Det var en väldigt tråkig presentation.
Presentationen var för "Consumer Electronic Show" och jag misstänker att Inspector Gadget skulle ha varit mer än nöjd men ur innovationsperspektiv var presentationen stendöd.
Skärmar i hela huset som jag kontrollerar med en tablet PC som jag förmodas bära med mej hela tiden kanske är något, men det är inte nytt. Beos Beolink har funnits länge.
En DVD som kan spela Windows Media filer brända på skiva. Varför då?
Media2go en liten iPod med 20GB hårddisk, stor skärm och möjlighet att visa film. Helt klart en bra pryl men innovativt?
De 20 minuter som ägnades åt armbandsur som kan visa hur vädret är eller hur mina aktier utvecklas, och med den "innovativa upplevelsen" att man kan byta utseendet på presentationen på LCD-displayen torde generera ett ordentligt asgarv hos Patek Philippe, klockmakare av rang. Det är en gammal amerikansk dröm att ha allt på handleden... Inget nytt, Inspector Gadget har haft den prylen sedan länge.
Sist men inte minst visades skvallerplattan. Den pryl som talar om att dina barn spelar Xbox Live istället för att göra läxorna. Storebror ser dej. Nej tack.