Kollar jag mail eller surfar på nätet hemma mot mitt WiFi så drar den igång Edge i nån sekund innan den växlar till WiFi (om inte WiFi redan är startad på iPhonen).
Jag kollade i Användning under Inställningar och fick se att EDGE tagit emot runt 3MB trotts att jag ALDRIG kopplat upp mig utanför huset.
För att testa min teori så nollde jag statestiken och lät iPhonen ligga ett tag. Kollade mina mail via WiFi.
När jag sen gick in i Användnign och kollade såg jag att EDGE använts trotts att iPhonen ska använda och avänder WiFi.
Nu har jag skrivit in sohjsdf som APN och varje gång jag kollar mailen hemma så säger iPhonen att den inte kan ansluta till Edge. Då får jag trycka OK och då går den över till WiFi...
Kan man inte få iPhonen att först försöka med WiFi sen Edge?
På min SonyEricsson P990i kan jag välja prio på ALLA anslutningar och det funkar klockrent.
Jag vet att det är Apples första telefon och hela iPhonen känns som en beta men sånna här saker borde dom väl iaf ha tänkt på eller?
Annars är den grymt skön och när 2.0 kommer med Exhangesync och lite mer inställningsmöjligheter så kommer jag slå frivolter!