Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 15:04

peacerich:
Det stämmer bra, 2,4 Ghz med 7200 rpm. Allt annat i övrigt standard.

iLind:
Det står (fortfarande) att min ska komma mellan 13-14 mars. Först skulle den skickas 4 mars, men den skickades tydligen den 1

Jag frågade Applesäljaren om han trodde att jag hade min före helgen och han sa att det enbart var 20% chans.

Kan inte ni andra slå Apple en signal och kolla läget? Har man beställt så dyr dator ska man väl ändå få ringa och fråga... ?

Ursprungligen av simonn:

Kan inte ni andra slå Apple en signal och kolla läget? Har man beställt så dyr dator ska man väl ändå få ringa och fråga... ?

Jag ringde Apple idag klockan fem och fick prata med en glad norrman. Men det enda han kunde säga var att han trodde att jag kunde få upp info på apples tracker i slutet av veckan och att den transporterades från Kina.

Verkar som att det blir leverans i början på nästa vecka.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-04 15:10

simonn:

okej, men får väl hoppas för vår allas skull att det går fort när den väl kommer till NL
men om du får den tills på fredag borde du verkligen vara glad då det bara är den 7e då och den skulle ju komma 13-14e.

beställde ju min igår så tror inte att den kommer skickas förän absolut tidigast imorgon eller torsdag (som den skulle), ändrade dock inte så mycket, bara till glossy, engelskt OSX (ej tgb), remote, och ett fodral till den.

ringer man bara dit och säger sitt ordernummer eller? är det "020 120 9971" som ni ringer eller? bra att veta så kanske man kan slå en pling imorgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 15:22

iLind:

Nejdå jag ska inte klaga. Har dock en köpare på min gamla och är student med dålig ekonomi, så desto fortare den nya kan komma så jag kan sälja den gamla och få in lite pengar, desto bättre

Japp det är brara att ringa. Tryck 1 i huvudmenyn så blir det jätterbra

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-04 15:24

Okej, jo jag vet hur det är. Säljer bort 2st av mina stationära för att de 16 300kr som detta kostar ska kännas bättre

Okej, tack för det!

EDIT:
Simonn:
Kom på en sak, din skulle ju egentligen skickas den 4e, men skickades den 1a.
När beställde du den?
Min skulle ju skickas efter 3 dagar och i ditt fall skulle det betyda att den blev skickad samma dag som du beställde?

Senast redigerat 2008-03-04 15:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 15:57

iLind: Jag beställde den 28 feb per telefon precis när Apple Store öppnades och den skickades den 1. Tjatade dock lite på dom och sa att dom fick skynda på att om det gick

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-04 16:00

simonn: okej, men kul i alla fall att den skickades 3 dagar tidigare
hoppas att min blir skickad nu den 6e och inte blir försenad, beställde den igår och har redan börjat tröttna på att vänta ^^

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-05 10:41

Tror ni att man blir chockad? Tänkte precis ringa och fråga apple efter ett tracking number när en man vid namn Andreas ringer och säger att han kommer från TNT och är hemma hos mig om 5min? Jiihaa!!! Nu sitter jag o skriver på den... sweeeet! Den skulle komma 11-12mars... men nu är den här. Det trodde jag aldrig....

Ursprungligen av simon h:

Tror ni att man blir chockad? Tänkte precis ringa och fråga apple efter ett tracking number när en man vid namn Andreas ringer och säger att han kommer från TNT och är hemma hos mig om 5min? Jiihaa!!! Nu sitter jag o skriver på den... sweeeet! Den skulle komma 11-12mars... men nu är den här. Det trodde jag aldrig....

Scheisse! Grattis!! Retas du? Nej du låter för glad Grattis

Bara att gratulera! Min står fortfarande "in transit""........

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 11:09

simon h: Jäklar, det var inte illa alls! Grattis! Du får gärna posta någon bild så att vi andra som väntar i cirka 2-3 veckor till får se hur den är om du förstår. Tur att du var hemma!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-05 13:32

simon h:
daaamn, du vet ju verkligen hur man gör folk avundsjuka! men grattis nu vill jag också ha min tidigare ^^

som dayweed avslutar "Tur att du var hemma!" gör mig beskymrad =/ tänk om jag inte är hemma när den komemr då jag är ju i skolan om dagarna så =/

den blev idag satt på statusen "Förberedd för avsändning " (ska enligt planeringen skickas imorgon), kan man fortfarande ändra leveransadressen då? för i så fall skulle jag kanske kunna skicka till typ min farmor istället eller nått som är hemma och kan ta emot den.

hur lång tid brukar det ta innan de skickar den efter att statusen blivit "Förberedd för avsändning "?

