Själva sidan ser ut som vilken automatiskt genererad sida som helst. Snygg, men inte ovanlig, så den känner jag inte att jag behöver ge kritik på.
Det viktiga är innehållet, och där ska du fokusera på bilder. Skit i text. "Ett skolarbete där uppgiften var att skildra en plats och framkalla en känsla" är helt onödigt att skriva ut. Ta bort det. "Ett skolarbete där uppgiften var att skildra en hobby". Bort.
Ta bort "blandat", och gör fler sidor under projekt. Som besökare struntar jag fullkomligt i om bilderna varit del av något projekt eller inte. Ta bilder som känns som att de kanske hör ihop, och lägg under en flik.
Om du inte är en stark skribent (vet jag inte om du är eller inte) ska du försöka hålla ned text till ett minimum. Vad tänkte du ha under information? Om det inte är något du tror att folk verkligen måste veta skulle jag nog ta bort det med.
En portfolio-site handlar om dina bilder, och möjligen intressanta saker du kan säga om dem. Men då måste texten var riktigt jävla bra, annars gör den bilderna sämre. Texten ska berika bilderna, inte tala om vad vi ser.
Tillägg:
Flera av bilderna är väldigt bra, men det finns kanske några du skulle kunna ta bort. Jag tänker inte säga vilka, men om du under pistolhot blev tvungen att ta bort fem bilder kanske du inte skulle ha så svårt att välja?
Alla bilder som inte är "bäst" drar ned helhetsintrycket. Hellre en bra bild, än en bra och tjugo mindre bra.