Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon i datorn?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ohennig:

En av våra tekniker beställde en phonevalet och fick den för ett par veckor sedan. Har inte frågat hur det gått med den än, men jag ska genast skicka ett mejl. Tror han betalade runt tusenlappen.

1000 kr?! För det priset köper jag lätt en! Kolla gärna med honom hur han fick den till det priset... snälla

Var nog lite dyrare i alla fall. $170-$180.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 00:17

$199.95 US + frakt enligt hemsidan väl??

Ursprungligen av Fredric:

$199.95 US + frakt enligt hemsidan väl??

Det stämmer det med mitt minne av det hela, suck

Tydligen var det en sån här han skaffade:
http://www.ovolabs.com/phlink/

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-18 03:28

IP-telefoni i samverkan med vanliga telefoner

Om ni vill ha IP-telefoni som fungerar mot vanliga telefoner:
(visserligen inte i datorn men om man vill ha en telefon eller en extra till ett bra pris)

TELE2 har ett mycket bra paket för IP-telefoni, eller bredbandstelefoni. Man får en box som man ansluter till routern, kopplar in sin VANLIGA analoga telefon och kan ringa till vanliga telefoner.
För de som ringer mycket så har dom fast pris 99:-/månad för att ringa hur mycket som helst inom Sverige. Rätt bra priser på telefon utomlands också, framförallt en del länder.

Jag skulle skaffat det direkt om det inte var för monopolföretaget TELIA som har sett till att man måste ha analogt abonnemang för att ha ADSL. Men för er som har kabelnät etc så är det ju inte mycket att tvivla på.

Not: Post och Telestyrlesen håller på att kolla om dom inte skall sätta stopp för detta att man måste ha ett telefonabonnemang "under" t.ex TELIAS ADSL. Skulle vara kul om det gick igenom. Då kan alla som har ADSL skaffa t.ex TELE2s bredbandstelefon istället.

0:- /månad.
600:- start
400:- så kan man behålla sitt gamla nummer och be TELIA att dra åt hvte. Bara det är ju värt en slant.

Verkar som om TELE2 varit dåliga på att marknadsföra detta.
Dom har ju löst IP-telefoni på ett mycket snyggt sätt så att det fungerar med alla andras telefoner också, t.o.m mormor och morfars.

Har visserligen inte testat det själv, men det ser mycket bra ut.

http://www.editorial.bbtlf.tele2.se/?page=bbtlf&t2page=startsida&nomenu=1

Halvt OT: Skype finns nu som Beta för Mac

• Oregistrerad
  • 2004-08-18 14:10

Nummerpresentation känns nu nästan som ett krav. Hör gärna av er när det finns uppdatering eller stöd för detta. Det kan även vara intressant med sam-leverans till Sverige.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-19 00:48

Beställning

Instämmer med Jakob.
Jag är också intresserad av 1 eller 2 Ovolab Phlink och delar gärna frakt mm med någon annan. Men först svensk nummerpresentation.

Har det hänt något sedan augusti?

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Verkar inte så...

Citat:

Phlink does not yet support the caller ID system used in Brazil, Belgium, Sweden, Denmark, Iceland, the Netherlands and Saudi Arabia. Support for this system will be added soon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 17:10

Per,

Läste nyss detta på Ovolab's sior om Phlink

Version 1.6, released on November 22, 2004, fixes a few bugs and adds support for the caller ID system used in Sweden, The Netherlands, Denmark and other countries.

Dags att slå till med ett köp...!!

-Torkel

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Senast redigerat 2004-11-22 17:27
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-22 17:31
Ursprungligen av Torkel:

Per,

Läste nyss detta på Ovolab's sior om Phlink

Version 1.6, released on November 22, 2004, fixes a few bugs and adds support for the caller ID system used in Sweden, The Netherlands, Denmark and other countries.

Dags att slå till med ett köp...!!

-Torkel

Läste just detsamma, blev grymt sugen på en! Med dagens låga dollarkurs hamnar man på under 1200 spänn inkl frakt!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-22 17:47

är det någon har som äger en Phlink?

och om så är fallet funkar det bra?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-19 17:26

Jeg hadde et slikt program på min Amiga en gang i tiden, der kunne jeg velge at den tok i mot fax, trykk 1 for å legge igjen beskjed, og trykk 2 for å ringe. I og med at datorn liksom "ringde" meg først når noen trykte 2. Dessuten så kunne man ha den ringelyd man ville fra datorn, og man kunne ha mange undermenyer for hver knapptrykning.
Men hver gang datorn sa "Møøøøø" så var det dags å lyfte luren å begynne å prate. Og var jeg ikke hjemme, så fungerte den som en telefonsvarer. Kanonbra.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-19 21:13

Finns det något program för att använda iBooken som telefon? Dvs ringa/svara. Nummerpresentatör och telefonsvare är inte så viktigt. Men att kunna ringa med den vore toppen.

• Medlem
  • London
  • 2004-11-22 19:49

Låter lite dyrt tycker jag, då köper jag hellre en B&O telefonsvarare för 1800...

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-22 22:48
Ursprungligen av jb:

Låter lite dyrt tycker jag, då köper jag hellre en B&O telefonsvarare för 1800...

Kan den styra din dator m h a AppleScript?

• Oregistrerad
  • 2004-12-09 20:28

Jag vill använda min gamla pb540c till det här. Inte ska man behöva ha datorkraft för så enkla uppgifter. Hade ju varit hur tufft som helst att komma hem och kika på min gamla hederliga dator och se vem som har ringt och lyssna på meddelanden i underbara högtalare. En liten linux och ett litet program. Borde inte det finnas?!

Bevaka tråden