Åååh! Jag vill ha min idag också! I vilken del av Sverige bor du i? Hoppas hoppas på en leverans den här veckan!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 15:29

Hm.. Intressant. Jag verkar ha fått tillbaks mina pengar för datorn nu på mitt personkonto. What the..? De kanske bara läggs där under tiden eller något, eftersom jag inte har sett någon "insättning" direkt.. Skumt.

Ursprungligen av dayweed:

Hm.. Intressant. Jag verkar ha fått tillbaks mina pengar för datorn nu på mitt personkonto. What the..? De kanske bara läggs där under tiden eller något, eftersom jag inte har sett någon "insättning" direkt.. Skumt.

Brukar det inte vara så att när man betalar med kreditkort så reserveras pengarna först, men dras först när beställningen skickas?

Eftersom din inte skickats ännu kanske tiden gått ut för hur länge de får reserveras och de hamnar åter igen på ditt konto.
Du har väl inte fått nån faktura ännu?

Ingen ny info för mig, ingen tracking info. Bara In Transit to Customer - Shipment on Schedule. Tur man ska bort i helgen så blir inte väntan så jobbig

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-05 15:48

peacerich: När jag beställde datorn med kreditkort drogs pengarna på en gång.

Det är nog så skulle jag tro, att tiden gått ut för hur länge de får reserveras. Men det är ju lite läskigt, då kommer jag se att de drar pengarna (igen) fastän jag betalat.. Hmm. Nej, ingen faktura eller något alls har jag fått, bara en orderbekräftelse.

Det låter ju bra det, härliga tider! Tur att jag är ledig på fredag så att jag kan sova bort halva dagen. Haha. Dessutom stod det i ett mail jag fick att den ska skickas den 7:e, så vem vet?

Edit: Nu är min förberedd för avsändning!
Fick ett brev som sagt den 3:e om att min order skulle skickas den 7:e och det verkar ju kunna stämma nu!

Senast redigerat 2008-03-06 17:19

Nu har det varit tyst länge, förmodar att ingen fått sin dator ännu?

Ringde faktiskt Apple Store förut idag, dom gissade att det blir mitten på nästa vecka.

Ursprungligen av alomolife:

Nu har det varit tyst länge, förmodar att ingen fått sin dator ännu?

Ringde faktiskt Apple Store förut idag, dom gissade att det blir mitten på nästa vecka.

Ringde innan och fick beskedet att den kommer på måndag.
Efter jag mailat dem igen och frågat en sak så ringer de upp och säger att om jag har tur så får jag den imorgon.

nu står det:
07 mar 2008 02:51 Malmo Out For Delivery

Håller tummarna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 22:13

Najs Själv fick jag min äntligen skickad idag Den borde komma typ fredag nästa vecka eller måndagen efter.

Nu har jag ju mitt 80xxx... nummer, visst är det väl det jag ska använda på TNTs sida? Hur lång tid tar det innan de uppdaterar så att man kan kolla efter paketet?

På "Assigned Carrier" står det bara:
"In transit to final destination - carrier details to be updated shortly"

En lite rolig grej är ju att till "simon h" så ringde de först strax innan de kom, men på deras egna sida (om man sedan går inte på "för apple kunder") så står det att de enligt Apples riktlinjer ej ringer till mottagaren före.
Är väl bara att hoppas på att de ringer då jag inte är hemma men kan fixa hem farsan på 2min så

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 22:15

Andreas Th:
vart kollar du för att hitta det där? på TNTs sida eller på sidan man kommer till när man klickar på "spåra leveransen" ?
för i alla fall på den senare för mig så finns det inga tider.

EDIT:
Juste det andreas, hur lång tid tog det nu för dig från att de skickade den tills imorgon om du får den då?

Ursprungligen av iLind:

Andreas Th:
vart kollar du för att hitta det där? på TNTs sida eller på sidan man kommer till när man klickar på "spåra leveransen" ?
för i alla fall på den senare för mig så finns det inga tider.

EDIT:
Juste det andreas, hur lång tid tog det nu för dig från att de skickade den tills imorgon om du får den då?

