Skrevs ursprungligen av Matts E. Lindmark
Jag tycker aldrig att det är lämpligt att byta system för ett forum och radera alla gamla inlägg och användare. Då raderas ju också konkurrenskraften som faktabank.
Som jag skrivit tidigare så gick det hela lite fort. Jag hade gärna sett en annan, inte fullt så forcerad övergång. Tyvärr får man inte alltid som man vill.
Vi kommer att se om vi kan återskapa en del eller all information som fanns i de gamla forumen, men precis som i alla andra sammanhang får man väga för och nackdelar. Historia har sitt intresse, men forum är till största delen färskvara. Värdet i ett forum ligger i i första hand i de användare som finns där, inte i vad dessa skrev för ett år sen.
Risken är stor att användarna hellre söker upp ett annat forum. MacWorld måste se till att alla gamla inlägg finns kvar, om inte annat som ett arkiv.
Skönt att höra din omsorg om MacWorld. Du brukar annars inte försitta några tillfällen att tala om hur dåliga vi är;)
Men du behöver inte oroa dig. Sedan starten för mindre än 48 timmar sedan har 450 medlemmar registrerat sig och skrivit 750 inlägg. Så om något så har de nya forumen satt fart på en ganska avsomnad verksamhet.
Annars lär jag inte regga om mig där utan håller mig till andra forum (bl.a detta).
Jag tror inte du skulle regga dig oavsett vad vi gjorde. Kom ihåg att vi tar betalt för webbsajten, och vi köpte Macpressen. Båda dessa saker har du tidigare sagt att de var och en för sig är tillräckliga för att du inte ska vilja ha med oss att göra. Så det här är väl bara ytterligare en sak på en lång lista över saker du inte gillar hos oss.
Vi får helt enkelt försöka klara oss utan din välsignelse:D
Nils Holmlöv
Chefredaktör, MacWorld och macworld.se
[Edit: formattering]