Sitter med samma pinsamma iLands problem. :9
Köpte nyligen en 40" Full HD TV men har fortfarande inte lyckats bestämma mig hur jag ska lösa själva mediacenter bygget. Både jag och tjejen sitter med varsin bärbar, och jag vill göra allt enkelt så även tjejen kan hantera det, samt att vi vill undvika kablar så mycket som möjligt går. Så jag funderar på om det är så enkelt som en airport express till iPodHiFin som får ta hand om musiken via airtunes, så slipper man ha TV på för att kunna spela sin musik, och en Apple TV till TVn för resten. Problemet är att det känns lite rubbat att när man hyr en DVD så måste man rippa den innan man kan kolla på den, det är att göra något enkel krångligt vilket är motsatsen till det jag vill, där känns en MacMini som lösningen, då måste man dock ha en tangetbord, och mus i krokarna, hade gärna sett att MacMini och ATV parade sig så man fick det bästa av de 2 världarna. Det finns ju rykten om en ny MacMini så jag håller i hatten en stund till, med lite tur så faller mina önskningar in. Som redan sagt, ack alla dessa iLands problem.
Har dock några ytterligare frågor.
1. Hittar Apple TVn all musik + bilder i nätverket så både min och tjejens dators material kommer med?
2. Apple TVn saknar väl airtunes, i den meningen att jag inte kan koppla iPodHifin till AppleTVn och spela musik utan att sätta på TVn.
/Fred