Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nordea ger inte E-legitimation till Mac användare.

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I princip håller jag 100 % med dig. Jag har f.övr SHB sdn långt innan jag blev kund hos N och jag har hvuddelen av mina affärer kvar på SHB. Jag har dock sdn många år 2 postgirokonton som ju blivit pluskonton i Nordeas regi. Det var på det sättet jag nyligen fick en kortläsare ist för tidigare skrapkort. Jag sköter nu kontona med dosan UTAN koppling via usb till macen och det är inga probs, snarare bättre så. När jag nu ändå fått en dosa som är tänkt att också kunna funka som id på en bred internet-basis så tänkte jag att det vore käckt att få igång detta. Bank-ID funkar sdn tidigare (så att jag kunnat sköta SHB via webben). Därför önskar jag veta om det faktiskt finns ngn som lyckats med dosan. Men det är kanske helt kört?

Hm, nu har jag endast en anledning till att jag är kvar på nordea, och det är den viktigaste för mig. Konotnumret, jag blir skvatt galen på alla dessa dryga kontonummer. Nordeas personnummerkonto är perfekt för mig. Inte för att jag behöver komma ihåg det spec. ofta.

Hur menar du? Funkade dosa (med usb-anslutning) eller menar du Nexus Personal med id-fil (dvs enbart mjukvarubaserad lösning)? Det senare har jag fått att funka utan probs under leoparden.

Ursprungligen av iGroucho:

Hur menar du? Funkade dosa (med usb-anslutning) eller menar du Nexus Personal med id-fil (dvs enbart mjukvarubaserad lösning)? Det senare har jag fått att funka utan probs under leoparden.

Jag har köpt en dosa av Nordea (Todos) som jag använde på min PC.

Nu när jag gått över till Mac så märker jag att det finns en stor okunskap om Apples datorer och då speciellt hos myndigheter och storföretag. Vissa har uttryckt det som om jag har en rolig leksak men om jag skall ha tillgång till t ex handikapps hjälpmedel (jag är dyslektiker) så bör jag använda en PC :mad:.

Nordea har inte sagt att det är omöjligt att få E-leg men att jag måste använda en PC för att ladda ner programmet. Dessutom använder alla som jobbar på Nordea supporten PC, så ingen vet hur man gör och att banken ändå inte har någon Mac support :(.

Jag har dock hört från flera håll att Mac kan bli intressant igen då Iphone verkar vara en bra mobil plattform t ex från någon på Dolphine som gör marknadens bästa ljudbokspelare (Daisy).

Bevaka tråden