Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-07 00:32
Ursprungligen av iLind:

På TNT, så ska du använda siffrorna osm börjar med 80, väljer du referensnummer då så att du inte kör på fraktsedelnummer som är standard?

Japp, har försökt flera gånger. Inga resultat hos TNT.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 00:34

Okej, du är säker på att den skulle levereras den 6e och inte bara skickas som min den 6e? Min skickades i alla fall idag men har inte kommit upp än, tar väl ett tag.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-07 01:36
Ursprungligen av iLind:

Okej, du är säker på att den skulle levereras den 6e och inte bara skickas som min den 6e? Min skickades i alla fall idag men har inte kommit upp än, tar väl ett tag.

Rätt övertygad, den skickades den 1:a
Nu har numret ändrat sig och carrier är "Kuehne+Nagel".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 04:38
Ursprungligen av Rasmus:

Rätt övertygad, den skickades den 1:a
Nu har numret ändrat sig och carrier är "Kuehne+Nagel".

Rasmus: Precis samma här, datorn skickades 1a Mars, carrier är "Kuehne+Nagel" här också.
Håll oss gärna uppdaterade med vad som händer så ska jag göra detsamma.

Edit: Var bor du förresten Rasmus? Kan vi båda bo i Göteborg och därför fått "Kuehne+Nagel"?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-07 10:05
Ursprungligen av simonn:

Rasmus: Precis samma här, datorn skickades 1a Mars, carrier är "Kuehne+Nagel" här också.
Håll oss gärna uppdaterade med vad som händer så ska jag göra detsamma.

Edit: Var bor du förresten Rasmus? Kan vi båda bo i Göteborg och därför fått "Kuehne+Nagel"?

Jag bor i Visby

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 12:58

Sweet, nu har min beställning blivit skickad!

Din beställning skickades iväg 06.03.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 18.03.2008. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Hoppas den kommer tidigare, för den 18.03 är jag rätt upptagen.. :/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 02:19
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-07 10:04

Har testat, inget resultat.

Kuehne+Nagel här också sedan igår kväll. Och carriernr RTMLxxxxxxxx.

Inga svar på TNT eller UPS eller på KN's sida.
Jag bor för övrigt i Lund så jag tror inte det är något geografiskt med valet av KN.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-07 10:34

Jag har också fått KUEHNE & NAGEL som "Assigned Carrier" och ett "RTML..." nummer för tracking. Har försökt att tracka vi alla möjliga sidor, incl apecode utan att hitta ett jota om min order.

En lustig detalj är att samtidigt som informationen om "Assigned Carrier" kom upp så ändrades beräknat leverans datum från 2008-03-14 till 2008-03-06, vilket var igår, men inte fick jag någon burk igår inte...

Ursprungligen av a-born:

En lustig detalj är att samtidigt som informationen om "Assigned Carrier" kom upp så ändrades beräknat leverans datum från 2008-03-14 till 2008-03-06, vilket var igår, men inte fick jag någon burk igår inte...

Sant. Min har också ändrat leveransdatum till 08-03-06. hmm...

Vart har ni beställt era MBP ifrån ?

carrier has arrived, commencing!
Har precis packat upp den Nu ska jag installera den från en time machine-backup så det lär dröja ett tag

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-07 11:09

Jag har beställt min på apple.se

Ursprungligen av a-born:

Jag har beställt min på apple.se

samma här.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-07 13:57

Telefonen ringde precis:
TNT "Tjena det var från TNT, vi har ett paket till dig"
Jag "Sweet, nu blir jag glad. Den skulle ju inte komma fören den 13:e"
TNT "Va, nä men det är Rickard. Jag visste inte att du faktiskt beställt något som skulle levereras med TNT. Sorry"

Där satt man och hann bli lycklig innan allt grusades av att en kompis behagat skämta, med ovanligt lyckad timing...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 14:13

dayweed:
Oh, då skickas kanske våra med varandra, min skickades också igår (den 6e) och ska komma den 18e dock kanske den kommer nu i mitten v nästa vecka

a-born:
aj, lite taskigt, dock visste han ju inte om det ^^ fan vad surt för dig ^^

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 14:15

dayweed:
har du fått veta din budfirma?
vad har du fått för numemr? jag fick i alla fall ett 80xxx... nummer, fick du också det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 15:05

iLind: Ja, det verkar ju som det i alla fall! Väldigt trevligt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 15:07
Ursprungligen av iLind:

dayweed:
har du fått veta din budfirma?
vad har du fått för numemr? jag fick i alla fall ett 80xxx... nummer, fick du också det?

Nej, jag har inte fått veta budfirma men jag antar att det är TNT som tar över efter Arnhem eller nåt sånt. Jag har beställt tidigare (fyra gånger tidigare ska väl tilläggas) och då har det alltid varit TNT för min del.

Nummer har jag också nu, och det är som du. 80xxx osv, men det har inte uppkommit något om var den är någonstans.. Bara att statusen ska uppdateras snart står det.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-07 15:25
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 15:28

Jo, det har du rätt i Mija.. Kan du kanske flytta alla inlägg dit, eller ska vi själva kopiera oss dit? ;P

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-07 15:29

Jag har ingen rättighet att göra sånt här. Solly.

Då var det bara att glömma detta och låta helgen passera, får hoppas på att den dyker upp på måndag eftersom det står "Estimated Delivery Date: 6 Mar"

Trevlig helg!

Edit: Kunde inte låta bli, ringde UPS och de sa att den var i Holland och levereras till mig mellan kl. 9-17 på tisdag. Så va det me de!

Senast redigerat 2008-03-07 16:14
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-07 15:40

alomolife: Tack detsamma!

Min skickades som sagt igår 6 Mars.. Får min om ett tag som sagt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 18:14

Skriver på min nu, trevligheter. Gillar den hårt. Tog under en vecka, beställde i måndags.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 18:17

HEK:
what!?
beställde du nu i måndags, den 3e?
jag beställde då med och min _skickades_ igår!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-07 21:23

Beställde min den 26/2 och ringde idag o kollade med apple. Den transporterades med Kuhe & nagel från Kina till Holland och kom dit igår. Nu står det UPS som assigned carrier och jag upplystes om att det är TNT som levererar i Sverige. Troligen går den från Holland på måndag och då bör jag ha den här i mitten av nästa vecka o allra senast fredag. Det tar sin tid.....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-07 21:42

swedlad, oj, har du special beställd din mycket eller? tycker det verkar ta väldigt lång tid för dig i alla fall.

alltså är det typ hely slumpat hur de skickas eller? vissa verkar ju få vänta jätte länge som swedlad och vissa beställer och har den hemma på under en vecka, som HAK tydligen fått.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-07 22:03

Njae... 2,6 ghz, FCE installerat + att jag köper en ny väska + Office 2008 också.... Visst tar det lång tid för min leverans... surt.... men man får gilla läget. Det stressiga är att jag sticker till Istanbul 10 dgr på lördag så kommer den inte innan dess blir det jobbigt. Fast nu känns det säkert att jag får den i nästa vecka innan jag sticker....

(swedlad, oj, har du special beställd din mycket eller? tycker det verkar ta väldigt lång tid för dig i alla fall.)

Bevaka tråden