- Konrad
- Medlem ●
- International user
DN gick också å provade EE eller vad den heter,den sjukt lilla, motsvarigheten till air hos asus eller så. de passade på att skapa myten... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=752092
urfånigt. var är journalistiken?
men zoegas forza i en mocca-bryggare ska det vara!
Classic Gran Dia eller Löfbergs Jubileumsblandning i vanlig bryggare men om jag fikar ute så blir det vanligtvis på Waynes - de har gott kaffe
DN gick också å provade EE eller vad den heter,den sjukt lilla, motsvarigheten till air hos asus eller så. de passade på att skapa myten... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=752092
men zoegas forza i en mocca-bryggare ska det vara!
För att vara en recension av en produkt som först och främst är liten och billig för enkla behov så fokuseras det mycket på Apples datorer.
Dricker inte kaffe.... Te FTW! Och allt från billigt pås-te med socker och mjölk till dyrt Kinesiskt te.
Så som vanligt när man försöker göra generaliseringar får man inte med alla människor. Tror dessutom (som Rajje säger) att det även är skillnad mellan USA och Sverige. Skulle man göra denna undersökning i Sverige skulle man mog få lite annorlunda generaliseringar...
Bra fråga! Beror nog på hur man definierar journalistik! Detta är knappast värre än annan skit man ser dagligen, tyvärr! Skräp som sagt, men nu för tiden verkar ju skräp vara normen för att sälja lösnummer.
Jag köpte en sån här
http://www.youtube.com/watch?v=awujlZl1Y1c
Å jäklar vad gott kaffe. Den gör alla sorter dessutom.
Snygga som fasen. Kunde varit Apple som designat dom.
Yes!!
Filmen kändes lite iPod-inspirerad med de dansande svarta kropparna
Jag föredrar kvalitets krävande före snobb, men visst, har man höga kvalitets krav inom ett område så brukar det ju ofta vara så att man har det inom de flesta livsområden. Dock verkar ju inte alla skriva under på det. Kanske beroende på att livskvalitet betyder olika för olika människor. Kvalitet är ju inte i första hand materiel, utan handlar väl mer om hur vi skapar valfrihet och upplever frihet i livet i största allmänhet.
En tidigare tandläkare jag hade gav mig faktiskt tips på hur man med enkla metoder håller sina tänder vita och vackra själv, de måste ju matcha Extremen tex
Filmen kändes lite iPod-inspirerad med de dansande svarta kropparna
hm.. vilka svarta kroppar? ser ingen likhet med apple nånstans..ser inte ens vad det är de har designat? uuuuh för senseo, hellre hederligt brygg-kaffe..
...och sedan skall hela skiten skeppas med dieseldrivna lastfartyg till resten av världen..jätte-miljövänligt!
Dessutom körs de på den sämsta dieseln över huvudtaget, högsvavlig, sketen diesel..
Klart att Macen - t.ex. iBooks - är ett smycke. Inget ont i det, ska man ändå ha en burk så varför inte en snygg burk som skickar en signal om att personen är intelligent, smakfull och troligtvis kreativ? Why not? Alla håller på med sådant - vi väljer skor, jeans, allt - eller framför allt så väljer vi hela tiden vad vi INTE har på oss/ med oss....därför att det kan ge fel signaler om vem vi vill utge oss för att vara.
Nå - för oss gamla Macare är dock allt detta bara komiska nymodigheter. Vi har i 20 år suttit hemma med burkar som ingen har kunnat se och inget vetat om. Vi har/hade dessa burkar därför att man bara kunde göra vissa grejer med dessa burkar (musik, video, grafik). Något alternativ fanns inte. Att dessa verktyg idag är så vackert formgivna och laddade med en myt/livsstil är bara ett slags bonus
Är man inte lite vad man konsumerar ?
jag menar kontaktannonsen :
"BMW. Apple, Nikon, Prada, NK, 40 år. Söker trevlig bekantskap"
Jämför med
"Skoda. Packard-Bell, Synkyshong, Galne-Gunnar träskor, Clas Ohlson.
40 år. Söker trevlig bekantskap"
Ingen tvekan om vilken jag hade vart mest intresserad av.
som mjg skriver, vi har gjort ett val och gör nya hela tiden.
Skall jag köpa ett USB-minne så fungerar de lika bra hela bunten.
Varför då inte köpa ett snyggt?
Jämför med
?
Hade nog betraktat bägge alternativen som anskrämligt tomma om man beskriver sig själv på det viset Dock skulle jag aldrig läsa kontaktannonser överhuvudtaget för att alla är otroligt patetiska
Jämför med
som mjg skriver, vi har gjort ett val och gör nya hela tiden.
Skall jag köpa ett USB-minne så fungerar de lika bra hela bunten.
Varför då inte köpa ett snyggt?
Precis min poäng. Nästan alla här på forumet tycks slå knut på sig för att inte framstå som elitistiska. Så länge jag har råd köper jag gärna vackra, dyra saker som skiljer ut mig från mängden.
Kontaktannonser är INTE patetiska. Den som hävdar det är elitist!
Jag har väl gjort det någon gång i forntiden när jag behövt mig ett gott skratt
Seriously (och detta börjar väl bli liite OT); (OBS! semikolon) hur kan man hävda att kontaktannonser är patetiska? Värre än att ragga på krogen, eller?
Det finns väl en halv generation unga, arga macungdomar som köper sjukt mycket skor och inte skriver på 99.se?
vadå arga? köper de mer skor och därför blir arga eller var de arga innan? jag förstår inte varifrån adjektivet "arg" kom från?
vadå arga? köper de mer skor och därför blir arga eller var de arga innan? jag förstår inte varifrån adjektivet "arg" kom från?
Ungdomar brukar bli "arga" och revoltera någon gång. Antingen blir man kommunist och klistrar Ung Vänstermärken över hela stan, klär sig i svart, börjar gilla punk eller hårdrock, eller så kanske man rent av köper en Mac och sjukt många sneakers.
Det finns väl en halv generation unga, arga macungdomar som köper sjukt mycket skor och inte skriver på 99.se?
Fel fel fel.
De installerar bootcamp samma dag som de får burken. Sedan kan de inte fixa strulet som Windows ställer till... då kommer de till 99Mac och bölar och vill ha hjälp.
Då kastar jag sneakers på dem
Jo det stämmer men att kalla etanol för miljöbränsle är vilseledande. Dels för att den fraktas som den gör och dels för att den endast utgör 5% utblandad i vanlig bensin. I mina ögon en ren bluff.
Nu är du nog ute och cyklar. Miljövänligt alltså...
I vanlig bensin är det 5 procent etanol och 95 procent bensin. I det bränsle som kallas E85 är det 85 procent etanol och 15 procent bensin.
Att frakten av etanol är energislukande är ju inte en belastning i förhållande till oljan som också måste transporteras. Om man över huvud taget ska blanda in frakten i en jämförelse mellan bränslens miljöpåverkan.
Etanol är ett mycket mindre skadligt bränsle än bensin, det är inget man ens diskuterar. Det som dryftas är framställningens miljöpåverkan, och den kan man påverka. Det går inte att påverka bensinens miljöpåverkan mer än högst marginellt. Därför är etanol ett bättre bränsle tills vi i stor skala har något som är ännu bättre.