Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen iPhone

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iDan:

Det värsta tycker jag är all den information som finns i telefonen och som kommer på avvägar. Alla kontakter, mess, e-mail, e-postadresser, information i kalendern, koder etc som kan gå att vaska fram för en nyfiken tjuv kan ställa till det ganska ordentligt!

Visst, det går att ha telefonen låst hela tiden men det blir jobbigt att låsa upp den varje gång man ska ringa - FÖR jobbigt tycker jag, än så länge.

Jag efterlyser ett lås som aktiveras när telefonen är längre bort än X meter från mig...

Jag tyckte det var mycket värre när min MacBook blev tjolad vid ett heminbrott för några år sedan. All musik, bilder, filmer, dokument: buh-bye hallonpaj. Men med iPhonen är den ju synkad till datorn, så jag har inte förlorat ett dritt vad jag vet.

Men visst är det läskigt om jag har skrivit något kontonummer i minnesanteckningarna. Tror jag ska upp och leta upp det där IM-nummret så jag kan låsa den helt...

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-14 18:47

men ha lås på era telefoner få guds skull.
ställ in att det aktiveras efter 5-15 min. om det nu är så fruktansvärt jobbigt att låsa upp så kör antingen samma siffra eller sätt tiden på aktivering till 4timmar.
ändra sen också så att att all data på telefonen raderas efter 10 misslyckade försök att låsa upp telefonen.

Hade jag varit du valfrid så hade jag hänvisat till iphonecafé och vad de tar för en telefon.
de försäkringsbolag som jag har varit i kontakt med ser inte till vad abonnemanget kostar och att du måste teckna nytt eller liknande. och än så länge är det väl bara iphonecafé som säljer iPhones utan abonnemang i Sverige
Lycka till

Ursprungligen av thor:

men ha lås på era telefoner få guds skull.
ställ in att det aktiveras efter 5-15 min. om det nu är så fruktansvärt jobbigt att låsa upp så kör antingen samma siffra eller sätt tiden på aktivering till 4timmar.
ändra sen också så att att all data på telefonen raderas efter 10 misslyckade försök att låsa upp telefonen.

Hade jag varit du valfrid så hade jag hänvisat till iphonecafé och vad de tar för en telefon.
de försäkringsbolag som jag har varit i kontakt med ser inte till vad abonnemanget kostar och att du måste teckna nytt eller liknande. och än så länge är det väl bara iphonecafé som säljer iPhones utan abonnemang i Sverige
Lycka till

Om man raderar all data efter 10 misslyckade försök, blir det inte lättare att börja använda den då? (Jag kanske är dum i huvudet. Det raderar säkerligen inte lösenord och sånt, men ändå...)

Ingen ny telefon från Folksam. Jag hade inte allrisktillägget som täcker sånt här, de ersätter bara vid rån och överfall.

Jag glömde att det är dyrt att vara helt ärlig vid sådana här tillfällen, jag är känd för att vara dumsnäll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 08:48
Ursprungligen av Valfrid:

Ingen ny telefon från Folksam. Jag hade inte allrisktillägget som täcker sånt här, de ersätter bara vid rån och överfall.

Jag glömde att det är dyrt att vara helt ärlig vid sådana här tillfällen, jag är känd för att vara dumsnäll.

så du tycker du skulle hittat på att du blev rånad/överfallen för att försäkringsbolaget skulle ge dig pengar som du egentligen inte har rätt till?

Ursprungligen av martenj:

så du tycker du skulle hittat på att du blev rånad/överfallen för att försäkringsbolaget skulle ge dig pengar som du egentligen inte har rätt till?

Nja, enligt mitt försäkringsbrev ersätter de egendom vid stöld. Men i det finstilta står det att det enbart gäller om jag omedelbart uppmärksammar stölden. Så det sista är ju diskutabelt, vad som menas med "omedelbart, direkt" just vid fickstöld. Hur många minuter får passera? Räknas det om jag uppmärksammade den person som förmodligen gjorde det, även om jag inte stoppade honom vid tillfället? Så det ska jag ringa Folksam och förtydliga, och se vad de säger. Inga lögner såklart.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-21 21:43

Jag har aldrig provat att slå in fel lösen 10 ggr, men det låter ju dumt om den skulle ta bort lösenordet. fick man inte en PUK-kod när man köpte den? någon som orkar testa, jag hade gjort det om det inte var så att jag senast igår var tvungen att rensa telefonen för att AirShare.app f**kade upp telefonen...och det tar sin lilla tid

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-21 22:46
Ursprungligen av thor:

Jag har aldrig provat att slå in fel lösen 10 ggr, men det låter ju dumt om den skulle ta bort lösenordet. fick man inte en PUK-kod när man köpte den? någon som orkar testa, jag hade gjort det om det inte var så att jag senast igår var tvungen att rensa telefonen för att AirShare.app f**kade upp telefonen...och det tar sin lilla tid

Det är skillnad på telefon kod och SIM kod. (dvs i det här fallet hjälper puk koden inte)

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-27 00:05
Ursprungligen av ufred:

Det är skillnad på telefon kod och SIM kod. (dvs i det här fallet hjälper puk koden inte)

så klart det är, tänkte inte efter ordentligt innan jag postade. Ja, jag vet faktiskt inte hur det fungerar med telefonlåskoder då, har alltid haft det, och har alltid kommit ihåg den så det har aldrig blivit ett problem. mer känts trygg när ens telefoner försvinner.
Om någon vet får de gärna berätta

Flyttade tråden till "iPhone mobiltelefon". Svårt att se varför den skulle ligga under "Garantier & Service".

/Mod

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-26 22:46

Slog ihop 2 trådar om stulna iPhones
/mod

Bevaka tråden