trilskades (vilket gjorde att jag blev trött i armen av att kompensera när markören hamnade fel) och att tangentbordet ibland bara lade av. Men nu, efter byte även på jobbet, är jag nöjd.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-02-24 12:37

Jag måste erkänna att mot all förmodan så älskar jag Apple's nya tunna tangentbord:

Apple Store

Det är helt lysande både till XP och Mac måste erkännas. Trodde det skulle kännas billigt men det är det sista man kan säga. Skönt att skriva på!

D.

Jag håller med om Apples egna saker. Speciellt trådburna Mighty Mouse är helt underbar!

  • Medlem
  • 2008-02-24 18:16

]
MS Natural ergonomic keyboard 4000 ftw

edit: det är en riktig blaffa men skönt som fan

Intressant, alltihop. Lite lockad att köra på apples men då snackar vi en tusenlapp för mus+tb dessvärre. Som sagt itne 100% kompis med macbooken än heller, det är samma knappar där va? Men jag får ta och pallra mig iväg till närmaste äpplebutik och känna lite.

Blaffan här ovan såna är jag lite rädd för. En röst för UltraX ok, måste känna på ett lite.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-02-24 21:30

Jag kör Logitech Ultra Flat-X och Laser Mouse.
http://www.dustinhome.se/pd_5010105989.aspx
445kr för allt. Mitt andra Ultra Flat så jag är så klart nöjd (lite annorlunda känsla mot "vanliga" tgb).

Aha. inte otänkbar bundle.. käns prisvärt iaf. Synd att man aldrig ser bilder på möss med händer i närheten så man ser storleken realistiskt. , ...butiker är rätt dåliga nu för tiden att ha tangentbord och möss framme att peta på tycker jag.

1
Bevaka tråden