Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför inte? Kommentera gärna www.andreee.se

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej likasinnade!

Bifogar här min personliga hemsida. Den är under uppbyggnad, men har en del content, även foto och hemmavideo. Huvudmenyn tar en till olika sektioner och på alla sidor finns nåt content. Däremot är inte submenyerna aktiva, då innehåll saknas där.
Eftersom jag fortfarande ändrar en del och testar än det ena än det andra hade det varit kul att höra vad folk tycker spontant.

Titta på http://www.andreee.se och återkom med kommentarer om ni vill!

Till de som säger sin mening, vad den än må vara, tackar jag i förhand.

Ha det,

Andrée

Ser att du är online – så jag ska ge mina kommentarer med en gång.

Som helhet – snyggt. Kul med den lilla nedvikta fliken i vänsterhörnet

Saknar vem du är. Visst läser man alla texterna inkl atc så får man en viss bild men jag skulle vilja ha en sammanhållen text om dig, speciellt som du säger att detta ska vara din personliga sida.

Tekniskt
När jag hade sett sidorna en gång och började hoppa mellan dem genom att använda menyn fick jag vid flera tillfällen felmeddelande, se skärmdump. Som macanvändare är jag ju modig så det fick bli fortsätt och då ladda sidan helt OK

Utseende – tillgänglighet

Rubrik – färg
Färgen på "contentheading" (t ex Home: Mission Statement) tycker jag är för svagt grå mot det vita – jag har svårt att uppfatta den, Skulle ha önskat den lite mörkare. Däremot är det helt OK med nyanser i toppbilden

Nytt avsnitt - blankrad
Här är du ganska inkonsekvent – ibland ar det bara ny rad – ibland blankrad. Tror du skulle tjäna på att konsekvent ha en blankrad mellan varje stycke. Speciellt som du använder en ganska liten (men helt OK) grad.

å blir a på "dator-sidan
Har du tappat ditt "å"? Ser man till språket i övrigt så verkar det inte slarv men å blir till a på väldigt många ställen

T ex "En dag pa jobbet när vi hade lite att göra berättade jag för nagra av mina kompisar om det jag kallar för min "sweet setup".
I korthet gar det ut pa att konfigurera datorn sa att man med minsta möjliga möda ..

Snygga ikoner på sidorna – utom en. Video: pdf-ikonen - den ser ut som den körts genom något förenklingsprogram

Småpill
Stavning, sidan Video
2:a punkten Planera din filming/förberedelser - ska väl vara filmning
7:e punkten Encoding och distribtion – ska väl vara distribution

Stavning II
Smaksak, men själv föredrar jag webb med två "b" när man skriver på svenska, dvs webbdesign. Inte något jag har hittat på utan jag följer Datatermgruppen eftersom jag håller med om deras resonemang.

Särskrivning
Lyser i stort sett med sin frånvaro, tack! Hittade en liten miss på Home, sista stycket "se dig om kring.

Bild, sidan Foto
Kameran har en lite ful kantlinje till vänster, som sticker upp ovanför kameran. (Videokameran på nästa sida är snyggare frilagd)

Som sagt, det var lite småsaker jag hade att säga - i övrigt tycker jag den är snygg och funktionell

KaRo

Hej !
Jag har bara snabbtittat men jag gillar din sida. Kul med fliken i vänsterhörnet som ändrar färg. Händer lagom mycket på sidan. Fast video gjorde mig lite åksjuk i början men sedan kom belöningen med härlig utsikt.

Tjena!

Kul att du tog dig så mycket tid! Jag skulle nog varit noggrann med att säga att det innehållet som ligger uppe nu är strikt för att kolla navigering och så. Sen är man ju lite anal till sitt sätt, så jag har ju stylat en del, mest för att peppa mig själv och inte bli helt knäckt varje gång jag laddar sidan.

Att saker och ting strulade vid navigeringen kan ha att göra med att jag jobbar med den just nu. Bryr mig inte om att lägga ut nån "sajten är offline". Jag har inte lanserat officiellt än, så det är som det är.

Allt som har med stavning och å och ä kan vi skippa. Självklart måste det korrekturläsas innan jag sprider länken "officiellt". Avsaknad av å har att göra med att jag uppdaterade från jobb (bor i Schweiz)- måste älska Joomla!

Det där med stycken tar jag verkligen till mig. Skall tänka på det och bestämma mig. Att skriva bra är nånting jag vill utveckla, även format.

Särskrivning är av ondo- agreed!

Som sagt: tack för att du tog dig tid. Jag skall också tänka över det där med svenska när man skriver på svenska

Tack för din positiva feedback. Sitter här och knappar medan min bättre hälft jobbar nattskiftet. Tack vare er uppmuntran orkar jag lite till...

Lär ju ta en månad eller nåt att lägga upp den lista av artiklar jag föresatt mig....

1
Bevaka tråden