Tjabba, det är på TNT
Min skickades i måndags och kom alltså till sverige igår.

07 mar 2008 02:51 Malmo Out For Delivery
06 mar 2008 14:03 Malmo Import Received
05 mar 2008 22:20 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
05 mar 2008 17:16 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
05 mar 2008 17:15 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
04 mar 2008 16:40 Pudong International Airport Truck Involved In Accident Or Delayed In A Traffic Jam
04 mar 2008 09:22 Shanghai Shipped From Originating Depot
04 mar 2008 09:10 Shanghai Consignment Received At Transit Point
03 mar 2008 10:21 Shanghai Consignment Picked Up

Har gått jäkligt fort ändå!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 22:29

okej, ja men då tog det ju bara 3 dagar innan den kom till Sverige Och en dag till innan den kommer hem till dig.De jobbar väl inte på helger, i så fall om jag har samma tur som dig, borde jag kunna få min på knske onsdag/torsdag då

Men nummret du söker med på TNTs sida. Är det det som står under Our "Delivery Reference Number" som finns på Apples sida? (om man går in på sin beställning och där klickar på knappen "spåra leveransen")
Mitt börjar med 80.

Ursprungligen av iLind:

okej, ja men då tog det ju bara 3 dagar innan den kom till Sverige Och en dag till innan den kommer hem till dig.De jobbar väl inte på helger, i så fall om jag har samma tur som dig, borde jag kunna få min på knske onsdag/torsdag då

Men nummret du söker med på TNTs sida. Är det det som står under Our "Delivery Reference Number" som finns på Apples sida? (om man går in på sin beställning och där klickar på knappen "spåra leveransen")
Mitt börjar med 80.

Japp det är med 80-numret Jag var tvungen att ta det från min faktura eftersom jag inte kan spåra via apple.se av någon anledning. Man väljer sedan Spåra en försändelse med referensnummer på tnt.se
Jag har dessutom sparat mitt nummer där så att jag kan uppdatera varje kvart O:-)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 22:39

Najs, tack så mycket, nu fick jag svar på nästa fråga också, att det skulle vara referensnummter Dock finns inte min med på TNTs sida än =/ Kommer väl med imorgon.
Hoppas nu att de inte på något sätt strular till det här i Sverige för dig så att du får den nu innan helgen

Ursprungligen av iLind:

Najs, tack så mycket, nu fick jag svar på nästa fråga också, att det skulle vara referensnummter Dock finns inte min med på TNTs sida än =/ Kommer väl med imorgon.
Hoppas nu att de inte på något sätt strular till det här i Sverige för dig så att du får den nu innan helgen

Hoppas jag med
Med lite tur så får du väl din i mitten av nästa vecka också. Fint som fasen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 23:11

Ja, bara att hoppas på

Föresten, när får man fakturan? För jag behöver den så att jag kan skicka den till CSN och få mitt parrallels För man får väl en e-faktura på mailen? Kommer den efter att man väl fått varan eller?

Ursprungligen av iLind:

Ja, bara att hoppas på

Föresten, när får man fakturan? För jag behöver den så att jag kan skicka den till CSN och få mitt parrallels För man får väl en e-faktura på mailen? Kommer den efter att man väl fått varan eller?

Jag loggade in på mitt konto på apple.se och valde "skriv ut faktura". Sen valde jag att skriva ut som pdf och skickade den till mecenat tillsammans med mecenatkortnumret. Tre dagar senare fick jag nyckel till parallels
Så du har redan rätt faktura till hands

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 23:22

Oh, najs, tackar Dock verkar jagi nte kunna skriva ut till PDF med FireFox =/ Får lösa det imorgon.

Haha, då kan man ju lura CSN egentligen, bara att beställa en Mac, skicka in fakturan til ldem och sedan avbeställa Macen om man vill ^^

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-06 23:25

Jag kollade precis min status på Applestore och det står att datorn ska levereras den 6 mars. Det är ju idag! Jag har dock inte hört något från någon budfirma, eller fått någon lapp i brevlådan.

Jag har fått ett "Carrier Tracking Number" som består av 20 siffror. Någon som vet vilket företag man spårar såna nummer hos?

Har även ett med tio siffror som börjar på 80.... Funkar dock inte hos TNT.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-06 23:34

På TNT, så ska du använda siffrorna osm börjar med 80, väljer du referensnummer då så att du inte kör på fraktsedelnummer som är standard?

Bevaka tråden