Ser att du är online – så jag ska ge mina kommentarer med en gång.
Som helhet – snyggt. Kul med den lilla nedvikta fliken i vänsterhörnet
Saknar vem du är. Visst läser man alla texterna inkl atc så får man en viss bild men jag skulle vilja ha en sammanhållen text om dig, speciellt som du säger att detta ska vara din personliga sida.
Tekniskt
När jag hade sett sidorna en gång och började hoppa mellan dem genom att använda menyn fick jag vid flera tillfällen felmeddelande, se skärmdump. Som macanvändare är jag ju modig så det fick bli fortsätt och då ladda sidan helt OK
Utseende – tillgänglighet
Rubrik – färg
Färgen på "contentheading" (t ex Home: Mission Statement) tycker jag är för svagt grå mot det vita – jag har svårt att uppfatta den, Skulle ha önskat den lite mörkare. Däremot är det helt OK med nyanser i toppbilden
Nytt avsnitt - blankrad
Här är du ganska inkonsekvent – ibland ar det bara ny rad – ibland blankrad. Tror du skulle tjäna på att konsekvent ha en blankrad mellan varje stycke. Speciellt som du använder en ganska liten (men helt OK) grad.
å blir a på "dator-sidan
Har du tappat ditt "å"? Ser man till språket i övrigt så verkar det inte slarv men å blir till a på väldigt många ställen
T ex "En dag pa jobbet när vi hade lite att göra berättade jag för nagra av mina kompisar om det jag kallar för min "sweet setup".
I korthet gar det ut pa att konfigurera datorn sa att man med minsta möjliga möda ..
Snygga ikoner på sidorna – utom en. Video: pdf-ikonen - den ser ut som den körts genom något förenklingsprogram
Småpill
Stavning, sidan Video
2:a punkten Planera din filming/förberedelser - ska väl vara filmning
7:e punkten Encoding och distribtion – ska väl vara distribution
Stavning II
Smaksak, men själv föredrar jag webb med två "b" när man skriver på svenska, dvs webbdesign. Inte något jag har hittat på utan jag följer Datatermgruppen eftersom jag håller med om deras resonemang.
Särskrivning
Lyser i stort sett med sin frånvaro, tack! Hittade en liten miss på Home, sista stycket "se dig om kring.
Bild, sidan Foto
Kameran har en lite ful kantlinje till vänster, som sticker upp ovanför kameran. (Videokameran på nästa sida är snyggare frilagd)
Som sagt, det var lite småsaker jag hade att säga - i övrigt tycker jag den är snygg och funktionell