Själva grejen är väl att DU uttalar dig om hur människor som råkar ha två hus egentligen är som personer och vad de har för behov, och du är, om jag får tolka dina ord, tämligen nedlåtande. För mig är det lika korkat som om jag (som har fler än ett hus) skulle vara nedlåtande mot dig bara för att du klarar dig bra med ett hus.
Det du säger handlar förstås mer om dina egna tankar och värderingar, du tycker det är löjligt att någon har två hus, utan att du har någon som helst aning om varför de har det. Är inte det löjligt så säg. För mig låter det mer som att det är något annat som ligger bakom, något som ligger hos dig och inte dem du uttalar dig om.
På det här forumet har vi alla åsikter, det betyder at vi alla TYCKER något om något eller någon. Att du väljer att känna dig trampad på tårna för att du råkar ha två hus, det får ju vara upp till dig då. Då är du väl så PROFESSIONELL att du har behovet. Du verkar ju vettig i övrigt så det är väl bara att gratulera då. Grattis.
Jag bara stilla undrar hur AMATÖRER kan motivera detta. Det måste ju för tusan finnas hundra andra hål att fylla i sin fotohobby, men vi är ju alla olika.
Blixtar, stativ, program, minneskort etc etc etc
Vidare undanber jag mig psykoanalyser om "hur jag är" baserat på två-tre inlägg.
Det blir bara löjligt.
Så, vi kan väl säga så här. Anser du att du behöver ett extra hus för +10 lök som glad amatör/hobbyist och går och köper det så får jag respektera det. Du anser dig behöva detta till den milda grad att du betalar såpass för detta, då måste ju ditt behov vara stort. Jag har inga problem med det.
Vad är för hus du har , det kanske är mer intressant. Och vad tycker du om dem?
Två olika? Varför i så fall?
Övertyga mig gärna, man kan ju alltid ändra åsikt.
Vidare kanske vi båda kan vara överens om att det finns en del "materialsportare" inom foto. Det finns en del som bara vill glänsa men de har inga kunskaper om sina fina dyra saker. Där kan jag tycka det blir jobbigt.
Som en kompis till mig (på håll) som köpte D80, köpte D300 och gav D80:n till femåringen, han har glas till sin kamera för säkert 50 lök.
Han ringer mig och undrar vad "A och S-läget" står för.
Han har inte greppat ISO efter 6 månader och verkar vara väldigt irriterad på mig som har ett 600mm Spegeltele (som ger halvdassiga bilder)... han når ju bara till 400....