- Pehr
- Medlem ●
- Norrköping
OMG!
helt overkligt som sagt...:cool:
Vad gör man när lödstationen gett upp? Sågar lite...tog några gamla ikeahyllor och gick loss. Inte helt perfekt i passformen men jag var inte speciellt noga heller:p Skulle mest kolla om måtten på ritningen funkade ok.
Nice! Kul du fått båt
Ser ut som idéen kommer vara funktionell.
Hej ni, någon som vet hur höga skruvplintarna är i doepfer-rack? D v s hur många millimeter ned från frontpanelens överdel kan man börja sätta jackar/switchar e t c. Hittar inte den infon på doepfers hemsida.
Eller har ni andra förslag på bra euro-rack-ramar till hemmabyggen?
snyggt! täcke ist för stödben än så länge?
Jepp, med Pippi Lågstrump på;)
Kom på att rattarna och spakarna måste tas med i beräkningen vid upp/nedfällning också men det går nog bra tror jag. Bara flytta fram/bak övre och nedre båten i värsta fall. Mkt småpill kvar som t ex hur man smidigt ska kunna ta loss/sätta fast båtar utan att behöva ta av panelen. Och jag har inte bestämmt vilket material den slutgiltigt ska byggas i. Teak? Alu? En sjukt funktionell lösning av buchla måste jag säga iaf! Tar ju (nästan) ingen plats alls ihopfälld!
Annan viktig fråga är vad som ska vara i 3:e båten?
pot-shopping. Electrokits pottar ser ut hatt ha längre skaft än Futurlecs? Nån som vet om det är så? Jag vill ha de korta skaften...
edit: Äh vad fanken, har ju en sticksåg med bågfilsblad... Electrokit får det bli, de är ju snabbare oxå.
// Z - har börjat komma igång med byggandet igen
Ajdå - ja, det går ju att byta ut!
Jag fixade till min phaser idag. Nu låter den grymt!
Samt lite småfix med oscillatorerna - PWMen fungerar nu, samt fine tune. Hurra!
Måste ta itu med bleedthrun bara. Ska försöka decoupla järnet imorgon. Men är osäker på om det verkligen räcker.. Får hoppas det.
Känner mig duktig - har fixat hörlursutgång på ASMen och switchbar transpose-funktion med hjälp av ett extra kort med en TL082a som dubbel spänningsföljare... slängde på en fetare plastkondning för att sample&holden från klaviaturet skulle hålla tonen bättre.
Nu är det bara de fjantande enveloperna kvar...fast dom kanske trilskas för att den vill vara SEM-orginal...
Joks, Snyggt! Du får gärna posta ritningen på den!
Oldschool (läs okunnig) som man är så är ritningen gjord på vanligt ritningspapper:tveksam: men när jag börjar jobba till hösten kan jag ju göra kopior och skicka till de som är intresserade!
Vill passa på att tipsa om att Ken säljer Serge VCSerna nu:)
Oldschool (läs okunnig) som man är så är ritningen gjord på vanligt ritningspapper:tveksam: men när jag börjar jobba till hösten kan jag ju göra kopior och skicka till de som är intresserade!
Vill passa på att tipsa om att Ken säljer Serge VCSerna nu:)
Beställt x 2
+ ringmodulatorn.
http://www.cgs.synth.net/modules/cgs67_rrm2.html Yes! Där - äntligen en ringmodulator som jag kan bygga!
Aha, det kom ju lägligt. Jag har den passiva CGS RR, och funderade just på att jag behövde designa lite aktiv elektronik runt den. Jag har iofs funderat på att labba med nån form av compander oxå.
http://www.cgs.synth.net/modules/cgs67_rrm2.html Yes! Där - äntligen en ringmodulator som jag kan bygga!
Kööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööp!
>Four quadrant multipliers have more or less replaced ring modulators in synthesizers
Men kära nån, nu har Ken supit loss igen!
Tror jag behöver en ny PT2395 - för pinne 3 spottar ut jättekonstiga vågformer - och det borde den inte göra..
I övrigt - så har jag borrat i låda och satt ner panelen och försökt spela lite på den - tycker jag har alldeles för mycket dist - vet ej varför. Det är ganska konstigt. Men några moduler blir verkligen smutsiga. Både på ett bra och dåligt sätt...