Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Vision av framtiden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en länk till en film där Microsoft vill vissa vad de vill uppnå inom närmaste året / åren. ( 2003 International CES Keynote )

Ganska intressanta produkter och funktioner som pressenteras av Microsoft.

Vad tycker Mac vänner om detta!
Komentera gärna!

(Bill Gates Keynote, CES 2003: Smart Living in the Digital Decade)

http://www.microsoft.com/billgates/speeches/2003/01-08ces.asp

[ 06. mars 2003, 02:37: Meddelandet ändrat av: Hunter78 ]

• Medlem
  • 2003-03-06 02:16

Dela gärna med dig om hur du såg på filmen på en Mac.

Windows Media Player! För Mac

• Medlem
  • 2003-03-06 03:06
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Hunter78:
Windows Media Player! För Mac

Jag provade att klicka på länken från Safari (ger ett javascript error) och Internet explorer. Det fungerade inte. Internet explorer gav följande förklaring:

We´re sorry, the page you are viewing requires a media player plug-in that is not available for this browser. Plug-ins are available for Netscape 4.7x and the latest version of Microsoft(R) Internet Explorer

Med en länk som ledde till en sida som saknades.

Jag provade att öppna länken från Windows Media player, men kunde inte få till den till ett spelbart format... Hur gjorde du?

• Oregistrerad
  • 2003-03-06 09:19

Provade på en T1 ansluten pece och fick mest bara massa "please wait" följt av varierande irrationella procentsatser...
(men ingen funkande video... strömmen måste vara wierd på serversidan...)

Hur länge skall man vänta på att det skall hända något kul på pece? *asg*

mvh /Pär

Skumt jag provade med både Mac och Pc och funkade felfritt.
Jag klickade på 300 kbps och väntade 5-8 sec och så automatiskt startade min media player.
Sen så gick filmen igång detta gäller både mac och Pc.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 12:12

Jag valde att safari ska identifiera sej som Netscape 4.79. Då sägs att plug-in saknas men att man kan prova att öppna strömmen med Windows media player som jag har installerad.

Nu ska jag titta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 14:13

Det var en väldigt tråkig presentation.

Presentationen var för "Consumer Electronic Show" och jag misstänker att Inspector Gadget skulle ha varit mer än nöjd men ur innovationsperspektiv var presentationen stendöd.

Skärmar i hela huset som jag kontrollerar med en tablet PC som jag förmodas bära med mej hela tiden kanske är något, men det är inte nytt. Beos Beolink har funnits länge.

En DVD som kan spela Windows Media filer brända på skiva. Varför då?

Media2go en liten iPod med 20GB hårddisk, stor skärm och möjlighet att visa film. Helt klart en bra pryl men innovativt?

De 20 minuter som ägnades åt armbandsur som kan visa hur vädret är eller hur mina aktier utvecklas, och med den "innovativa upplevelsen" att man kan byta utseendet på presentationen på LCD-displayen torde generera ett ordentligt asgarv hos Patek Philippe, klockmakare av rang. Det är en gammal amerikansk dröm att ha allt på handleden... Inget nytt, Inspector Gadget har haft den prylen sedan länge.

Sist men inte minst visades skvallerplattan. Den pryl som talar om att dina barn spelar Xbox Live istället för att göra läxorna. Storebror ser dej. Nej tack.

1
Bevaka tråden